אילון מאסק, האיש העשיר בעולם והבעלים החדשים של טוויטר, שיתף אתמול (יום א') בפלטפורמה קישור לידיעה עם מידע לא מבוסס ובלתי אמין לגבי נסיבות תקיפתו של פול פלוסי, בעלה של יו"ר בית הנבחרים בארה"ב. מאסק שיתף את הקישור בתגובה לציוץ של מזכירת המדינה לשעבר הילרי קלינטון ומחק אותו כעבור זמן קצר.
2 צפייה בגלריה
אילון מאסק
אילון מאסק
אילון מאסק. צייץ ומחק
(צילום: רויטרס, AFP)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

"ישנה אפשרות קטנטנה שהסיפור הזה יותר מורכב ממה שחושבים", כתב מאסק והוסיף קישור לידיעה שפורסמה באתר בשם "סנטה מוניקה אובזרוור". הידיעה הטילה ספק במניעים הפוליטיים של התוקף וקישרה את התקרית לקהילה הגאה. הציוץ של מאסק זכה ליותר מ-24 אלף שיתופים וליותר מ-86 אלף לייקים. האתר נפל זמן קצר לאחר פרסום הציוץ, ככל הנראה בגלל עומס על השרתים. "סנטה מוניקה אובזרוור", יש לציין, נחשב למקור בלתי מהימן ובעבר דיווח כי קלינטון נהרגה במתקפת הטרור ב-11 בספטמבר והוחלפה על ידי כפילה. במקרה אחר פרסם דיווח שגוי על כך שהראפר קניה ווסט מונה לתפקיד רשמי במשרד הפנים האמריקאי בתקופת כהונתו של דונלד טראמפ.
2 צפייה בגלריה
ארה"ב דיוויד דפייפ תקף את בעלה של ננסי פלוסי
ארה"ב דיוויד דפייפ תקף את בעלה של ננסי פלוסי
מימין, התוקף דיוויד דפייפ. משמאל, ננסי ופול פלוסי
(צילום: AP, AFP)
>>הצטרפו לקהילת הטכנולוגיה שלנו בפייסבוק<< מאסק, שהשלים בסוף השבוע שעבר את רכישת טוויטר שתמורתה שילם 44 מיליארד דולר, אמר בעבר כי הוא מעוניין לצמצם את ניטור התכנים בפלטפורמה על מנת להפוך אותה ל"זירה של חופש ביטוי". עם זאת, לאחרונה הוא הבהיר כי לא ירשה להפוך את טוויטר ל"גיהנום" ואף הודיע כי יקים מועצה שתפקח על ניטור התכנים ברשת החברתית, בדומה למה שעשתה פייסבוק בעבר.

וי כחול ב-20 דולר

חוץ מלהפיץ פייק ניוז, מאסק עובד בימים האחרונים במרץ בניסיון לעצב מחדש את טוויטר לפי תפיסת עולמו. הלילה דיווח אתר הטכנולוגיה The Verge כי הוא מעוניין לגבות 20 דולר בחודש ממשתמשים שמעוניינים בסימן וי כחול המעיד על כך שזהותם מאומתת. משתמשים מאומתים יידרשו להתחיל לשלם תוך 90 יום - או שהווי הכחול שלהם יוסר. לפי The Verge, מאסק הציב לעובדים בטוויטר אולטימטום - סיימו את העבודה על הפיצ'ר החדש עד 7 בנובמבר, או שתפוטרו. מאז שנכנס לתפקיד מנכ"ל טוויטר, הספיק מאסק גם לשנות את עמוד הבית של הפלטפורמה: משתמשים שאינם מחוברים לטוויטר אך מעוניינים לגשת אליה אינם מופנים כמו בעבר לעמוד שמציע להם להירשם או להתחבר, אלא לעמוד שמרכז את הטרנדים הבולטים והסרטונים הפופולריים ביותר בפלטפורמה. עובדים בטוויטר אמרו שבעבר שינוי כזה היה מוביל לוויכוחים שנמשכים שבועות בין המחלקות השונות בחברה, אולם תחת מאסק הוא יצא לפועל באופן מיידי. בימים האחרונים דווח גם כי מאסק דרש מהמתכנתים בטוויטר להדפיס את שורות הקוד שעליהן עבדו בשבועות האחרונים, ולהגיש אותן לבדיקה שלו ושל מהנדסים מחברת טסלה שהוא עומד גם בראשה. לאחר מכן הוא חזר בו והמתכנתים קיבלו הוראה לגרוס את הדפים ולהגיש את הקוד לבדיקה באמצעות המחשב.