בקצרה:
  • סרס הסינית תחל לשווק בקרוב את ה-SF5
  • עם הנעה אחורית או כפולה וטווח של כ-500 ק"מ
  • המחיר צפוי להתחיל בכ-220 אלף שקל
4 צפייה בגלריה
סרס SF5
סרס SF5
(צילום: אמיר בורוביץ')
חשמל מודרני: תמונות בלעדיות שהגיעו לידי ynet חושפות כי סרס SF5 נחת במגרש האחסנה של היבואנית, לצורכי תקינה ולקראת שיווק מקומי בתוך שבועות ספורים. מדובר בדגם שני לחטיבת החשמליות של ענקית הרכב הסינית דונגפנג (Dongfang), שינסה להתמודד בקטגוריית פנאי-חשמלי מול מתחרים כמו טסלה מודל Y, יונדאי איוניק 5, סקודה אניאק וטויוטה bZ4X.
4 צפייה בגלריה
סרס SF5
סרס SF5
(צילום: אמיר בורוביץ')
בשונה מה-EV3 (הדגם הראשון שסרס שיווקה כאן) שהתבסס על דגם בעל מנוע בנזין המוסב לחשמל, ה-SF5 עושה שימוש בפלטפורמה ייעודית. בסין הוא משווק בגרסה עם מנוע בנזין המשמש כגנרטור מאריך טווח, אבל אלינו הוא יגיע רק עם מערכת הנעה חשמלית מלאה. עם מנוע חשמלי בודד המחובר ישירות לגלגלים האחוריים (299 כ"ס) וזינוק ל-100 קמ"ש ב-6.8 שניות או עם מנוע נוסף מלפנים המאפשר הנעה כפולה (585 כ"ס) ו-4 שניות ל-100 קמ"ש.
לשניהם סוללה מתוצרת CATL בקיבולת 80 קוט"ש עם טווח נסיעה של כ-500 ק"מ להנעה אחורית, כ-480 ק"מ לכפולה. מערכת הטעינה המהירה איטית ביחס למקובל בקצב של 100 קילוואט.
למרכז הזירה: בהשוואה לטסלה מודל Y ה-SF5 קצר ב-4 ס"מ (471 ס"מ) עם בסיס גלגלים קצר ב-1.5 ס"מ (287.5 ס"מ). גם נפח תא המטען קטן משמעותית מהמתחרה האמריקאי, מאחור (367 ליטר לעומת 854 ליטר) וגם מלפנים (67 ליטר לעומת 117 ליטר).
סביבת הנהג מודרנית עם לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) ומסך מגע גדול ("15.6) המאפשר שליטה במרבית המערכות וצמצום כמות המתגים. רשימת האבזור טרם פורסמה, אבל היא צפויה לכלול בין היתר ריפודי עור, מושבים קדמיים מתכוונים חשמלית עם חימום, אוורור ועיסוי, מצלמות היקפיות וחלון שמש.
בשונה מה-EV3 שנעדר מערכות בטיחות אקטיביות, ה-SF5 מציעה אותן כציוד תקני, לרבות בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
4 צפייה בגלריה
סרס SF5
סרס SF5
(צילום: אמיר בורוביץ')
מה אנחנו חושבים: מצד אחד ה-SF5 מבטיח איכויות גבוהות בהרבה מהדגם הראשון ששיווקה כאן סרס, הודות לבסיס הייעודי להנעה חשמלית. עם ביצועים טובים משמעותית, טווח נסיעה ראוי, מערכות בטיחות מתקדמות וגם עיצוב מרשים וייחודי וסביבת נהג מודרנית ומאובזרת.
מצד שני גם תג המחיר שלו כבר לא יהיה זול והוא צפוי להתחיל סביב 220 אלף שקלים, מה שמציב אותו מול מתחרים מבוססים היטב של מותגים מוכרים בהרבה. האם אכן יצליח להביא לכביש איכויות שיאפשרו לו להתמודד מולם, נדע רק לאחר שננהג בו. צריך רק לזכור שאם יש תעשייה בעולם הרכב שיכולה להפתיע לטובה מול תוצרת המערב, היא זו המגיעה מסין.