נתוני המל"ל: כ-2,600 אובחנו עד כה בסוף השבוע

1,099 חולי קורונה אובחנו היום (שבת) ונוסף להם אובחנו אתמול 1,599 חולים. כך עולה מנתונים של המטה לביטחון לאומי (מל"ל) שפורסמו הערב. עוד שישה חולים נפטרו ומספר המתים במגפה בישראל עלה ל-398.

17 צפייה בגלריה
מעבדות לבדיקת קורונה של צה"ל
מעבדות לבדיקת קורונה של צה"ל
מעבדה לבדיקת קורונה של צה"ל
(צילום: AFP)

לפי הנתונים, אחוז הבדיקות החיוביות גבוה מאוד - 7.3% מתוך 13,856 בדיקות שבוצעו היום. מספר החולים קשה עלה בתשעה ל-217. מספר המונשמים נותר יציב - 56.

הפגנות בת"א ובי-ם: "האסון הכלכלי - איום קיומי"

שבוע בדיוק אחרי הפגנת הענק בכיכר רבין שבתל אביב, שבה השתתפו עשרות אלפים ולאחריה נרשמו גם עימותים עם שוטרים וחסימות של כמה רחובות בעיר - מקיימים הערב ארגוני העצמאים מפגן כוח יחד עם "הדגלים השחורים" בפארק צ'ארלס קלור כדי למחות על המשבר הכלכלי ובדרישה להוציא לפועל מיד את תוכנית הסיוע לעצמאים ולשכירים שנקלעו לקשיים בעקבות המאבק בנגיף הקורונה. באירוע, שקיבל את אישור המשטרה, מופיעים מירי מסיקה, רמי קליינשטיין, חמי רודנר ולהקת "תיסלם".
עוד בנושא:


17 צפייה בגלריה
הפגנת העצמאיים בתל אביב
הפגנת העצמאיים בתל אביב
מפגינים בת"א בשבוע שעבר
(צילום: מוטי קמחי)
את ההפגנה בפארק צ'ארלס קלור יזמו ארגוני העצמאים מכל הסקטורים - שחלקם פועל תחת מטה משותף שהוקם בשם "קבינט התקווה" - והיא מתרחשת ברקע החלטת הממשלה לסגור את המסעדות בסוף השבוע ובמקביל להפגנה נוספת מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים.

מנכ"לית האוצר נגד נתניהו: "שיח אלים נגד הממונה על התקציבים"

מנכ"לית משרד האוצר קרן טרנר התייצבה הערב (שבת) לצד ראש אגף התקציבים במשרדה שאול מרידור בעקבות מתקפות מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו, בנו יאיר ופוליטיקאים מהליכוד: "קשה לי מאוד להישאר אדישה לביקורת חסרת התקדים כלפי אנשי המשרד ובפרט כלפי הממונה על התקציבים באוצר שאול מרידור, ובכלל לשיח האלים ממש המתפתח ברשתות החברתיות".
17 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ו קרן טרנר אייל
בנימין נתניהו ו קרן טרנר אייל
בנימין נתניהו ומנכ"לית האוצר קרן טרנר
(צילום: לע"מ, דנה קופל)
"חשוב להזכיר/להבהיר", הוסיפה טרנר, "שתפקידו של כל דרג מקצועי בממשלה הוא לסייע בעיצוב ובגיבוש המדיניות הציבורית, ובכלל זה לחתור לקיום דיון רחב ומעמיק בכלל האפשרויות הרלוונטיות כפועל יוצא של האחריות הכבדה וההשלכות המשמעותיות הנגזרות מהן. לאחר מכן ההחלטות על דרך הפעולה הנבחרת הן של הדרג הנבחר ועלינו מוטלת החובה לפעול ליישום מיטיבי של ההחלטות.
דבריה של טרנר באים לאחר שאתמול, כאמור, תקף נתניהו את מרידור בציוץ בטוויטר. "בלתי נתפס שפקידים מתדרכים נגד החלטות שהתקבלו בממשלה ומנסים לסכל אותן. לא נקבל זאת", הוא כתב.


בסוף השבוע אישרה הממשלה שורה של הגבלות חדשות, בהן סגירת חופי הים לרוחצים בסופי השבוע עד להודעה חדשה - החל מסוף השבוע הבא הרחצה תיאסר בין יום שישי ב-17:00 ליום ראשון ב-05:00.
בנוסף לחופים ייסגרו בכל סוף שבוע חנויות, קניונים, שווקים, מספרות, מכוני יופי, ספריות, גני חיות, פינות חי, מוזיאונים, בריכות ואטרקציות תיירותיות. עם זאת, השרים החליטו שלא להגביל את מרחק היציאה מהבתים, ולכן למעשה לא מדובר בסגר.


מחר: תוכנית "מענקי הקורונה" תובא לאישור הממשלה

בינתיים, תוכנית המענקים "צ'ק לכל אזרח" אמורה להיות מובאת מחר לאישור הממשלה - זאת למרות הניסיונות של שרים וחברי כנסת מהקואליציה למנוע את הבאתה לאישור לפני שיבוצעו בה שינויים מהותיים, ובעיקר סביב הענקת הכספים גם לכשלושה מיליון ישראלים שלא זקוקים להם.
גורם בכיר במשרד האוצר אמר ל-ynet כי התוכנית תובא כלשונה לאישור הממשלה, צפויה לזכות בה לרוב ותובא לאישור ועדת השרים לחקיקה כבר ביום שני. המגמה היא להביאה מיידית לכנסת ולאשרה שם בתוך ימים, כך שניתן יהיה להתחיל בתשלום המענקים כבר בסוף השבוע הבא.
המענקים שעליהם הוחלט בתוכנית, שיזם יועצו הכלכלי של ראש הממשלה, פרופ' אבי שמחון, הם: 750 שקל לכל אזרח ישראלי מעל גיל 18 ו-2,000 שקל להורים לילד, 2,500 שקל להורים לשני ילדים ו-3,000 שקל להורים עם שלושה ילדים ומעלה.

התפשטות קורונה בגבעתי: 10 נדבקו, יותר מ-150 בבידוד

10 חיילים המשרתים בבסיס האימון החטיבתי של גבעתי בקציעות שבדרום אובחנו כחיוביים לקורונה. בין היתר, מדובר בלוחמים בחטיבה ובפרמדיקית. כ-150 חיילים בבסיס נשלחו לבידוד.

17 צפייה בגלריה
החיילים שבבידוד
החיילים שבבידוד
10 חיילים נדבקו, 150 בבידוד

17 צפייה בגלריה
החיילים שבבידוד
החיילים שבבידוד
חלק מהחיילים שבבידוד
הורים ללוחמים טענו כי תנאי הבידוד לקויים וכי החדרים צפופים. הם הוסיפו כי המעקב הרפואי אחר המבודדים והחולים לוקה. ביום חמישי האחרון, לאחר פניית ynet בנושא - הגיע צוות שבדק חיילים שחשו תסמינים.
מדובר צה"ל נמסר: "מרגע אבחון החולה הראשון ננקטו צעדים מחמירים לבידוד החיילים הרלוונטיים ביחידה, כך שנדרשו כ-150 משרתים בבידוד. התנאים בהם שוהים החיילים המבודדים הינם טובים והמזון המוגש להם זהה למזון המוגש לכלל היחידה".
עוד נמסר מצה"ל כי קיימת הפרדה מוחלטת בין המשרתים הנדרשים בבידוד לבין יתר משרתי הבסיס. "בנוסף", מסרו בצבא, "השבוע נערכו בדיקות קורונה למשרתים בבסיס שהחלו לפתח תסמינים".
17 צפייה בגלריה
תאונת דרכים בכביש 90
תאונת דרכים בכביש 90
זירת התאונה בכביש הערבה
(צילום: תיעוד מבצעי כבאות והצלה אילת)

חמישה פצועים בהתנגשות חזיתית בכביש הערבה

שתי נשים, גבר ושני ילדים נפצעו אחר הצהריים בהתנגשות חזיתית בין שתי מכוניות בכביש הערבה באזור קיבוץ יהל, בין צומת מנוחה לצומת קטורה. אחת הנשים נפצעה קשה והאחרת בינוני-קשה. יתר הפצועים באורח בינוני וקל.

17 צפייה בגלריה
תאונת דרכים בכביש 90
תאונת דרכים בכביש 90
(צילום: תיעוד מבצעי כבאות והצלה אילת)

17 צפייה בגלריה
תאונת דרכים בכביש 90
תאונת דרכים בכביש 90
(צילום: תיעוד מבצעי כבאות והצלה אילת)
כוחות חילוץ והצלה הוזעקו למקום התאונה. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לפצועים שפונו בשני מסוקים לבית החולים סורוקה בבאר שבע.
בעקבות התאונה, כביש 90 נחסם לתנועה בשני הכיוונים והנהגים הופנו לכבישים 13 ו-40. סמוך ל-18:30 נפתח קטע הכביש.

בתו של שר האוצר: "הוא לא סוגר לי את המדינה בסופ"ש יומולדת"

עדי, בתו של שר האוצר ישראל כץ, העלתה ביום חמישי סטורי לחשבון האינסטגרם שלה שבו הופיעה תמונה שלה יחד עם אביה תחת הכיתוב: "הוא לא סוגר לי את המדינה בסופ"ש יומולדת". הסטורי, שנמחק מהחשבון, פורסם לראשונה באתר החדשות "שקוף". אמש העבירה כץ את חשבונה באינסטגרם למצב "פרטי".

17 צפייה בגלריה
עדי וישראל כץ
עדי וישראל כץ
הסטורי בחשבון האינסטגרם של עדי כץ

נזכיר שאתמול ב-17:00 היו אמורים לסגור בעלי המסעדות את העסקים לפי החלטת הממשלה אך ב-16:00 הוחלט לדחות את כניסה לתוקף של ההחלטות ליום שלישי.
בעלי מסעדות רבות שהתכוונו לציית להנחיות חילקו או מכרו את הסחורה וביטלו אלפי הזמנות, וכך שלאחר שנודע על הדחייה הם נותרו ללא הזמנות, ללא סחורה והפסידו כסף. ביום רביעי הכריז כץ יחד עם ראש הממשלה נתניהו על תוכנית המענקים לכלל האזרחים, אך זאת עדיין לא נמצאת בסדר היום של הממשלה לישיבתה מחר.

ביה"ד בהאג בפגרה, לא החליט על חקירת פשעי מלחמה נגד ישראל

בירושלים נושמים לרווחה - בינתיים: בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג יצא אתמול לפגרת קיץ - מבלי שקיבל החלטה אם לתובעת הראשית של בית הדין, פאטו בנסודה, יש את הסמכות לפתוח בחקירה על "פשעי מלחמה של ישראל", ולקבוע את הגבולות הטריטוריאליים שבהם החקירה תתבצע.

17 צפייה בגלריה
בית הדין הפלילי הבינלאומי ב האג
בית הדין הפלילי הבינלאומי ב האג
בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג
(צילום: AP)
אם בית הדין יחליט כי יש בידי בנסודה את הסמכות לפתוח בחקירה, הדבר עלול להציב גורמים ישראלים - בהם גם ראש הממשלה, שרים, רמטכ"ל, ראשי מועצות ויישובים בהתנחלויות ועוד - בפני הליכים פליליים ואף מול צווי מעצר.

17 צפייה בגלריה
תמונת השופטת פאטו בנסודה
תמונת השופטת פאטו בנסודה
פאטו בנסודה
(צילום: EPA)

כזכור, בסוף דצמבר 2019 הודיעה בנסודה כי בתום הבדיקה המקדמית שבה היא פתחה ב-2015 בנוגע לאפשרות של חקירת פשעי מלחמה בגדה המערבית, מזרח ירושלים ורצועת עזה, היא סבורה שיש עילה לטענות לפשעים אלה ושהם אכן מתבצעים - אם כי היא לא ציינה מפורשות בידי מי.
התובעת הראשית נמנעה מלפתוח בחקירה מיידית, וביקשה מבית הדין הבינלאומי חוות דעת שתאשר את סמכותה לפתוח ב"חקירה מלאה" בתוך 120 יום. הודעתה של בנסודה הגיעה זמן קצר לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט פרסם הודעה משלו, שלפיה אין לבית הדין בהאג סמכות לדון בעניין ישראל.

חשד לרצח באילת

17 צפייה בגלריה
חשד לרצח באילת
חשד לרצח באילת
הזירה באילת
(צילום: מאיר אוחיון)
שוטרים הוזעקו הבוקר לבית בעיר הדרומית בעקבות דיווח על גבר שנמצא מחוסר הכרה עם סימני אלימות.
לזירה הוזעקו גם פרמדיקים וחובשים של מד"א - שנאלצו, בתום מאמצים, לקבוע את מותו של האיש.

17 צפייה בגלריה
חשד לרצח באילת
חשד לרצח באילת
זירת האירוע באילת
(צילום: מאיר אוחיון)

שותפו לדירה של המנוח נעצר בחשד למעורבות במותו והועבר לחקירה. לפי המשטרה, הגבר נמצא במקלחת בביתו. צוותי זיהוי פלילי הגיעו למקום והגופה נשלחה לבדיקה במכון לרפואה משפטית.

גבר טבע למוות בהרצליה. בת זוגו: "נעלם בגלים"

גבר כבן 51 טבע בלילה וגופתו נמשתה מהים בחוף סידני עלי בהרצליה. צוותי מד"א קבעו את מותו במקום. מבירור ראשוני עולה כי הגבר נכנס למים יחד עם בת זוגו. הוא נסחף והאישה יצאה כדי להזעיק עזרה. בתום סריקות אותרה גופתו.

17 צפייה בגלריה
גבר טבע בחוף סידני עלי הרצליה
גבר טבע בחוף סידני עלי הרצליה
חוף סידני עלי בהרצליה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
היא סיפרה כי נכנסה למים עם בן זוגה סמוך ל-02:00. "הוא נעלם לי בין הגלים", שחזרה. פרמדיק מד"א תומר גוסמן שהגיע למקום סיפר: "בשעות הלילה התקבל במוקד 101 של מד"א דיווח על גבר ואישה שנכנסו למים ונסחפו.
"האישה, שהצליחה לצאת, התקשרה לדווח על האירוע וסיפרה שהגבר נעדר במים. במשך שעות ארוכות בוצעו סריקות בים על מנת לאתר אותו. לפנות בוקר הוא אותר בסמוך לקו החוף כשהוא מחוסר הכרה ללא סימני חיים ולאחר בדיקות רפואיות לא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

רוחאני: "25 מיליון איראנים נדבקו בקורונה"

נשיא איראן חסן רוחאני טען הבוקר כי 25 מיליון איראנים נדבקו בנגיף הקורונה, זאת בניגוד לנתונים הרשמיים שפורסמו, לפיהם 270 אלף נדבקו עד כה בלבד. לדבריו, המספר הוא הערכה של משרד הבריאות במדינה. נזכיר כי באיראן חיים 80 מיליון בני אדם.

17 צפייה בגלריה
איראן נגיף קורונה נשיא חסן רוחאני ישיבת ממשלה
איראן נגיף קורונה נשיא חסן רוחאני ישיבת ממשלה
חסן רוחאני
(צילום: AP, Office of the Iranian Presidency)
רוחאני, שאמר את הדברים במהלך דיון של הוועדה הלאומית למאבק בקורונה, לא התייחס לשונות בין הנתונים והוסיף כי עד כה אושפזו 200 אלף איראנים בבתי החולים לאחר שנדבקו בנגיף. הוא הזהיר שהמספר עלול להכפיל את עצמו וטען: "עלינו להתכונן לגרוע מכל בבתי החולים".
לגבי מספר המתים מהנגיף, הוא חזר על הנתונים הרשמיים שעומדים על כ-14,000 בני אדם. "ישנה אפשרות ש-35 מיליון בני אדם נוספים יידבקו בנגיף", אמר.

רות ביידר גינסבורג: "חליתי שוב בסרטן"


17 צפייה בגלריה
רות ביידר גינסבורג
רות ביידר גינסבורג
רות ביידר גינסבורג
(צילום: AFP)
שופטת בית המשפט העליון בארצות הברית, רות ביידר גינסבורג בת ה-87, הודיעה אמש כי חלתה שוב בסרטן. בהצהרה שפרסם בית המשפט מטעמה היא סיפרה כי התגלו בגופה שרידים של תאי סרטן מהסוג שבו היא חלתה בעבר. היא ציינה כי טיפולי הכימותרפיה שהיא עוברת מניבים "תוצאות חיוביות", ושהיא "מסוגלת לחלוטין להמשיך בתפקיד".
בארה"ב עוקבים בדריכות אחר מצבה של גינסבורג, שופטת ליברלית. אם היא תפרוש מסיבה כזאת או אחרת והנשיא דונלד טראמפ ינצח בבחירות בנובמבר, הוא יוכל למנות עוד שופט שמרן לבית המשפט העליון, וכך להגדיל את הרוב השמרני בבית המשפט.
כיום יש בעליון רוב של חמישה שופטים שמרנים מול ארבעה ליברלים, אחרי שטראמפ הספיק במהלך כהונתו למנות כבר שני שופטי עליון: השופט ברט קבאנו, שמינויו עורר סערה על רקע טענות לתקיפה מינית שביצע בצעירותו, והשופט ניל גורסץ'.

צרפת: שריפה גדולה בקתדרלה מהמאה ה-15

אש פרצה הבוקר בקתדרלה בעיר נאנט שבצרפת. לא היו נפגעים אך חלונות נשברו ונגרם נזק למבנה. עשרות כבאים השיגו שליטה על הדליקה אחרי שעות ארוכות.

17 צפייה בגלריה
שריפה בקתדרלה בעיר נאנט בצרפת
שריפה בקתדרלה בעיר נאנט בצרפת
השריפה בקתדרלה
(צילום: רויטרס)
הסיבה לשריפה אינה ברורה, אך ייתכן שקצר במערכת החשמל גרם לה. כמו כן, גם הצתה היא אחד מכיווני החקירה שנבדקים.
יותר ממאה כבאים השתתפו בכיבוי האש, שגרמה נזק גם לעוגב הגדול של הכנסייה. במבנה הגותי שנבנה במאה ה-15 ישן מספר יצירות אמנות והוא ניזוק בשריפה גדולה גם לפני 48 שנים.

התחזית: עלייה בטמפרטורות

הערב והלילה יהיה מעונן חלקית עד מעונן בחוף ובשפלה. בהרים יהיה בהיר ונוח. מ"מטאו טק" נמסר כי אפיק עונתי מעל מזרח הים התיכון גורם למזג אוויר קיצי רגיל באזורנו.
הטמפרטורות החזויות להלילה ומחר:
קריית שמונה 22-38, קצרין 19-35, טבריה 23-39, נצרת 20-34, חיפה 24-30, תל אביב 24-30, ירושלים 19-32, אשקלון 23-29, עין גדי 28-39, באר שבע 21-35, ערד 19-33, מצפה רמון 18-33 ואילת 28-41.
מחר, יום א', לאחר התפזרות ענני הבוקר בחוף ובשפלה - יהיה בהיר; תחול עלייה בטמפרטורות, בעיקר בהרים ובפנים הארץ, וייעשה חם מהרגיל. במישור החוף יהיה הביל.
ביום ב' יהיה גם כן חם מהרגיל בהרים ובפנים הארץ - והביל במישור החוף.
ביום ג' - ללא שינוי ניכר.
ביום ד' יהיה מעונן חלקית עד בהיר, תחול ירידה קלה בטמפרטורות ותורגש הקלה מסוימת בעומסי החום.