הבעלים של טוויטר, אילון מאסק, צייץ הבוקר (יום א') כי הוא מעוניין לשנות את המיתוג של הרשת החברתית ולהיפרד מסמל הציפור המזוהה איתה. "בקרוב נגיד שלום למותג טוויטר ובאופן הדרגתי לכל הציפורים", כתב מאסק.
2 צפייה בגלריה
אילון מאסק
אילון מאסק
להתראות, ציפור כחולה. אילון מאסק
(צילום: רויטרס)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

כל הסימנים מצביעים על כך ששמה החדש של טוויטר יהיה X: מאסק כבר שינה את שמה הרשמי של החברה שמאחורי טוויטר ל-X, ובעבר הוא הביע רצון להפוך את הרשת החברתית ל"אפליקציה של הכל", או "סופר-אפליקציה", בשם X. הכוונה לאפליקציה שמציעה למשתמשים שורה ארוכה של שירותים - למשל תשלומים, הזמנת אוכל, צ'אטים ועוד.
"אם לוגו מספיק טוב של X יעלה לרשת הלילה, אנחנו נעלה איתו ברחבי העולם מחר", כתב מאסק בציוץ נוסף שפרסם. הוא גם פרסם סרטון קצר שבו מופיע הלוגו הנוכחי של טוויטר לזמן קצר ולאחר מכן מתחלף ב-X מהבהב.
למאסק יש היסטוריה ארוכה עם השם X: אחת החברות הראשונות שהקים נקראה X.com לפני שהתמזגה עם PayPal. האות הראשונה בשם של בנו שנולד ב-2020 היא X (שמו המלא הוא X Æ A-12), ומוקדם יותר החודש הוא הכריז על הקמת חברת בינה מלאכותית חדשה בשם xAI. גם לטסלה, יצרנית המכוניות החשמליות שהוא עומד בראשה, יש מודל בשם X.
הציפור הכחולה היא כנראה הסמל המזוהה ביותר עם טוויטר, שהוקמה בשנת 2006 ונרכשה על ידי מאסק בשנה שעברה תמורת 44 מיליארד דולר אחרי מאבק משפטי מתוקשר. באתר של טוויטר נכתב כי הלוגו של החברה, שהציפור עומדת במרכזו, הוא "הנכס המזוהה ביותר שלנו" וזוהי הסיבה שהחברה "כל כך מגוננת עליו". כעת נראה שהציוץ האחרון של הציפור הכחולה מתקרב.
2 צפייה בגלריה
טוויטר
טוויטר
סופה של הציפור הכחולה מתקרב?
(צילום: Christopher Furlong / Getty Images)

עוד הגבלות על המשתמשים

זה לא כל מה שקרה בסוף השבוע האחרון בטוויטר: ביום שישי הודיעה הפלטפורמה כי בכוונתה להטיל בקרוב מגבלות על מספר ההודעות הישירות (DMs) שמשתמשים לא מאומתים (כאלה שאינם משלמים על שירות טוויטר בלו) יכולים לשלוח ביום, במטרה "להפחית את הספאם". עדיין לא ברור מה תהיה מכסה ההודעות היומית ומתי המהלך ייצא לפועל.
המאמצים של טוויטר לשכנע משתמשים לשלם על שירות טוויטר בלו, שעולה החל מ-8 דולר בחודש, התגברו בחודשים האחרונים: לפני כשלושה שבועות החליטה הרשת החברתית באופן פתאומי להגביל את מספר הציוצים שמשתמשים יכולים לקרוא ביום, במטרה להיאבק בבוטים שלטענת מאסק קוצרים מידע עבור חברות בינה מלאכותית ופוגעים בחוויית השירות של המשתמשים האמיתיים. משתמשי טוויטר בלו נפגעו פחות מהמהלך הזה: לפי ציוץ של מאסק, מכסת הציוצים היומית שלהם גבוהה פי עשרה מזאת של משתמשים שאינם משלמים.