מנכ"ל טיקטוק ישראל, אסף שגיא, התייחס היום (ב') לאפשרות שמדינת ישראל תחיל רגולציה על הרשתות החברתיות ואמר כי בחברה מתכוונים לשתף פעולה עם הגורמים הרלוונטים. "מהיום שהקמנו את המשרד המקומי עבדנו מול מדינת ישראל, מול משרדי הממשלה השונים, מול השרים, מול ועדות הכנסת וכך גם כאן אנחנו נעבוד מול הגורמים הנדרשים", אמר שגיא במפגש עם עיתונאים, "אני מאמין שמדינת ישראל תדבר עם הפלטפורמות השונות ותגיע לפתרון".

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

2 צפייה בגלריה
אסף שגיא
אסף שגיא
אסף שגיא, מנכ"ל טיקטוק ישראל
(צילום: דור אליהו)
על רקע גל הביקורת על פייסבוק בארה"ב, שנובע בין היתר מהדלפות שלפיהן אינסטגרם גורמת נזק נפשי לבני נוער שסובלים מדאגות בנוגע לדימוי הגוף שלהם ואף מקדמת תוכן שמעודד הפרעות אכילה, אמר שגיא: "החלטנו להתמקד בתוכן שקשור בבידור וזה תוכן שיכול לאפשר לנו להגיע למקומות השמחים ולגרום לאנשים להרגיש טוב". הוא ציין גם כי "המדיה שלנו פחות קשורה לאידאל של נראות ויותר לאותנטיות. זה תוכן שהוא מבדר, אנשים לא מנסים להיראות הכי יפה אלא להפך, מאוד טבעיים". בטיקטוק ציינו גם כי אין בכוונתם לפנות לילדים מתחת לגיל 13.
הדברים נאמרו על ידי שגיא במהלך מפגש עם עיתונאים לרגל השקה של שורת כלים חדשים שנועדו לחזק את הרשת החברתית בתחום המסחר האלקטרוני והתוכן השיווקי, אחרי שחצתה לאחרונה את רף מיליארד המשתמשים. החברה השיקה בין היתר את "מרקטפלייס יוצרים", שיאפשר למפרסמים לפנות באופן ישיר ליוצרי תוכן בפלטפורמה על מנת לשתף פעולה. פיצ'ר נוסף יאפשר ליוצרי תוכן להוסיף קישורים למוצרים ספציפיים שמופיעים בסרטונים שלהם, אך הרכישה הסופית תתבצע מחוץ לפלטפורמה ובשלב הראשון טיקטוק לא תגבה עמלה.
2 צפייה בגלריה
משרדי טיקטוק בקליפורניה
משרדי טיקטוק בקליפורניה
משרדי טיקטוק בארה"ב. לא חפה מבעיות
(צילום: AFP)
טיקטוק אמנם הצליחה לחמוק מהגל הנוכחי של הביקורת בארה"ב, שמתמקד בעיקר בפייסבוק, אך גם הפלטפורמה שבבעלות בייטדאנס סינית אינה חפה מבעיות: לפי דיווחים, גם טיקטוק המליצה לקטינים על תוכן שמעודד הפרעות אכילה, ובמקרה אחר משתמשים רבים נאלצו לצפות בסרטון גרפי שמתעד התאבדות. בישראל שמענו על תופעות כמו "יום האונס" שגרם לבהלה בקרב משתמשים ומשתמשות, וכמובן על סרטונים שתיעדו אלימות כלפי יהודים. בחודש יוני דווח כי הרשת החברתית נערכת לאיסף מידע ביומטרי על משתמשים, התפתחות שעוררה דאגה בקרב מומחים לפרטיות ואבטחת מידע. "אנחנו יודעים שיש לנו אחריות על מה שאנשים מקבלים בתוך האפליקציה", אמר שגיא במהלך האירוע. הוא ציין כי לרשת החברתית יש אלפי בודקי תוכן, אך סירב לנקוב במספרם של הבודקים דוברי העברית. על האלימות בפלטפורמה הוא אמר: "אנחנו חוסמים את רוב תכני האלימות לפני שהם פוגשים אפילו צפייה אחת. גם ברמה של התוכן והמילים יש דרך לזהות את זה וגם בתנועה של התוכן". בהקשר הזה, הוא ציין כי טיקטוק נמצאת בקשר הדוק עם משטרת ישראל: "אם בן אדם מנתץ מצבה, מגיעים אליו".
שגיא התייחס גם לשינויים במדיניות הפרטיות של אפל, שלפני כחצי שנה החלה לאסור על אפליקציות לעקוב אחרי הפעילות של משתמשים בלי לקבל מהם אישור מפורש. "אנחנו מאוד מכבדים את זה ואנחנו אימצנו את זה במהירות", אמר, "זה דבר טוב שהתעשייה צריכה להתרגל אליו. אנחנו כבר רואים את המשמעות החיובית - אחד הדברים הגדולים זה שמפרסמים משקיעים יותר בתוכן. אם בעבר הם פשוט בנו תשתיות גדולות מאוד של דאטה ומצאו את המשתמשים בכל מיני מקומות שונים, עכשיו אכפת להם מהבידור ומהחוויה סביב המוצר, ולייצר מוצרים טובים שאנשים מעריכים אותם".