חברת תנובה הודיעה הבוקר (רביעי) לקמעונאים על כך שהיא מייקרת את מחירוני מוצרי מעדנות, מאמא עוף, ואוליביה בשיעור ממוצע של כ-7.4%. בנוסף, גם מוצרי טירת צבי יתייקרו בשיעור ממוצע של כ-5%. יש לציין כי העליות במחירי המוצרים של תנובה הן של עד 9%. המחירים המעודכנים ייכנסו לתוקף ב-1 ביוני. רק לפני כשבועיים העלתה תנובה את מחירי מוצרי החלב שלה.
בתנובה טוענים כי נאלצו לייקר את המחירים אחרי שנים ארוכות "לאור העלייה החדה במחירי הסחורות וחומרי הגלם בשנתיים האחרונות, בהם מחירי הקמח, חזה העוף, הבקר, השמן, והירקות, ותשומות נוספות כדוגמת חשמל, דלק, מים, שכר עבודה ועוד. כך למשל, חומר הגלם חזה עוף המהווה כ-50% לפחות מהרכב מוצרי מאמא עוף, התייקר לחברה בתוך שנתיים בכ-25%, ומחיר הקמח התייקר למעדנות בכ-43%".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
אוליביה, מעדנות, טירת צבי ומאמא עוף
אוליביה, מעדנות, טירת צבי ומאמא עוף
אוליביה, מעדנות, טירת צבי ומאמא עוף
(צילום: מתוך אתר תנובה)
כאמור, לאחר שהממשלה החליטה ברגע האחרון לפרוס את התייקרות מוצרי החלב שבפיקוח, תנובה הודיעה לקמעונאים על עדכון מוצרי החלב, לפיו מחיר המוצרים המפוקחים יעלה בשיעור של כ-8.28% ומחירי המוצרים הלא מפוקחים יעלו גם הם בשיעור של כ-4.65% "לאור הגידול המשמעותי בתשומות ובראשן במחיר החלב הגולמי", כך לפי החברה. בין מוצרי החלב הלא מפוקחים שמחירם הקמעונאי עלה: יוגורטים, מעדנים, חמאה, קוטג', גבינה צהובה על המדף גבינות מלוחות ועוד. בפעם הקודמת שתנובה עדכנה את מחירי מוצרי החלב הלא מפוקחים היה בחודש נובמבר האחרון, בשיעור ממוצע של 4.9%.

עליית מחירים כוללת

אמנם ארבע המחלבות הגדולות בישראל: תנובה, שטראוס, טרה וגד, היו הראשונות שהעלו את מחירי מוצרי החלב שלהן, אבל מיד אחריהן הגיעו שאר החברות שרכבו על הגל. דיפלומט ושסטוביץ' ייקרו את המוצרים שהן מייבאות בעד 25%. קוקה-קולה, יפאורה וטמפו, הצטרפו לחגיגה. אסם, שהבינה שזה בדיוק הזמן, הודיעה מיד על התייקרות שלל מוצריה: פסטה, דגני בוקר, רטבים, קפה ומוצרי מטרנה לתינוקות. שטראוס החליטה להעלות בפעם השלישית בתוך חצי שנה את המחירים, הפעם של הקפה, החטיפים, שמן הזית.