המיתוג מחדש של טוויטר בעיצומו: סמל הציפור הכחולה, המזוהה עם הרשת החברתית הוותיקה, הוסר בצהריים (יום ב') מגרסת הווב המיועדת לדפדפנים והוחלף בלוגו עם שמה החדש של הפלטפורמה - X. החל מאתמול בערב כתובת האינטרנט X.com מובילה את המשתמשים לטוויטר. הציפור הכחולה עדיין מופיעה באפליקציות המובייל של טוויטר, אך סביר להניח שאלה יעודכנו בקרוב.
4 צפייה בגלריה
אילון מאסק והלוגו החדש
אילון מאסק והלוגו החדש
להתראות טוויטר, שלום X. מאסק והלוגו החדש של הרשת החברתית
(עיבוד תמונה. צילום: X, Gonzalo Fuentes / Reuters)
מאסק החליף הלילה את תמונת הפרופיל שלו ללוגו החדש, וגם מנכ"לית החברה לינדה יאקרינו העלתה תמונה של הלוגו עם הכיתוב "X כאן, בואו נעשה את זה!". בציוץ נוסף היא פרסמה תמונה של מטה טוויטר בסן פרנסיסקו שעליו מוקרן הלוגו החדש.
4 צפייה בגלריה
הלוגו X מוקרן על מטה טוויטר בסן פרנסיסקו
הלוגו X מוקרן על מטה טוויטר בסן פרנסיסקו
הלוגו X מוקרן על מטה טוויטר בסן פרנסיסקו
(צילום: Carlos Barria / Reuters)
מאסק הבהיר שהמהלך מתקרב בסדרת ציוצים שפרסם אתמול בטוויטר. "בקרוב נגיד שלום למותג טוויטר ובהדרגה לכל הציפורים", צייץ בבוקר המיליארדר ובהמשך פרסם סרטון קצר שבו מתחלפת הציפור הכחולה של טוויטר באות X מהבהבת.
4 צפייה בגלריה
אילון מאסק
אילון מאסק
אילו ציפורים. אילון מאסק והלוגו הישן של טוויטר
(עיבוד תמונה. צילום: Jim Watson, Samuel Corum / AP)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

העיתונאית זואי שיפר, עורכת הניוזלטר הטכנולוגי פלטפורמר, כתבה אתמול ב-Threads, הרשת החברתית של מטא שמתחרה בטוויטר, כי בשבת שלח מאסק מייל לעובדי טוויטר והודיע להם כי שמה של הרשת החברתית ישתנה תוך זמן קצר ל-X וכי מדובר במייל האחרון שהוא ישלח להם אי פעם מכתובת עם הסיומת של טוויטר.
4 צפייה בגלריה
העמוד של מאסק ב-X
העמוד של מאסק ב-X
איפה הציפור? העמוד של מאסק ב-X
(צילום מסך)
גם המנכ"לית יאקרינו התייחסה לשינוי בסדרת ציוצים שפרסמה אמש. "זה דבר נדיר במיוחד - בחיים או בעסקים - שאתה מקבל הזדמנות שנייה להשאיר רושם גדול. טוויטר השאירה רושם מאסיבי ושינתה את הדרך שבה אנחנו מתקשרים. עכשיו, X תיקח את זה הלאה, ותעשה טרנספורמציה לכיכר העיר הגלובלית". יאקרינו הוסיפה כי X תתמקד ב"אודיו, וידאו, הודעות, תשלומים/בנקאות" ו"תיצור זירת מסחר גלובלית לרעיונות, סחורות, שירותים והזדמנויות". לדבריה, האפליקציה החדשה תהיה מבוססת על בינה מלאכותית ו"תחבר את כולנו בדרכים שאנחנו רק מתחילים לדמיין".

קיצור תולדות ה-X

למאסק יש היסטוריה ארוכה עם השם X: אחת החברות הראשונות שהקים נקראה X.com לפני שהתמזגה עם PayPal; האות הראשונה בשם של בנו שנולד ב-2020 היא X (שמו המלא הוא X Æ A-12); חברת החלל שלו נקראת SpaceX; ומוקדם יותר החודש הוא הכריז על הקמת חברת בינה מלאכותית חדשה בשם xAI. גם לטסלה, יצרנית המכוניות החשמליות שהוא עומד בראשה, יש מודל בשם X. אתמול פרסם מאסק תמונה ישנה שלו מסמן X עם הידיים לצד מודעה של טסלה X. "אני לא יודע איזה רמז עדין הסגיר זאת, אבל אני אוהב את האות X", כתב.
מאידך, גם לטוויטר יש היסטוריה ארוכה עם הציפור הכחולה: מדובר בסמל המזוהה ביותר עם הרשת החברתית שהוקמה בשנת 2006 ונרכשה על ידי מאסק בשנה שעברה תמורת 44 מיליארד דולר אחרי מאבק משפטי מתוקשר. באתר של טוויטר נכתב כי הלוגו של החברה, שהציפור עומדת במרכזו, הוא "הנכס המזוהה ביותר שלנו" וזוהי הסיבה שהחברה "כל כך מגוננת עליו". הפרידה מהמותג טוויטר היא כנראה ההחלטה הדרמטית ביותר שקיבל מאסק מאז שהחברה עברה לידיו באוקטובר 2022 - ואלה היו תשעה חודשים עמוסים בהתרחשויות. בין היתר פיטר המיליארדר אלפי עובדים - כ-80% ממצבת כוח האדם, רבים מהם ממש בימים הראשונים לכהונתו כמנכ"ל; הכנסות החברה צנחו בכ-50% לאחר שמפרסמים רבים התרחקו מהרשת החברתית בעקבות צמצום ניטור התכנים שהוביל לעלייה בשיח הרעיל בפלטפורמה; מאסק התנה את קבלת תג האימות, הווי הכחול, בתשלום על שירות טוויטר בלו - וגרם לגל של התחזויות בפלטפורמה; ולאחרונה הוא החליט להגביל את מספר הפוסטים שמשתמשים יכולים לראות ביום, על מנת להילחם בבוטים שקוצרים מידע מהפלטפורמה.
פורסם לראשונה: 10:01, 24.07.23