בליל הסדר כבר יהיה בסדר? פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, הביע אופטימיות היום בנוגע לאפשרות שהמגפה תמוגר עד סוף החורף. "אני מניח שבמרץ-אפריל נחזור כבר לפעילות משמעותית, התקווה שלי שנוכל לחגוג את פסח הבא בצורה כמעט חופשית". פרופ' יהודה אדלר, דיקן הפקולטה למדעי הבריאות במרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן, היה נחרץ פחות: "להתייחס להצהרות על חזרה לשגרה באביב באופטימיות זהירה".
עוד קול מרגיע נשמע הבוקר מכיוונו של פרופ' ערן סגל שעומד מאחורי מודל חיזוי הקורונה של מכון ויצמן. לטענתו קיימת "עלייה חדה במספר המאומתים אך עלייה מתונה מאוד במספר האשפוזים", אותה הוא מסביר בגידול הבדיקות. "אם היינו עכשיו ללא אופק של חיסונים, היינו מצביעים על מגמה ברורה של עלייה שדורשת הגבלות. עם זאת, ובגלל שהעלייה נמוכה כיום, אנחנו מעריכים שלא תהיה התפרצות משמעותית מעבר למה שאנחנו חווים כעת. את האירוע ייתכן שניתן יהיה להכיל באמצעות החיסונים".
5 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה בקופת חולים לאומית בנתניה
בדיקות קורונה בקופת חולים לאומית בנתניה
בדיקות קורונה בקופת חולים לאומית בנתניה
(צילום: עידו ארז)
ובינתיים, ייתכן כי מבצע מתן החיסונים בארץ יוקדם אפילו לשבוע הבא, לאור היערכות הקופות - כך אמרו היום ראש הממשלה ושר הבריאות. לצד זה דווח כי מיום שלישי הקרוב, תקופת הבידוד תתקצר לעשרה ימים, בכפוף לשתי בדיקות קורונה שליליות - עם הכניסה לבידוד וביום התשיעי ממועד החשיפה.
לקריאה נוספת

עומסים גדולים בנתב"ג - סכנת קורונה. מאות בני אדם הצטופפו הבוקר בטרמינל 3 לקראת טיסה בחופשת חנוכה. למרות שהכניסה לאולם נעשית בצורה מבוקרת, ללא מלווים ולאחר הצגת אישורים רפואיים ובדיקת חום - נוסעים רבים טענו כי לא נשמרו כללי ריחוק חברתי וכי ההמתנה הארוכה שנמשכה יותר משעתיים הובילה למצבים של חוסר סבלנות בין נוסעים שכמעט הסתיימו באלימות.



בעקבות הפרסום ב-ynet, שרת התחבורה מירי רגב ושר הבריאות יולי אדלשטיין סיכמו על הקמת צוות עבודה משותף שימליץ על הצעדים הנדרשים לביצוע בנמל התעופה בן גוריון במהלך תהליכי הנוסעים בטיסות היוצאות והנכנסות, במטרה לוודא שמירה קפדנית על הוראות משרד הבריאות בכל רחבי הטרמינל.
5 צפייה בגלריה
תורי ענק בנתב"ג
תורי ענק בנתב"ג
תורי ענק בנתב"ג
ואם כבר חו"ל, לא כולם מרוצים מההחלטה להשאיר את איחוד האמירויות ירוקה. גורם בכיר במשרד הבריאות אמר בצהריים ל-ynet כי "דובאי היא הטורקיה הבאה שלנו", וכינה אותה "פצצה מתקתקת". לדבריו, היעד החדש הולך להיות מקור מרכזי לייבוא קורונה בשבועות הקרובים. "כל מה שאפשר לעשות כדי להקשיח את ההגבלות על החוזרים, בין אם באמצעות בידודים או כל אמצעי אחר יכול רק לסייע", אמר.
לקריאה נוספת

יש לנו זהב באליפות אירופה. ארטיום דולגופיאט זכה במדליית הזהב בתרגיל קרקע באליפות אירופה בהתעמלות מכשירים בטורקיה. בשתי האליפויות האחרונות זכה במדליות כסף. דולגופיאט ביצע את קפיצת המדרגה עם תרגיל נהדר שזיכה אותו בציון של 15.000 בדיוק.
5 צפייה בגלריה
ארטיום דולגופיאט עם מדליית הזהב
ארטיום דולגופיאט עם מדליית הזהב
ארטיום דולגופיאט עם מדליית הזהב
(צילום: איגוד ההתעמלות)
דולגופיאט (23) הוא הישראלי השני אי פעם שזוכה באליפות אירופה אחרי אלכס שטילוב שעשה זאת ב-2013 בתרגיל הקרקע.

מגילת "הייעוד המשותף שלנו" תושק - בנוכחות בנימין נתניהו ובני גנץ בצל המתיחות בין השניים.
מחר תורגש ירידה קלה במידות החום, ובשעות אחר הצהריים ירדו גשמים חזקים במזרח ובדרום - וקיים חשש חמור לשיטפונות בנחלי האזור. במשטרה אמרו כי לפי התחזית ממחר אחר הצהריים צפוי גל ראשון של גשמים, בעיקר בדרום הארץ, ומיום שלישי צפויה להתחיל מערכת חורפית סוערת שתשפיע על רוב אזורי הארץ ובעיקר על אזורי הצפון וחוף.
במשטרה המליצו לוותר על נסיעות שאינן הכרחיות או על טיולים בנחלים ואזורים שעלולים להיות מוצפים, קראו להימנע מרחצה ובילוי בחופי הים וביקשו לדווח על מפגעים כקריסת עצים ועמודים
קצב מטאורי. יש תיאוריה שאומרת שכל יום אנחנו מתקרבים לנקודה סינגולארית - שינויים בחיינו מתרחשים בקצב מואץ גובר והולך. החיסונים נגד קורונה זו דוגמה טובה לכך. במאה הקודמת, פיתוח חיסון ארך 10-7 שנים, במאה הזאת, חיסון לאבולה פותח תוך 4 שנים ועכשיו החיסון הראשון נגד קורונה אושר תוך פחות משנה מתחילת המגפה.
בלילה שבין שישי לשבת פאנל היועצים של ה-FDA הצביע ברוב קולות על כך שעל בסיס הנתונים המדעיים הזמינים, יתרונות החיסון של פייזר עולים על הסיכונים בשימוש באנשים בגיל 16 ומעלה. לא עברה יממה וה-FDA כבר הוציא אישור לשימוש בחיסון במצב חירום, זאת, כאשר המספר היומי של מתים מקורונה בארה"ב הגיע ל-3,000. חיסון זה כבר אושר בבריטניה, קנדה, בחריין וסעודיה. לא יעברו 10 יממות ומשרד הבריאות בישראל יאשר גם הוא. גם לחיסון של מודרנה יש סיכוי טוב לקבל אישור בארה"ב תוך שבועיים מהיום.
באביב נהיה עם מספר חיסונים של חברות שונות על המדף. אוכלוסיית ישראל (בינתיים לא ילדים מתחת לגיל 16 וכנראה לא נשים הרות) תתחיל להתחסן בהדרגה. אני לא שותף לחשש שלחיסונים לא יהיה ביקוש בישראל. אבל תהליך ההתחסנות ידרוש זמן. ההיסטריה, המלווה אותנו מתחילת המגפה, המאפיינת גם את דרמת החיסונים, לא צריכה להכתיב לנו את החלטתנו.

בימים האחרונים ישראל חתמה הסכמים דיפלומטיים עם שתי מדינות – מרוקו ובהוטן. אם אתם רוצים לבקר באחת או בשתי המדינות ולא יודעים מה מצב תחלואת הקורונה – הנה כל הנתונים לפניכם:
מרוקו – במדינה אובחנו מאז פרוץ המגפה כ-400 אלף נדבקים בקורונה. מעל 6,500 חולים מתו. מרוקו שמרה על תחלואה נמוכה מאוד עד סוף יולי, אז החל הזינוק במספר הנדבקים היומי – שהגיע לשיא ב-12 בנובמבר, אז אובחנו 6,195 נדבקים ביום. מאז חלה ירידה קלה ומספר הנדבקים אתמול עמד על קצת יותר מ-3,000.
בהוטן – במדינה אובחנו עד כה 437 נדבקים בקורונה – 321 גברים ו-116 נשים - ולא נרשם אף מקרה מוות מהנגיף. כך לפחות לפי הרשויות במדינה. בכל יום מאובחנים במדינה מספר חד-ספרתי של נדבקים חדשים. מספר החולים הפעילים עמד אתמול על 37 – 27 גברים ו-10 נשים.
ואם אתם חושבים שהמספרים נמוכים בשל מספר הבדיקות, אז לפי נתוני משרד הבריאות בבהוטן עד כה בוצעו 216,254 בדיקות קורונה במדינה הקטנה.

בהוטן. למה? כדי לגלות מיהי המדינה החדשה שישראל כוננה עמה יחסים. הממלכה עם הדגל הכי מגניב נמצאת בהרי ההימלאיה, בדרום מזרח אסיה ובירתה היא טהימפהו. תושביה הם בודהיסטים, ודוברים את השפה דזונגקה. אין בה נקודת מוצא לים, אבל בצפונה ישנה רצועה של פסגות הרים קרחוניות, והחברה הבהוטן היא מטריליניאלית – כלומר, רכוש ושם המשפחה עוברים מאם לבת.
יש יחסים דיפלומטים - אבל תרצו לנחות שם? נמל התעופה בבהוטן נחשב לאחד מהמסוכנים בעולם. כיצד נראית הנחיתה בליבו של רכס הרים בגובה של 5,500 מטרים?
5 צפייה בגלריה
נמל התעופה פארו בבהוטן
נמל התעופה פארו בבהוטן
נמל התעופה פארו בבהוטן
(צילום: shutterstock)
הלילה יהיה שיא מטר הג'מינידים. מקורם של המטאורים הוא בחלקיקי אבק מהאסטרואיד פאת'ון והם נעים במהירות של 35 ק"מ לשנייה. איך לצפות ומתי?
וקבלו את היורשת החדשה של עולם הדוגמנות: לני קלום, הבת של היידי קלום, מככבת על ווג גרמניה.
ליאת עיני, עורכת ערוץ הורים: הנסיעה האחרונה שלי לחו"ל הייתה לפני 13 חודשים (אבל מי סופר). הייתי עם בר, הבת הבכורה שלי, בפריז ואלו היו ארבעה ימים מלאים בחוויות שהשאירו טעם של עוד.
מאז אנחנו מוצאות את עצמנו לפחות פעם בשבוע נזכרות בבית קפה שישבנו ליד קיר האהבה כשירד גשם זלעפות, בביקור באייפל כשהגענו אחרי יום ארוך וכבר לא היה לנו כוח לכלום אז התיישבנו על הקרקע ופשוט בהינו, או במסעדה בשאנז אליזה כשפתאום התקשורת נפלה, לא יכלו לקחת הזמנות, הוציאו את כל האנשים ואיכשהו מצאנו את עצמו יושבות לבד במסעדה.
אז כמו שהבנתם אנחנו מתגעגעות לעיר האורות והקרואסונים, ובדיוק מהסיבה הזאת אנחנו מתמסרות בכל פעם מחדש לסיורים הווירטואליים של שרון וגלי או בשמה השני – "ממוש".
כל סיור נמשך כשעה ועשרים, ולרגע אנחנו מרגישות ממש שם, יחד איתן, ברחובות, בשווקים ובקונדיטוריות. הסיורים עולים בעמוד שלהן, וגם מי שלא מצליח להגיע אפשר אחר כך לצפות. הסיורים חינמיים ומי שמעוניין יכול לשלוח בסוף טיפ בביט.
אנחנו התמכרנו, לא מכירות אותן אישית אבל לגמרי מרגישות שהן כבר חברות שלנו, אחרי שלושה סיורים שהיינו איתן. הסיור הקרוב יתקיים ב-18 בדצמבר בשעה 10:30 (שעון ישראל) באווירת חג המולד. תהנו, אנחנו נהיה שם ונדמיין את עצמנו קפואות בקור של רחובות פריז ומתחממות עם קרואסון חמאה קראנצ׳י.