עוד תחליף בשר ישראלי יוצא מהמעבדה ומגיע לשוק: חברת הפוד-טק More Foods הודיעה היום (ד') כי המוצר הראשון שלה, שמבוסס על חלבון מהצומח ומדמה נתחי בשר מפורק, יוגש בסניפים של רשתות המזון מקסיקנה ופיתה בסטה, בבית הקפה BUTI בתל אביב, במסעדת פריז טקסס ברמת גן ובקייטרינג מערבה.
1 צפייה בגלריה
תחליף הבשר של More Foods
תחליף הבשר של More Foods
תחליף הבשר של More Foods
(צילום: אמיר מנחם)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

More Foods הוקמה בשנת 2020 וגייסה כ-550 אלף דולר משותפות ביומיט פוד-טק. הטכנולוגיה של החברה מאפשרת לה לנצל את תוצרי הלוואי של ייצור שמן זרעי הדלעת ושמן זרעי החמניות בתהליך הייצור של מוצרי חלבון אלטרנטיביים. בחברה אומרים כי תחליף הבשר שפיתחה מכיל כ-27% חלבון, עשיר בסיבים תזונתיים, ברזל וסידן ואינו מכיל אלרגנים עיקריים.
לאונרדו מרקוביץ, מנכ"ל More Foodsלאונרדו מרקוביץצילום: ולריה קלצ'וק
"אנו מצליחים להביא לשוק מנת חלבון אלטרנטיבי שמזכירה מאוד חווית אכילת בשר, תוך שימוש בתוצרי הלוואי של תעשיית המזון", אמר מנכ"ל More Foods, לאונרדו מרקוביץ. "כלומר, אנחנו מגנים על הסביבה ועל בעלי החיים לאורך כל שרשרת הייצור ומגישים לצרכן מוצר טעים, מזין ובריא. כל זה במחיר תחרותי וזאת כדי להרחיב את קהל היעד שיכול ליהנות מחוויית האוכל החדשה הזו". בחברה אומרים כי בחודשים הקרובים המוצרים שלה צפויים להגיע למסעדות נוספות ובהמשך השנה בכוונתה להתרחב גם לאיחוד האירופי. More Foods מצטרפת ל-Redefine Meat הישראלית, שבשנה שעברה השיקה שבעה תחליפי בשר המבוססים על חלבון מהצומח שנמכרים כבר ביותר מ-250 מסעדות בישראל, גרמניה, הולנד ובריטניה; וכן ל-SavorEat, שהרובוט-שף שלה מדפיס המבורגרים המבוססים על חלבון מהצומח ללקוחות רשת BBB. לצד אלה, עוד שורה של סטארטאפים ישראליים מפתחים מוצרים שונים המבוססים על חלבון מהצומח או על בשר מתורבת.
ההודעה של More Foods מסכמת יממה מרגשת למדי בסצנת הפוד-טק הישראלית: חברת Future Meat הישראלית, שמפתחת בשר מתורבת, הודיעה מוקדם יותר היום על שיתוף פעולה עם ענקית הבשר מתאילנד CP Foods, שבמסגרתו יפתחו השתיים מוצרים היברידיים - המבוססים על חלבון מהצומח ועל בשר מתורבת - עבור השוק האסייתי. אתמול הוכרז על הסכם בין SuperMeat, חברה ישראלית נוספת שמפתחת בשר מתורבת, לבין קבוצת PHW, אחת מיצרניות מוצרי העוף הגדולות באירופה. שתי החברות יפתחו ביחד מוצרי בשר מתורבת, כולל עוף, הודו וברווז, לצרכנים באירופה. מדו"ח של ארגון GFI שפורסם מוקדם יותר החודש עולה כי ישראל הפכה לאחד ממוקדי הפוד-טק החשובים בעולם: בשנת 2021 ההשקעות בסטארטאפים הישראליים בתחום החלבון האלטרנטיבי זינקו ב-450% והסתכמו ב-623 מיליון דולר. עוד עולה מהדו"ח כי ישראל ניצבת במקום השני (אחרי ארה"ב) בכל הנוגע להשקעות בסטארטאפים בתחום וכי בשנה שעברה הוקמו 11 חברות חדשות שעוסקות בפיתוח תחליפי חלבון, חמש מהן עוסקות בפיתוח תחליפים לדגים ומאכלי ים.