החל מ-11 במאי: ענקית הטכנולוגיה גוגל מודיעה על שינוי מדיניות חדש לחנות האפליקציות הרשמית של מערכת ההפעלה אנדרואיד, Google Play, שבמסגרתו ייאסר על מפתחי אפליקציות לפרסם בחנות אפליקציות המאפשרות הקלטה של שיחות טלפון. עם זאת, עדיין תוכלו להוריד את האפליקציות בצורה חיצונית או לעשות שימוש בהקלטת שיחות מובנית בחייגן.
1 צפייה בגלריה
אנדרואיד
אנדרואיד
שינוי מדיניות חדש
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

שינוי המדיניות הצפוי הוא אינו הצעד הראשון של גוגל בנושא, ולמעשה היא קידמה בעבר מספר צעדים במטרה למנוע הקלטה של שיחות באמצעות אפליקציות צד שלישי. עם השקת מערכת ההפעלה אנדרואיד 10, למשל, חסמה גוגל את האפשרות להשתמש במיקרופון של המכשיר לטובת הקלטת השיחות.
השינוי הזה כמובן לא מנע ממפתחים למצוא דרכים חדשות לאפשר הקלטת שיחות באפליקציות שלהם, והם החלו להשתמש בפרצת API של הגדרות הנגישות במכשיר (ההגדרות הייעודיות לשימוש עבור משתמשים בעלי מוגבלויות), על מנת לאפשר את הקלטת השיחות. כעת, שינוי המדיניות החדש של גוגל שייכנס לתוקף החל מ-11 במאי ימנע מהמפתחים לעשות שימוש בפרצה זו עם אפליקציות הקלטות השיחות השונות (ויש הרבה מהן). כמו כן, גוגל תחסום באופן מלא את האפשרות לפרסם אפליקציות הקלטה חדשות בחנות האפליקציות.
הסיבה המרכזית לשינוי המדיניות מבחינת גוגל נעה סביב פרטיות המשתמשים, זאת בעקבות העובדה שבמקרים רבים ישנו צד אחד בשיחה שלא מודע לכך שהשיחה שהוא משתתף בה מוקלטת. מדובר בסוגייה בעייתית מאוד עבור גוגל, בעיקר בגלל שהחוק לגבי הקלטת שיחות שונה בין כל מדינה למדינה, ועל כן קשה מאוד לגוגל להיות גמישה בנושא. במדינות מסוימות בארה"ב נדרש אישור של שני הצדדים על מנת להקליט שיחה (אחרת פעולת ההקלטה נחשבת למעשה כהאזנת סתר). חשוב לציין שבישראל מותר על פי חוק להקליט שיחת טלפון גם ללא ידיעתו של הצד השני, כל עוד אתם שותפים פעילים בשיחה המוקלטת.
השינוי החדש של גוגל רחוק מלהיות זה שישים סוף לקיומן של אפליקציות ההקלטה שניתן להוריד היום למכשירי אנדרואיד. השינוי עצמו כאמור מדבר על חנות האפליקציות הרשמית של גוגל בלבד, מה שאומר שמשתמשים שירצו בכך עדיין יוכלו להוריד את האפליקציות בצורה חיצונית וללא כל קשר לחנות של גוגל. כמו כן, השינוי אינו תקף במקרים שבהם נעשה שימוש בהקלטת שיחה המובנית בתוך חייגן שיחות של אחת מיצרניות הסמארטפונים (שיאומי, סמסונג וגוגל עצמה למשל), מה שאומר שאם יש ברשותכם מכשיר אנדרואיד המאפשר הקלטת שיחות מובנית בחייגן, אתם תוכלו להמשיך להקליט שיחות כרגיל.