בזמן שהאיחוד האירופי מחרים את הבוס שלו, טוויטר חסמה למשך כמה ימים את חשבונו של ישי פליישר, היועץ של השר לביטחון פנים איתמר בן גביר בגלל ציוץ שקרא לממשלת ישראל לזרוק גופות מחבלים לים.
1 צפייה בגלריה
ישי פליישר והפוסט שעורר סערה
ישי פליישר והפוסט שעורר סערה
ישי פליישר והפוסט שעורר סערה

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

לטענת פליישר, שמכהן גם כדובר היישוב היהודי בחברון, החשבון שלו נחסם ללא כל התראה מראש, על ציוץ שסך הכל "ייעץ למדיניות". רק לאחר התערבות שורה של בכירים, פוליטיקאים ועורכי דין מארגון הפורום המשפטי הבינלאומי (The ILF) החשבון חזר לפעילות. המשנה לראש העיר ירושלים, פלר חסן-נחום, הפובליציסט הניצי בן שפירו והבלוגר הלל פולד היו בין אלה שהתגייסו לטובת הצלת החשבון. טוויטר, כצפוי, הגיבה לבקשתנו לתגובה עם אימוג'י של קקי - התגובה האוטומטית הקבועה שלה לפניות של עיתונאים.
חסימתו של טוויטר התפרשה כאיתות מצד החברה שבעבר ספגה ביקורת על כך שלא צינזרה ציוצים כמו זה של סגן ראש המועצה האזורית שומרון שקרא "למחוק את חווארה" וזכה ללייק משר האוצר בצלאל סמוטריץ׳. הציוץ של פליישר שנמצא הפעם בלב הסערה הגיע בתגובת להחלטת שר הביטחון יואב גלנט מסוף השבוע האחרון להחזיר את גופות שלושת המחבלים שחוסלו על ידי צה"ל, מבלי להגיע להתקדמות בהסכם החזרת השבויים והנעדרים של ישראל.
פליישר, שהוא גם דובר הקהילה היהודית בחברון, צייץ באנגלית כי במקום להחזיר את הגופות, ישראל צריכה להשליך אותן לים. "אם כוחות הביטחון הישראלי הורגים מחבל ומחזירים את הגופה, הם כנראה לא צריכים לתת לבחור הרע חיים נוספים בכך שיאפשרו לג'יהאד לנהל הלוויה גדולה לכבוד המחבל הזה. אולי במקום זה תסיימו את העבודה, קחו את גופת המחבל ותשליכו אותה לים. תנו לג'יהאדיסטים ולתומכיהם לדעת שאם הם ירימו יד נגד ישראל מותם יהיה סופי", צייץ.
בתוך מספר שעות פליישר קיבל הודעה אוטומטית מטוויטר שבה נכתב: "החשבון שלך הושעה עקב הפרות של תנאי השירות שלנו. לאחר בדיקה שערכנו חשבונך לא ישוחזר".
פליישר כתב לחברה בתגובה כי "בתפקידי כיועץ לממשלת ישראל כתבתי ציוץ הממליץ על מדיניות להתמודדות עם טרור. אם חציתי גבול, אני מתנצל. עם זאת, אפילו לא קיבלתי אזהרה והייתי ממהר לתקן את הציוץ שלי לו ניתנה לי ההזדמנות", אמר. "באופן כללי אני די נזהר מלכתוב דיבור פוגעני ואהיה זהיר שבעתיים בעתיד. נא להחזיר את המצב לקדמותו".
לאחר שחשבונו של פליישר חזר לאוויר הוא הזדרז להודות בציוץ לאילון מאסק, הבעלים והמנכ"ל של רשת החברתית: "תודה על שעזרת לבטל את ההשתקה ולהחזיר אותי לפלטפורמה!! אנו מברכים אותך מארץ הקודש שתמשיך במשימותיך המופלאות הרבות - מי ייתן שה' ימשיך לתעל דרכך חדשנות גדולה לעולם טוב יותר!".