בקצרה:
  • יונדאי תשווק i30N במהדורה מוגבלת של 800 יחידות
  • עם שינויי עיצוב קלים ואותה מערכת הנעה
  • שיווק מקומי של דגמי N לא צפוי בקרוב
N ראשונה: ה-i30N היא המכונית הראשונה שהציגה חטיבת הביצועים של יונדאי, אותה הקים אלברט בירמן לאחר שערק מתפקידו כראש חטיבת M בב.מ.וו. כיום היצע דגמי הביצועים של יונדאי כולל ארבעה דגמים נוספים, לרבות וולוסטר N, קונה N, אלנטרה N ו-i20N, אבל לצערנו אף אחד מהם לא מתוכנן לנחות כאן בקרוב מסיבות השמורות עם יבואנית המותג.
בינתיים מוצגת באירופה גרסה ייחודית ל-i30N לאחר מתיחת הפנים שעברה, בייצור מוגבל של 800 יחידות - 545 מתוכן לאירופה, 75 לבריטניה ו-180 לאוסטרליה. תג המחיר טרם פורסם.
מה שונה: ההבדלים העיקריים הם עיצוביים. מבחוץ אלו חישוקי "19 מוזהבים ומדבקות לאורך המרכב, בעוד שבתא הנוסעים יש הגה מצופה אלקנטרה, צבע אדום למתגי מצבי הנהיגה על ההגה ולתפרים של הדיפונים והריפודים וציון מספור הייצור בתחתית הקונסולה המרכזית. היא תוצע עם אפשרות בחירה בין שני צבעי מרכב, לבן או שחור.
משאר הבחינות אין כל שינוי. עם מנוע 2.0 ליטר בנזין מוגדש (280 כ"ס), תיבת שמונה הילוכים כפולת מצמד והנעה קדמית עם דפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני. אלו מאפשרים לה זינוק ל-100 קמ"ש ב-5.4 שניות, 0.3 שניות פחות מקופרה לאון ומרנו מגאן RS, בדרך ל-250 קמ"ש מרביים. כמו בגרסאות הרגילות גם כאן יש בורר מצבי נהיגה המאפשרת גם התאמה אישית של כל המערכות בנפרד לרבות מנוע, בולמי זעזועים אדפטיביים, בקרת היציבות, דיפרנציאל, תגבור ההגה ו"גז-ביניים" אוטומטי בהורדת הילוכים.
מה אנחנו חושבים: הגרסה במהדורה מוגבלת ל-i30N נראית כמי שבעיקר משדרגת את המראה ואת תא הנוסעים, אבל לא מביאה כל ערך מוסף אחר, כפי שעשתה למשל גרסת הקצה הקודמת שלפני מתיחת הפנים, וחבל שכך.
ועוד יותר מכך חבל שיבואנית המותג אומנם שיווקה כאן ה-i30N אבל לתקופה קצרה של שנה וחצי בלבד ובינתיים אין כל כוונה להנחית אותה כאן מחדש וגם לא את שאר דגמי הביצועים של יונדאי. ולנו לא נותר אלא להצטער על כך.