גוגל השיקה היום (ד') שלושה פיצ'רים חדשים מבוססי בינה מלאכותית עבור אפליקציית המפות שלה - Google Maps. התכונות כוללות תצוגה אווירית ואימרסיבית של כ-500 אתרי תיירות בעולם, אפשרות לניווט ישירות ממסך הנעילה של הסמארטפון ושיפור של אפשרויות התכנון של טיולים או מסלולים כולל שמירה של המסלולים השונים והשוואה שלהם. מדובר בחלק מהתכונות שהחברה הציגה לפני כמה חודשים באירוע בפריז שנועד להוות תגובה לחשיפת ChatGPT בידי OpenAI והטמעת מודל השפה שמאחוריו במוצרים של מיקרוסופט.
4 צפייה בגלריה
גוגל מפות
גוגל מפות
תכונות חדשות לגוגל מפות
(צילום: shutterstock)
גוגל משתמשת כבר שנים רבות בבינה מלאכותית כדי לשפר את שירותיה. הרבה מאוד פיצ'רים שאנחנו לוקחים כמובנים מאליהן בשירותי גוגל השונים עושים בה שימוש כמו למשל פיצ'ר זיהוי הפנים בתמונות שלנו או תכנוני מפות שונים. בכל מקרה התכונות החדשות מיועדות להקל על מטיילים בעיקר בחודשי הקיץ, שהרי מדובר בעונת הנסיעות האולטימטיבית.

עוד בנושא:

4 צפייה בגלריה
תצוגה של מלון קנזינגטון בגוגל מפות
תצוגה של מלון קנזינגטון בגוגל מפות
תצוגה של מלון קנזינגטון בגוגל מפות
(צילום: גוגל)
התכונה הראשונה היא Immersive View, שתראה לכם תצוגה אווירית של 500 אתרי תיירות ברחבי העולם עם מידע בזמן אמת על מזג האוויר ומידת הצפיפות במקום. אם למשל חשקה נפשכם לקפוץ לביקור בטירת קנזינגטון בבריטניה, תוכלו "לרחף" לשם ולקבל את המידע הנדרש. בנוסף, ניתן גם להציץ למסעדות ובתי קפה באזור כדי להחליט אם להזמין בהם שולחן מראש. בין הערים שיקבלו את הפיצ'ר בקרוב ניתן לציין את אמסטרדם, דבלין, ונציה ופירנצה.
4 צפייה בגלריה
מסלולים במבט מהיר
מסלולים במבט מהיר
מסלולים במבט מהיר
(צילום: גוגל)
התכונה השנייה, מסלולים במבט מהיר או glanceable directions, מאפשרת לברר איפה אתם לאורך המסלול המתוכנן, ישירות ממסך הנעילה או משלב סקירת המסלול. ניתן יהיה לראות זמני הגעה עדכניים ואיפה לפנות - מידע שעד עכשיו היה זמין רק במצב ניווט מקיף. ואם מחליטים לסטות מהמסלול המתוכנן, האפליקציה תעדכן את המסלול באופן אוטומטי. התכונה תושק בהדרגה ברחבי העולם, כולל מסלולי הליכה, רכיבה על אופניים ונהיגה באנדרואיד ואייפון.
4 צפייה בגלריה
המסלולים הטובים נשמרים במחשב בגוגל מפות
המסלולים הטובים נשמרים במחשב בגוגל מפות
המסלולים הטובים נשמרים במחשב בגוגל מפות
(צילום: גוגל)
התכונה השלישית כבר מיועדת למקצוענים שאוהבים לעשות אופטימיזציה למסלול שלהם והיא זמינה רק דרך המחשב בינתיים. קוראים לה המיטב מהזמן האחרון (Recent highlights) והיא מספקת חלון שבו כל האתרים והמקומות שחיפשתם יופיעו אוטומטית ברשימה בצד המסך. היא מיועדת להקל בשלבי תכנון, לעקוב אחר כל המקומות שבהם רוצים לבקר - במיוחד אם אתם מתכננים טיול בכמה ערים. המיקומים נשמרים גם אחרי שסוגרים את החלון של גוגל מפות ואפשר לחזור אליהם מאוחר יותר בלי לאבד אותם. אפשר גם לשחק עם הרשימה, להסיר מקומות, לתכנן מספר טיולים במקביל ולשתף אותם עם שותפיכם לטיול כדי שיחוו דעה על מיקומים כגון מסעדות או מלונות. ניתן לבחור שלושה יעדים ויותר, לבקש הוראות מסלול - וגוגל מפות תייצר לכם מסלול מותאם אישית שיעבור בכל המיקומים המסומנים.