"חמאס דרש 150 אסירים תמורת כל חיילת" | דיווח: אלה פרטי העסקה בת 3 השלבים

"וול סטריט ג'ורנל" פרסם פרטים חדשים על העסקה שגובשה בפריז לשחרור החטופים ולהפסקת אש במלחמה. בפסגה לקחו חלק ראשי המוסד והשב"כ, ראש ה-CIA וויליאם ברנס, ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל וראש הממשלה הקטארי מוחמד א-ת'אני. בדיווחים קודמים אמרו גורמים ערבים ואמריקנים, שבקיאים בפרטי המגעים, כי מטרתה של ארה"ב היא שישראל תסכים להפסקת אש ממושכת, ושהמומנטום הצבאי שלה ייעצר.
השלב הראשון יימשך שישה שבועות, ויכלול נצירת אש מוחלטת בתמורה לשחרור חלק מהחטופים. אם השלב הראשון של העסקה יצליח, הצדדים יתקדמו לשלב השני, שבו ישוחררו גם חיילות ישראליות מהשבי - בתמורה להגדלת הסיוע ההומניטרי לרצועה. בשלב השלישי, כך לפי המתווה שהוצג בפריז, ישחרר חמאס חיילים ישראלים וגופות של חטופים. חמאס דורש בנוסף לקבל מישראל את גופותיהם של מחבלים פלסטינים שנהרגו במהלך המתקפה של חמאס ב-7 באוקטובר.
גורם פלסטיני שמקורב לפרטי המשא ומתן על עסקת החטופים בין ישראל לחמאס, אמר כי הוא מצפה שהארגון לא ידחה את המתווה המוצע, אבל גם "לא ייתן הסכמה מכריעה". לדבריו, "אני מעריך שהם ישלחו תגובה חיובית, אבל יגידו שכדי שההסכם ייחתם - על ישראל להתחייב לצאת לגמרי מרצועת עזה ולסיים את המלחמה".
הערב ידון הקבינט המצומצם בתנאי העסקה ולאחריו גם הקבינט המורחב.

2 צפייה בגלריה
עבאס כאמל ראש המודיעין הכללי של מצרים, מוחמד אל-תאני ראש ממשלת קטאר, רונן בר, דדי ברנע, ויליאם ברנס
עבאס כאמל ראש המודיעין הכללי של מצרים, מוחמד אל-תאני ראש ממשלת קטאר, רונן בר, דדי ברנע, ויליאם ברנס
(צילום: EPA, AP, KARIM JAAFAR/AFP, יריב כץ ,יאיר שגיא)

"איראן חוששת מישראל וצמצמה נוכחות בסוריה, בכירים במשמרות המהפכה עזבו"

בשבועות האחרונים ספגו משמרות המהפכה של איראן מכות קשות בסוריה, ולפחות שישה אנשי צבא איראנים חוסלו בתקיפות - בהם שני בכירים. לכן, איראן צמצמה את מספר המפקדים הבכירים של משמרות המהפכה שנמצאים בסוריה, בעקבות סדרת תקיפות שמיוחסות לישראל.
לפי גורמים שבקיאים בפרטים, ההחלטה של איראן להחזיר מסוריה קצינים בכירים מראה שהיא לא מעוניינת "להיגרר" למלחמה במזרח התיכון. הגורמים ציינו שלאיראן אין כוונה להסיג את כל כוחותיה מסוריה - בעלת ברית חשובה, שלה היא מסייעת כבר יותר מעשור במלחמת האזרחים.
לבלוג המתעדכן של ynet - לחצו כאן

כותרות נוספות מהיום

זוועות מחבלי חמאס ממשיכות להיחשף: "ניסו 'למחוק' פני נשים בירי, גופות נמצאו ממולכדות" | קשה לקריאה.
גלנט לשגרירים באו"ם: "אונר"א איבדה לגיטימציה להתקיים במתכונתה הנוכחית".
השר קרעי: "גלנט תפס צד במחאה, מעדיף 10 בן גביר ו-10 סמוטריץ' ולא לפיד אחד".
טילי נ"ט שוגרו לעבר מוצבים בחרמון, צה"ל תקף בתגובה בלבנון.
לשכת ראש הממשלה ביטלה את פגישת העדכון שתוכננה לשעה 16:00 בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין ראש האופוזיציה יאיר לפיד, בשל "שיקולי לוחות הזמנים". הלשכה הודיעה שהפגישה תתקיים כנראה בשני הבא, אך לא בטוח אם גם זו תצא לפועל.
סוכנות הידיעות הטורקית "אנאדול" בשפה הערבית דיווחה כי צה"ל החל לסגת מאזור צפון-מערב רצועת עזה.

פרשנויות ודעות היום

תחזיר אותם, נתניהו. גם במחיר שחרור רוצחי אבי | נילי מרגלית, חטופה ששוחררה
"אדוני ראש הממשלה, דמיין שאחד מהקרובים היקרים לך היה מוחזק בשבי חמאס. אתה מצליח לדמיין? אתה מסוגל? אני לא צריכה לדמיין. אני הייתי שם. חזרתי מהתופת ובשבילי חלום הבלהות הזה הוא לא רק דמיון, אלא מציאות. אני יודעת בדיוק מה קורה לאנשים שמוחזקים בשבי. מה קורה לגופם, מה מתרחש בנפשם. האמת היא שאתה ממש לא באמת רוצה לדמיין בן משפחה יקר ואהוב שלך בשבי חמאס, כי המציאות המחרידה, הקשה והאיומה עולה על כל דמיון". לטור המלא
אילו קם מקברו הוגה המונח "ג'נוסייד" | אליקים רובינשטיין
"הליכתנו להאג אולי באה גם כי ישראל לא רצתה לחמוק מדיון הקשור באמנת הג'נוסייד, שקמה בצל שואת עמנו - אך האם התוצאה ה"הוגנת" של תמונה חד-צדדית מצדיקה המשך? דילמה, ושמא בכל זאת "האיש כמונו יברח", בפרפרזה על ספר נחמיה". לטור המלא
קטאר - עורכת הדין העולמית של הרעים | ד"ר אבי שילון
"העובדה שקטאר היא בעצם משרד עורכי דין היא שהופכת את הביקורת של נתניהו עליה למגוחכת. נכון שהם אינם מתווך תמים. כמו כל משרד עורכי דין מוצלח, קטאר מעוניינת להמשיך ולהגדיל את לקוחותיה ובכך להעצים את מעמדה. אבל כדי שקטאר תוכל להוסיף ולשמש כערוץ קשר לארגונים כמו חמאס וטליבאן היא חייבת להיות גם בעיניהם בצד הנכון. זו הסיבה כנראה שהצנזור אישר לפרסם את דברי נתניהו נגדם. האירוניה היא שלקטארים היה מפריע יותר אם היה נאמר שם שהם לטובת ישראל". לטור המלא

מה חיפשו היום בגוגל?

יצהר הופמן. הוא היה מהראשונים שהצטרפו ללחימה במחבלי חמאס בעוטף עזה בבוקר 7 באוקטובר, הוא איבד חברים והציל חיים, נפצע בעזה בקרב נועז וכל שעניין אותו לחזור להילחם: רס"ן (במיל') יצהר הופמן, בן 36 מאשחר שבמועצה האזורית משגב בגליל נהרג אתמול בהיתקלות ליד שאטי שבצפון רצועת עזה.
2 צפייה בגלריה
רס"ן (במיל') יצהר הופמן ז"ל
רס"ן (במיל') יצהר הופמן ז"ל
רס"ן (במיל') יצהר הופמן ז"ל
(באדיבות המשפחה )