מחרתיים תגיע סדרת אייפון 13 סוף סוף לחנויות בישראל, אבל לא בטוח שיהיה מספיק לכולם: ברשתות המשווקות את המכשירים מדווחים כי המלאי יהיה השנה קטן מהרגיל, וייתכן שההיצע לא יענה על הביקוש הרב.

עוד כתבות לחובבי אפל:

2 צפייה בגלריה
אייפון 13 פרו
אייפון 13 פרו
אייפון 13 פרו
(צילום: אפל)
"על פי עדכונים שהתקבלו מחברת אפל, כמויות המכשירים שישלחו לישראל להשקת אייפון 13 יהיו נמוכות משמעותית ממה שהיה בהשקות הקודמות", נמסר מרשת איידיגיטל, "מצב זה צפוי ליצור חוסרים גדולים בישראל בשבועות הראשונים של ההשקה". מנכ"לית הרשת, איילת צרפתי-רוזן מסרה: "כמו בכל שנה בתקופת ההשקה של דגמי האייפון החדשים, הביקוש עולה על ההיצע אך נראה שהשנה תקופת החוסרים צפויה להיות ארוכה מהרגיל. מנתוני ההזמנות שכבר אספנו נראה כי צפוי חוסר גדול בעיקר בדגמי הפרימיום, שהפכו להיות מאוד מבוקשים על ידי הקהל הישראלי". בתחילת השבוע אמרו ברשת כי דגמי הפרו והפרו מקס הם הדגמים המבוקשים ביותר במכירה המוקדמת והם מהווים 87% מכלל המכירות.
מרשת אייסטור המתחרה נמסר: "רמות המלאי אשר הגיעו בהשקה אכן מאתגרות ולא עונות בהכרח על הביקוש הקיים בשוק. יחד עם זאת, רשת iStore משווקת מוצרים בייבוא של שתי היבואניות הרשמיות של אפל בישראל ולכן תמונת המלאי צפויה להיות טובה יותר מאשר במקומות אחרים. יחד עם זאת, הביקוש הינו רב וייתכנו חוסרים בדגמים שונים. הנהלת iStore עובדת בצמוד לצוות אפל בישראל על מנת לדאוג לאספקות נוספות בהקדם לסניפי הרשת ולמזמינים מראש".
2 צפייה בגלריה
חנות אפל בסין
חנות אפל בסין
מחכים לאייפון 13 בחנות אפל בסין
(צילום: AP)
הלילה דיווח אתר בלומברג כי אפל הורתה לחברות שמרכיבות עבורה את האייפון לייצר 10 מיליון יחידות פחות ממה שתוכנן. הסיבה: הספקיות ברודקום וטקסס אינסטרומנטס מתקשות לספק לה את השבבים הנחוצים לייצור המכשירים. למרות הקשיים, ג'ף פילדהאק מחברת המחקר Counterpoint Research מעריך כי המכירות של סדרת אייפון 13 יהיו גבוהות יותר מאלה של סדרת אייפון 12, שבעצמה הייתה אחת המצליחות בתולדות אפל האייפון. אפל הציגה את סדרת אייפון 13 לפני חודש ובדיוק כמו בדור הקודם, היא כוללת ארבעה מכשירים בארבע גדלים שונים - אייפון 13 פרו מקס, עם מסך בגודל 6.7 אינץ'; אייפון 13 פרו, עם מסך בגודל 6.1 אינץ'; אייפון 13, עם מסך בגודל 6.1 אינץ'; ואייפון 13 מיני, עם מסך בגודל 5.4 אינץ'. מבחינה חיצונית המכשירים דומים מאוד לסדרת אייפון 12, אך מתחת למכסה המנוע ישנם שיפורים משמעותיים יחסית בחיי סוללה, ברכיבי הצילום ובקצב רענון של המסך.
פורסם לראשונה: 17:21, 12.10.21