מה זה "חוק הכותל"?

הצעת "חוק הכותל" של דרעי שיגעה היום את הכנסת ואת הרשתות. לפי ההצעה – יוטל עונש של חצי שנה בכלא על מי שיגיע בלבוש לא הולם לכותל המערבי, או ינגן בו. נתניהו כבר התנער מההצעה, והבטיח: "הסטטוס קוו בכותל יישמר. שוחחתי גם עם חבריי, ראשי הסיעות, ומקובל על כולם שהחוק לא יעלה כעת. וגם אם היה עולה, הוא לא היה עולה עם סעיפים פליליים על לבוש או כלי נגינה", אמר ראש הממשלה.
מה אוסרת ההצעה של דרעי? - חילול שבת בתחומי הכותל - לבישת תלבושת שאינה הולמת את קדושת המקום - שירותי דת שלא בהיתר - נגינה בכלי נגינה - השמעת מוזיקה ושירה שלא בהיתר - תפילה מעורבת של גברים ונשים - בעזרת נשים –הוצאת ספר תורה, תקיעה בשופר, התעטפות בטלית, הנחת תפילין
באמת התכוונו לחוקק "חוק צניעות" בכותל? החוק ככל הנראה נועד להביך את הקואליציה, ומטיל זרקור על מערכת היחסים המורכבת בין דרעי לנתניהו. דרעי ביקש כנראה להביע את זעמו על כך שטרם החלו לקדם חוק שנועד להשיבו לממשלה.
1 צפייה בגלריה
(צילום: יואב דודקביץ', EPAף שלו שלום)
לקריאה נוספת

סיפורי היום

- רעידת האדמה בטורקיה: מניין ההרוגים עומד על יותר מ-19,000. - מילואימניקים הפגינו נגד המהפכה המשפטית, וחסמו קטעים בכביש 1. - לוחם צנחנים נפצע קשה מפגיעה בראשו במהלך אימון בדרום. - פרסום ראשון: כך תיראה חלוקת התפקידים בין יריב לוין לדודי אמסלם. - ניסיון פיגוע בדרום הר חברון: פלסטיני ניסה לדקור חייל ונורה למוות

התחזית

הלילה צפוי להיות קר מאוד עם אפשרות לקרה בעמקים ובאזורים גבוהים, עם טמפרטורות בסביבות 0 מעלות. סוף השבוע יהיה בהיר והטמפרטורות יעלו מעט, אך עדיין יהיה קר יחסית - ובלילה קר מאוד.
למעט האפשרות לגשם מקומי קצר, גשם לא צפוי לרדת עד לאמצע השבוע הבא לפחות. אתמול השירות המטאורולוגי פרסם את הסיכום הראשוני של נתוני הסופה, שמהם עולה כי כמויות הגשם הגדולות ביותר שירדו מאז יום שני ועד אתמול ב-17:00 היו בהרי המרכז ובצפון השפלה, שם נמדדו 100 עד 150 מ"מ. 135 מ"מ של גשם נמדדו בירושלים, בעוד שרק 38 מ"מ נמדדו בחיפה ובתל אביב.

מה צפוי מחר?

גם מחר, כמו היום, צפויים מאות מילואימניקים לצאת להפגין נגד המהפכה המשפטית בכביש 1.

מה חיפשו היום בגוגל?

יהודה לוי, שלא רק עומד לככב ב"איסט סיד", סדרה חדשה ב"כאן" על אודות סוכן שב"כ לשעבר המנווט דרך שוק הנדל"ן הנפיץ של מזרח העיר, אלא זכה גם לכבוד כשהסדרה "גוף שלישי" שהוא משחק בה תוקרן בפסטיבל סדרות צרפתי. מה עוד מתוכנן בחודשים הקרובים בתאגיד?

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

  • ההשקה של סמסונג גלקסי S23 ממש לא ריגשה: הענקית הקוריאנית השיקה שלושה מכשירי דגל ללא חידושים, בזמן שתעשיית המובייל מנסה להתאושש מאחת השנים הגרועות בתולדותיה.
  • צוות חילוץ ישראלי המורכב מחיילי פיקוד העורף ומתנדבי זק"א איתר את גופותיהם של ראש הקהילה היהודית שאול ואשתו פורטונה ג'נודי, וחילץ אותן מהריסות בניין שקרס בעקבות רעידות האדמה בטורקיה.
  • איך ייתכן שאחד הכוכבים הגדולים ביורוליג לא משחק? פקונדו קמפאסו היה אמור להיות השחקן שמצעיד את הסרבים לצמרת, אך בהנהלת המפעל החליטו כי לאור התנהלותו הפיננסית של המועדון - הרכז הטרי יוכל לשחק רק במרץ.
  • והסיפור על אלכסנדר ליסטנגורט, שהתאחד השבוע עם אשתו ובנו בהודו לאחר שנה של תלאות וחוסר ודאות על רקע המלחמה באוקראינה: "עכשיו אני כבר לא דואג. אני מטייל כל בוקר עם הילד שלי ורוצה לשכוח את החדשות".

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?