מטח לעבר גוש דן והשפלה

10 רקטות שוגרו לעבר גוש דן והשפלה במטח בשעות אחר הצהריים. רסיס ענק נחת במערב ראשון לציון - באירוע לא היו נפגעים. יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס למטח האחרון לעבר גוש דן והשפלה, ומסר: "כשממשלת ישראל מספקת לחמאס מדי יום מים ודלקים, התוצאה היא מטח טילים".
3 צפייה בגלריה
רסיס בראשון לציון
רסיס בראשון לציון
רסיסים במערב ראשון לציון

הליכוד מגבה את משתתפי כנס "החזרה לעזה". גנץ: "מי שנגרר - לא מנהיג"

"ממשלת החירום" לא יודעת רגע של שקט. הממשלה שהוקמה בעקבות המלחמה, סוערת לאחר כנס "החזרה לעזה" שנערך אמש בבנייני האומה בירושלים - ובו נשמעו קריאות לטרנספר לתושבי הרצועה, לצד הקמה מחדש של התנחלויות שם.
השרים גנץ ואיזנקוט גינו את הכנס שבו השתתפו שורה של שרים וחברי כנסת, גם מהליכוד, וגנץ גם מתח ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו שלא התייחס לאירוע ולא גינה אותו. זאת, חרף חשש מנזק תדמיתי ומדיני לישראל בעולם. "התרענו בפני רה"מ לפני הכנס, מי שרקד ופילג - לא מחליט. מי ששותק ונגרר - לא מנהיג", מסר גנץ. בליכוד גיבו בהודעה רשמית את משתתפי הכנס, ומסרו: "גם אם יש מישהו שלא אוהב זאת, הליכוד היא תנועה דמוקרטית ובמדינת ישראל יש חופש ביטוי לכולם - גם לימין".
3 צפייה בגלריה
איתמר בן-גביר ושלמה קרעי ב כנס לניצחון ישראל להתיישבות ברצועת עזה
איתמר בן-גביר ושלמה קרעי ב כנס לניצחון ישראל להתיישבות ברצועת עזה
איתמר בן-גביר ושלמה קרעי בכנס לניצחון ישראל להתיישבות ברצועת עזה
(צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)

"ישראל הסכימה להצעת המתווכים בפסגת פריז, היא תישלח לחמאס"

רשת NBC מדווחת כי ישראל הסכימה להצעת המתווכים לעסקת חטופים, שנידונה בפסגת פריז. לפי הדיווח, ההצעה תישלח לחמאס עוד היום. לפי הדיווח, העסקה המוצעת תביא לשחרור החטופים בשלבים, ומותנה בהפסקת אש ממושכת ומשלוחי סיוע לעזה.

מחבל, תושב אזור הצפון, דרס ופצע קשה צעיר ליד בסיס חיל הים בחיפה

צעיר כבן 20 נדרס הבוקר ונפצע באורח קשה בפיגוע ליד בסיס חיל הים בחיפה. לפי החשד, הנהג הדורס, וסים אבו אל היג'א, אזרח ישראלי תושב טמרה שבגליל, התנגש עם רכבו בחומה של הבסיס בעיר, ואחר כך יצא מהרכב עם גרזן - וניסה לרדוף אחרי אזרחים. הוא הספיק לרוץ מרחק של כ-200 מטר עד לאזור שער הבסיס, ואז נורה למוות על ידי קצין חובל שהיה בדרכו למתחם. מותו של המחבל נקבע בזירה.

3 צפייה בגלריה
זירת ניסיון פיגוע בחיפה
זירת ניסיון פיגוע בחיפה
זירת ניסיון פיגוע בחיפה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)


כותרות נוספות מהיום

לפחות 12 עובדים של אונר"א היו קשורים למתקפת חמאס ב-7 באוקטובר, וכ-10% מכלל הצוות שלו ברצועה קשור לארגוני טרור. כך לפי דוחות מודיעין שהגיעו לידי "וול סטריט ג'ורנל".
שוב מאיים: השר בן גביר מזהיר מפני שיבוש עבודת הקואליציה מצידו ומצד סיעתו:"למה לא יורים בעזתים שמתקרבים לגדר?". בצה״ל מבהירים כי אין שינוי בהוראות הפתיחה באש.
משרד החוץ של גרמניה פרסם הודעה, שלפיה "ברלין דוחה את כל השיקולים לגבי יישוב ישראלי אפשרי של עזה, ולגבי כל צורה של העברה של האוכלוסייה הפלסטינית".
57 לוחמים מאושפזים במרכז השיקום לוינשטיין ברעננה. סיפור הקרב הגדול שלהם.
דיווח בסוריה: "2 הרוגים בתקיפת מטה של משמרות המהפכה באזור דמשק".
הכנסת דנה בהדחת ח"כ כסיף, שטען: בכל מקום גיניתי את טבח 7 באוקטובר של חמאס.
ניקי היילי, המועמדת האחרונה שנותרה במרוץ מול דונלד טראמפ בפריימריז הרפובליקניים, קראה לנשיא לשעבר להגיע לעימות מולה – והצהירה שאמריקה "צריכה לקבל תשובות".

פרשנויות ודעות היום

מדינה או כנופיה | נחום ברנע
"במציאות ששולטת כאן בשנה האחרונה טלי גוטליב היא התקן, היא הכנסת, היא הממשלה, היא הנורמה. האחרים הם הסטייה. אין הבדל של ממש בין החירויות שהיא לוקחת לעצמה לחירויות שלוקח לעצמו שר התקשורת שלמה קרעי, שרת התחבורה מירי רגב, שר המשפטים יריב לוין, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שרת המתנחלים אורית סטרוק, שר האטום דודי אמסלם ועמיתיהם. כל אחד מהם משתמש לרעה בסמכויות שאין לו, ועושה את זה בגלוי, מהמקפצה. המלחמה בעזה לא שינתה דבר. אין משמעות לא לעובדות, לא לאינטרס הציבורי, לא לביטחון המדינה ולא לחוק". לטור המלא
בשלה העת לטיפול שורש באונר"א | ד"ר מיכאל מילשטיין
"איש בישראל לא הופתע מפרסום מעורבותם של 12 פקידי אונר"א בטבח 7 באוקטובר. שנים של היכרות עם הסוכנות ביססו את ההבנה שמדובר בגוף המעניק פעמים רבות חסות לפעילות טרור, ובעיקר מנציח את העוינות ורגש הנקמה נגד ישראל בתודעה הקולקטיבית הפלסטינית". לטור המלא
חייבים ללמד, דווקא בגלל 7 באוקטובר | לימור לבנת
"הוראת הפרק על השואה לקראת בחינת הבגרות מעוגנת בחוק חינוך ממלכתי. היש חשוב מכך? אתמול (ראשון), כך פרסמה כתבת כאן 11 כרמלה מנשה, קיבלו רכזי היסטוריה ומחנכים הודעה ממפקחת-מרכזת לימודי ההיסטוריה במשרד החינוך, שעל פיה השנה לא יחויבו התלמידים ללמוד ולהיבחן בבגרות על פרק השואה. התקשיתי להאמין שמדובר בידיעה אמיתית, שכך החליט יואב קיש, שר חינוך בישראל. ואז העבירו אליי את תגובת משרד החינוך המאשרת, למרבה התדהמה, את הידיעה". לטור המלא

מה חיפשו היום בגוגל?

ניימאר. בחודש אוקטובר וזמן קצר לאחר שעבר לליגה הסעודית, נפצע הכוכב במהלך משחק של הסלסאו. צילומים שיצאו ממסיבת יום ההולדת של רומאריו, חושפות עלייה קיצונית במשקלו, ובמולדת הסמבה המומים.