חברת OpenAI תאפשר למשתמשים לבנות צ'אטבוטים מותאמים אישית על בסיס ChatGPT - כך הכריז הערב (יום ב') המנכ"ל סם אלטמן במהלך OpenAI DevDay, כנס המפתחים הראשון של החברה. לצד זאת, הכריז אלטמן על גרסת "טורבו" של מודל השפה GPT-4 ועל חידושים נוספים.
2 צפייה בגלריה
כנס המפתחים של OpenAI
כנס המפתחים של OpenAI
סם אלטמן בכנס המפתחים של OpenAI
(צילום: JUSTIN SULLIVAN / GETTY IMAGES)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

הצ'אטבוטים המותאמים אישית ייקראו GPTs ויהיה ניתן לבנות אותם ללא כל צורך בתכנות, באמצעות כלי ייעודי ש-OpenAI פיתחה. בחברה אומרים כי "GPTs יכולים לעזור לך להבין את החוקים של כל משחק קופסה, לעזור ללמד את הילדים שלך מתמטיקה, או לעצב סטיקרים".
אלטמן הדגים בזמן אמת כיצד הוא בונה צ'אטבוט בשם "סטארט-אפ מנטור" באמצעות שורה של הוראות טקסטואליות והעלאה של מסמך אחד. המשתמשים יוכלו לבחור אם להגדיר את הצ'אטבוטים שהם בנו כפרטיים, לחלוק אותם עם העולם או להעלות אותם לחנות GPTs ייעודית ש-OpenAI מתכוונת להשיק בהמשך החודש. לדברי אלטמן, החברה מתכוונת לחלוק את הרווחים עם המפתחים. משתמשים ארגוניים יוכלו לבנות צ'אטבוטים לשימוש פנימי בלבד.
מנכ"ל OpenAI הכריז גם על GPT-4 Turbo, הגרסה החדשה של מודל השפה של החברה שיהיה זמין למשתמשי שירות ChatGPT Plus שעלותו 20 דולר בחודש. אחד היתרונות המרכזיים של גרסת הטורבו הוא חלון קונטקסט ארוך יותר, שיאפשר לצ'אטבוט לקלוט ולפלוט טקסטים באורך של כ-300 עמודים. בשורה משמחת עבור קהילת המפתחים היא שעלות השימוש תהיה זולה לפחות פי שניים בהשוואה ל-GPT-4.
ריפרש
עלילות מאסק וסטארלינק: בדרך למאדים עוצרים בעזה / עם ד"ר אביב אופיר
20:27
ב-OpenAI אומרים כי לגרסה החדשה של GPT-4 יש שורה של יכולות מולטי-מודאליות: ניתן להעלות אליה תמונות ולבקש ממנה לכתוב טקסטים שמבוססים עליהן, היא יכולה ליצור תמונות בעצמה באמצעות אינטגרציה עם מחולל התמונות DALL-E 3, והיא מסוגלת להקריא את התשובות שלה בשישה קולות שונים בעלי "איכות אנושית".
אלטמן ציין בהתלהבות כי בניגוד ל-GPT-4, שהציג מידע עדכני עד לספטמבר 2021 בלבד, גרסת הטורבו יכולה לספק מידע עדכני עד לאפריל 2023. עוד בשורה למשתמשי ChatGPT Plus היא שמעכשיו אין צורך לעבור באופן ידני בין המצבים השונים (למשל חיפוש באמצעות בינג, יצירת תמונה עם DALL-E3 או שימוש בתוספים) - הצ'אטבוט ידע לעבור בין האפשרויות השונות באופן אוטומטי.
על רקע גל התביעות נגד חברות בינה מלאכותית, הודיעה OpenAI על תוכנית בשם "מגן זכויות יוצרים" (Copyright Shield), שבמסגרתה תממן החברה את ההגנה המשפטית של מפתחים ולקוחות ארגוניים שייתבעו בגין הפרת זכויות יוצרים בעקבות שימוש בתוצרים של ChatGPT. גוגל ומיקרוסופט הודיעו על תוכניות דומות בחודשים האחרונים.

הופעת אורח

באירוע התארח מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה, שדיבר בהתלהבות על השותפות בין שתי החברות. "אנחנו אוהבים אתכם", אמר נאדלה, שתחת הנהגתו השקיעה מיקרוסופט 13 מיליארד דולר ב-OpenAI, והוסיף כי הוא מחכה בקוצר רוח לפיתוחים החדשים של החברה. "זה פנטסטי להיות שותפים שלכם", ציין מנכ"ל מיקרוסופט ואמר לאלטמן כי המשימה של ענקית הטכנולוגיה היא לבנות את תשתיות המחשוב הטובות ביותר "כדי שאתם תוכלו לבנות את המודלים הטובים ביותר".
2 צפייה בגלריה
כנס המפתחים של OpenAI
כנס המפתחים של OpenAI
נאדלה ואלטמן. "אוהבים אתכם"
(צילום: JUSTIN SULLIVAN / GETTY IMAGES)
OpenAI DevDay התקיים כמעט שנה אחרי שחברת הבינה המלאכותית השיקה את הצ'אטבוט הפופולרי ChatGPT, שהפך ללהיט תוך זמן קצר והצית מרוץ חימוש בתחום ה-AI. במהלך האירוע חשף אלטמן כי יותר משני מיליון מפתחים משתמשים ב-API (ממשק תכנות יישומים) של OpenAI וכי ל-ChatGPT יש כ-100 מיליון משתמשים שבועיים פעילים.
לפי דיווחים מהשבועות האחרונים, OpenAI שווה כיום כ-80 עד 90 מיליארד דולר, סכום שהופך אותה לאחד הסטארטאפים עם השווי הגבוה ביותר בעולם, כשלפניה נמצאים בייטדאנס הסינית (חברת האם של טיקטוק) וספייס-אקס, חברת החלל של אילון מאסק.
על אף ההצלחה, OpenAI מתמודדת עם תחרות עזה הן מצדן של ענקיות כמו גוגל ומטא והן מצדם של סטארטאפים קטנים יותר כמו אנתרופיק, Inflection וגם xAI של מאסק - המייסד שנטש את OpenAI כשלוש שנים אחרי הקמתה ב-2015. רק בסוף השבוע הכריזה xAI על מודל שפה גדול משלה, גרוק, שיהיה זמין למשתמשים משלמים של X (טוויטר לשעבר).