לרשימת היריבים ההולכת ומתארכת של אילון מאסק אפשר להוסיף כעת גם את הליגה נגד השמצה (ADL), המזוהה עם המאבק באנטישמיות העולמית: מאסק, האיש העשיר בעולם והבעלים של X (טוויטר לשעבר), טען אמש (יום ב') כי הארגון אחראי לצניחה בהכנסות של הרשת החברתית מפרסום ואיים להגיש נגדו תביעת דיבה.
1 צפייה בגלריה
אילון מאסק והלוגו החדש
אילון מאסק והלוגו החדש
אילון מאסק. "נגד אנטישמיות"
(עיבוד תמונה. צילום: X, Gonzalo Fuentes / Reuters)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

הליגה נגד השמצה, טען מאסק, "מנסה להרוג את הפלטפורמה בכך שהיא מאשימה אותה ואותי באופן שגוי באנטישמיות". הוא הוסיף כי "אם זה יימשך, לא תהיה לנו ברירה אלא להגיש באופן אירוני תביעת דיבה נגד הליגה 'נגד השמצה'. אם הם יפסידו בתביעת הדיבה, אנחנו נתעקש שהם יסירו את ה'אנטי' מהשם שלהם".
לטענת מאסק, ההכנסות של X מפרסום בארה"ב ירדו ב-60%, "בעיקר בגלל לחץ על המפרסמים מצד הליגה נגד השמצה (זה מה שמפרסמים אומרים לנו), הם כמעט הצליחו להרוג את X/טוויטר!".
בציוץ נוסף ביקש המיליארדר להדגיש: "בשביל להיות סופר-ברור - אני בעד חופש ביטוי, אבל נגד אנטישמיות מכל סוג". בנוסף לציוצים שהוא עצמו פרסם, המיליארדר הגיב ועשה לייק לציוצים עם התגית BanTheADL# (החרימו את הליגה נגד השמצה) שהפכו לטרנדיים בשבוע שעבר לאחר שהארגון הודיע על פגישה פרודוקטיבית עם מנכ"לית X, לינדה יאקרינו. התגית הזאת היא כר פורה להתבטאויות אנטישמיות ולהאשמות שלפיהן הליגה נגד אנטישמיות היא גזענית כלפי לבנים.
ריפרש
הלוחש ל-ChatGPT: הסודות שיעזרו לכם לקבל תוצאות טובות יותר / עם אלירן בן חיים
48:10
לא ברור אם מאסק אכן מתכוון להגיש תביעה נגד הליגה נגד השמצה: למיליארדר יש היסטוריה ארוכה של הצהרות שלא הבשילו לכדי מעשים - מהציוץ השנוי במחלוקת שלו ב-2018 על כך שבכוונתו להפוך את טסלה לפרטית (הכרזה שעלתה לו בקנס של 20 מיליון דולר מהרשות לניירות ערך בארה"ב) ועד לאיום לתבוע את מטא בעקבות ההשקה של הרשת החברתית ת'רדס שמתחרה ב-X. מצד שני, בחודש שעבר תבעה X את המרכז למאבק בשנאה דיגיטלית (CCDH), לאחר שהארגון הבריטי טען כי טוויטר לא פעלה נגד 99% מתכני השנאה שמפרסמים מנויי טוויטר בלו. הטענה המרכזית של X היא שהארגון ניגש לדאטה של הפלטפורמה באופן לא חוקי.
מאז שמאסק רכש את טוויטר בסוף שנת 2022 דווח לא פעם על עלייה באנטישמיות ובתוכן הקיצוני והרעיל בפלטפורמה. בחודש מרץ, למשל, פרסם מכון המחקר הבינלאומי ISD דוח שלפיו הממוצע השבועי של הציוצים האנטישמיים בטוויטר זינק ב-105% לאחר שהפלטפורמה עברה לידיו של מאסק. חודשיים לאחר מכן דווח על זינוק במספר התכנים האנטישמיים בטוויטר לאחר שמאסק פרסם ציוץ נגד המיליארדר היהודי ג'ורג' סורוס.