אילון מאסק עשוי לבקר בישראל בשבוע הבא: ל-ynet נודע כי האיש העשיר בעולם אמור לבקר ביום שני בקיבוץ בארי ולהיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם הנשיא יצחק הרצוג. עם זאת, גורם ישראלי לא הוציא מכלל אפשרות שהביקור לא ייצא אל הפועל בסופו של דבר.
1 צפייה בגלריה
אילון מאסק והלוגו החדש
אילון מאסק והלוגו החדש
אילון מאסק. מגעים על ביקור בישראל
(עיבוד תמונה. צילום: X, Gonzalo Fuentes / Reuters)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

מאסק ונתניהו נפגשו בספטמבר בארה"ב, והמגעים על ביקור גומלין של המיליארדר בישראל מתנהלים כבר זמן רב. למעשה, מאסק היה אמור להגיע לביקור עוד לפני המלחמה על מנת לבחון הקמת מרכז מחקר ופיתוח של טסלה בישראל.
ריפרש
עלילות מאסק וסטארלינק: בדרך למאדים עוצרים בעזה / עם ד"ר אביב אופיר
20:27
הביקור בישראל עשוי לסייע למאסק לשקם את תדמיתו מול הקהילות היהודיות בעולם לאחר שהואשם בשורה של התבטאויות אנטישמיות בתקופה האחרונה. באחד המקרים הבולטים הוא הביע תמיכה במשתמש ב-X (טוויטר לשעבר) שטען כי הקהילות היהודיות מקדמות שנאה נגד לבנים, וכתב לו: "אמרת את האמת לאמיתה".
מאסק גם יצא למתקפה חסרת תקדים נגד הליגה נגד השמצה, אחד הארגונים היהודיים הבולטים והוותיקים בעולם, שטען כי האנטישמיות ב-X שבבעלותו זינקה ב-919% בעקבות המלחמה בעזה. חברות כמו אפל, דיסני ו-IBM הקפיאו את הפרסום ב-X לאחר שמודעות שלהן הוצגו ליד תוכן אנטישמי ופרו-נאצי.
ההצהרה של מאסק בחודש שעבר על כך שיחבר את האו"ם ואת ארגוני הסיוע בעזה לאינטרנט באמצעות שירות סטארלינק שבבעלותו הובילה לעימות בינו לבין שר התקשורת הישראלי, שלמה קרעי, שטען כי חמאס ינצל את השירות לצרכיו. היוזמה הובילה גם לשיחה בין מאסק לבין ראש השב"כ, רונן בר.
בשבועיים האחרונים ניסה מאסק למזער את הנזק: הוא הצהיר כי שימוש בביטוי "מהירדן ועד הים פלסטין תהיה חופשייה" יוביל להשעיית משתמשים מ-X, מכיוון שהוא מקדם רצח עם. מוקדם יותר השבוע הוא הצהיר כי כל ההכנסות של X מתוכן שקשור למלחמה יועברו לבתי חולים בישראל ולצלב האדום בעזה. "צריך להיות אכפת לנו מחפים מפשע בלי קשר לגזע, אמונה, דת או כל דבר אחר", הסביר.