חברת OpenAI התחילה לעבוד על GPT-5, הדור הבא של מודל השפה המתקדם שלה - כך אמר סם אלטמן, מנכ"ל חברת הבינה המלאכותית, בריאיון שפורסם הבוקר (יום ב') ב"פייננשל טיימס". מדובר בהצהרה מפתיעה, שכן רק לפני כמה חודשים טען אלטמן כי החברה "לא קרובה ללהתחיל" לעבוד על המודל החדש.
1 צפייה בגלריה
GPT-5. אילוסטרציה
GPT-5. אילוסטרציה
GPT-5. אילוסטרציה
(צילום: photosince / Shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

OpenAI השיקה במרץ האחרון את GPT-4, מודל שפה עם יכולות מתקדמות שהצליחו להפתיע את עולם הטכנולוגיה ולעורר חשש מההתקדמות המהירה של המחקר והפיתוח בתחום. זמן קצר לאחר ההשקה חתמו אילון מאסק וחוקרים בכירים על מכתב הקורא לעצור את העבודה על מערכות מתקדמות יותר מ-GPT-4 לחצי שנה לפחות, ולנצל את הזמן לפיתוח פרוטוקולי אבטחה רלוונטיים.
ריפרש
החיים הדיגיטליים שאחרי המוות / עם ד"ר אסף וינר
22:11
מאז הבהיר אלטמן בכמה הזדמנויות, כולל ביולי האחרון, כי OpenAI עדיין לא עובדת על GPT-5 ולא מתכננת לעשות זאת בקרוב. במקום זאת, החברה המשיכה לשכלל את GPT-4: רק בשבוע שעבר, במהלך כנס המפתחים הראשון שלה, היא השיקה גרסת "טורבו" מהירה, מתקדמת וזולה יותר לתפעול של המודל.
בריאיון ל"פייננשל טיימס" סירב אלטמן לנקוב במועד ההשקה של GPT-5 או להעריך מה יהיו היכולות החדשות שיתווספו אליו. "עד שנתחיל לאמן את המודל, זה כמו משחק ניחושים כיפי", אמר, "אנחנו מנסים להשתפר בזה, בגלל שאני חושב שזה חשוב לחזות את היכולות מהזווית של הבטיחות. אבל אני לא יכול להגיד לכם מה בדיוק הוא יוכל לעשות ש-GPT-4 לא יכול".
אחד האתגרים הגדולים של OpenAI יהיה למצוא נתונים חדשים להתאמן עליהם: מודלים של בינה מלאכותית צריכים להתאמן על כמות עצומה של דאטה בשביל ליצור תוכן חדש בעצמם, ו-GPT-5 יזדקק ליותר דאטה מאשר GPT-4, שהתאמן פחות או יותר על כל המידע הזמין באינטרנט (עובדה שעוררה את זעמם של יוצרים, אמנים ומו"לים). כדי לפתור את הבעיה, צפויה OpenAI לפנות לחברות ולארגונים על מנת לקבל מהם רשות להשתמש בטקסטים שאינם זמינים ברשת - בעיקר מסמכים ארוכים והתכתבויות.
ההכרזות מכנס המפתחים של OpenAI
(צילום: OpenAI)
במהלך הראיון ציין אלטמן כי הוא מקווה לגייס הון נוסף עבור OpenAI, בין היתר ממיקרוסופט, המשקיעה הגדולה ביותר בחברה שכבר הזרימה אליה 13 מיליארד דולר בשנים האחרונות. "יש עוד דרך ארוכה, ועוד הרבה מחשוב שצריך לבנות בין השלב הנוכחי לבינה מלאכותית כללית (AGI)", אמר אלטמן כשהוא מתייחס למטרה המוצהרת של OpenAI לפתח בינה מלאכותית ברמה המשתווה לאינטליגנציה האנושית.

עדיין לא רווחיים

בשבוע שעבר, במהלך כנס המפתחים של OpenAI, חשף אלטמן כי לצ'אטבוט של החברה, ChatGPT, יש כבר יותר מ-100 מיליון משתמשים שבועיים, מספר שכולל בין היתר את מנויי שירות ChatGPT Plus שעלותו 20 דולר בחודש. בריאיון אמר אלטמן כי ההכנסות של החברה אומנם צמחו במהלך 2023, אבל היא עדיין אינה רווחית בגלל העלויות העצומות של תהליך אימון המודלים. עם זאת, הוא ציין כי השותפות עם מיקרוסופט אמורה להבטיח ש"כל אחת מאיתנו תרוויח כסף מההצלחה של השנייה, וכולם יהיו מאושרים".
אלטמן גם התייחס להשקה בשבוע שעבר של GPTs, צ'אטבוטים שהמשתמשים יכולים להתאים אישית לצרכיהם, ואמר כי ב-OpenAI מתכוונים לבנות "סוכנים" מתקדמים יותר שיוכלו לבצע פעולות כמו יישום קוד, ביצוע תשלומים, שליחת מיילים והגשת טפסים. "אנחנו נהפוך את הסוכנים האלה ליותר ויותר עוצמתיים", הבטיח אלטמן, "והפעולות יהפכו ליותר מורכבות".