"לגלגל את כל הריבית לפיקדונות זה לא רווחי"

מנכ"ל הבנק הדיגיטלי וואן זירו (One Zero), גל בר דעה, התראיין השבוע לתוכנית "כסף חדש" ב-ynet radio, התייחס לפרסום מעקב ynet לפיו שוב הבנקים לא גלגלו את מלוא העלאת הריבית האחרונה לפיקדונות וטען כי "אני לא יכול לגלגל ללקוחות את מלוא עליית הריבית לפיקדונות, כי זה לא ישתלם לי. אם תגלגל הכל ללקוחות ותעשה את זה בצורה גורפת, לא כהטבה או קמפיין, אז זה 'עוף בשקל' - זה הפסדי".
עוד הוסיף בר דעה, כי "אני לא מאמין בלעשות פרסומת בטלוויזיה ולהגיד ש'רק היום, רק לשלוש שנים, יש לי פיקדון ב-3%'. כשאני שם 1.9% ריבית על על הפיקדון החודשי זה לא הטבה וזה לא מבצע - זה המוצר. בסופו של יום אני צריך לתת שירות של כספומט, של מוקד ושל אפליקציה. כמו כל עסק, גם לי יש מודל עסקי. המודל העסקי שלי הרבה יותר רזה והרבה יותר יעיל, לכן אני יכול לגלגל הרבה יותר ללקוחות ולא לעשות את זה כמבצע".
האזינו לריאיון המלא עם דן רבן >>
4 צפייה בגלריה
גל בר דעה
גל בר דעה
גל בר דעה, מנכ"ל הבנק הדיגיטלי One Zero
(צילום: אביגיל עוזי)

"הליכוד לא אישר לקיים דיון בנושא ריבית הפיקדונות"

יום לאחר מכן התראיין בתוכנית יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר, אשר ביקש לכנס את הוועדה כדי לדון בנושא אבסורד הפיקדונות, וטען כי הוא "מחכה שחבר הכנסת יריב לוין יואיל בטובו לאשר את הדיון בוועדת ההסכמות כי אנחנו בתקופת בחירות ואני חייב אישור שלהם על כל דיון". מאוחר יותר עדכן כי ח"כ לוין סירב לבקשתו ולכן נכון לעכשיו הדיון לא יתקיים.
בהמשך הריאיון, התייחס קושניר גם לכניסה של מתחרים חדשים כדוגמת הבנק הדיגיטלי וואן זירו ואגודת האשראי אופק לשוק הבנקאות הישראלי, קרא למאזינים להתמקח על התנאים שהם מקבלים בבנק, אולם סיפר כי הוא עצמו לא השתמש בכלים כמו רפורמת המעבר מבנק לבנק "בקליק". יתרה מכך, אמר קושניר כי אינו יודע כמה אנשים עברו בנק במסגרת הרפורמה: "שאלתי לפני חודש ועוד לא קיבלתי תשובה. אין ספק שזה עובד לאט".
האזינו לריאיון המלא עם רועי כ"ץ >>
4 צפייה בגלריה
ח"כ אלכס קושניר וח"כ יריב לוין
ח"כ אלכס קושניר וח"כ יריב לוין
קושניר: "לוין לא אישר את הדיון על הפיקדונות בוועדת הכספים"
(צילום: צילום: הדר יואביאן, קובי קואנקס)

מנהל רשות המיסים מתנצל

בריאיון לתוכנית השבוע התייחס מנהל רשות רשות המיסים, ערן יעקב, לטענות לפיהן עסקים רבים לא קיבלו בזמן את מענקי הקורונה להם היו זכאים ואמר כי "אני מתנצל אם יש כאלה שקיבלו את המענקים באיחור".
ברקע פסק הדין שניתן לפני כחודש וחצי ובו נקבע כי על הרשות לשלם את הסכום המלא של מענק לאחר שחלפו 120 יום מבלי שזו נתנה תשובה לגבי הזכאות, אמר יעקב כי "הרבה פעמים העיכובים הם בגלל בירורים או דרישה למסמכים נוספים. רבים מהאנשים קיבלו את הכספים שלהם תוך שניים-שלושה ימי עסקים".
האזינו לריאיון המלא עם צחי שדה >>
4 צפייה בגלריה
ערן יעקב
ערן יעקב
מנהל רשות המיסים, ערן יעקב
(צילום: גדעון מרקוביץ)

המשמעות הכלכלית של בחירת ליז טראס בבריטניה

ליז טראס, שרת החוץ הבריטית, ניצחה השבוע בבחירות להנהגת המפלגה השמרנית ובעוד שבוע תתמנה למחליפתו של בוריס ג'ונסון בתפקיד ראש ממשלת בריטניה. בריאיון ל"כסף חדש" הסביר פרופ' טל שדה מהפקולטה למדעי המדינה, לממשל וליחסים בינלאומיים באוניברסטית תל אביב וראש התוכנית ללימוד האיחוד האירופי, כי המדיניות שטראס צפויה לקדם אינה דומה לזו של ראש הממשלה לשעבר מרגרט תאצ'ר, אשר דגלה במדיניות שוק חופשי וליברליזם כלכלי מובהק.
"המהפכה של תאצ'רהייתה ליברלית. מנגד, טראס היא יותר פופוליסטית והיא ממשיכה את הקו המפלגתי ששולט במפלגה השמרנית בבריטניה מאז ג'ונסון. מדיניות כלכלית פופוליסטית אומרת שתהיה פחות מלחמה באינפלציה ויותר ניסיון להיטיב עם אנשים שרואים את עצמם כנפגעים מהעולם הגלובלי.
לדבריו, "אני לא חושב שהם יילכו על יציבות. הם יילכו על לתת לאנשים (כסף - ד"ר) ואם האינפלציה תגדל עוד, בבריטניה הם תמיד יותר רגועים בהשוואה לגרמניה או לאירופה כי הם לא בתוך גוש האירו והם יכולים להרשות לעצמם יותר אינפלציה".
האזינו לריאיון המלא עם דן רבן >>
4 צפייה בגלריה
ראש ממשלת בריטניה הנכנסת ליז טראס
ראש ממשלת בריטניה הנכנסת ליז טראס
ראש ממשלת בריטניה הנכנסת, ליז טראס
(צילום: AFP)

מה עוד היה לנו השבוע ב"כסף חדש"?

בריאיון לצחי שדה סיפר עורך ערוץ הדיגיטל של ynet, יובל מן, על ההערכות לקראת ההשקה האחרונה של אפל, במהלכה הכריזה החברה על אייפון 14 שיכלול בין היתר תקשורת לוויינית בצפון אמריקה. בהמשך, פרופ' עומר מואב דיבר על המפלגה הכלכלית החדשה של אביר קארה, כתבת הצרכנות של ynet מירב קריסטל סיפרה על המחסור בשקיות חלב ומדוע הסיבה טמונה אצל טרה, וכתבת ynet ו"ידיעות אחרונות" נווית זומר סיפרה על חברת הפודקט הישראלית שהמניה שלה קרסה, אך לא מאוד מודאגת מכך.
האזינו לפרק המלא עם צחי שדה >>
מוקדם יותר השבוע ראיין רועי כ"ץ את עו"ד אסף ורשה ודיבר איתו על למה פגיעה מאופניים חשמליים לא נחשבת תאונת דרכים ומה הדין לגבי פיצויים במקרה כזה. בנוסף, חן הרצוג - הכלכלן הראשית של BDO, סיפר על משבר הגז באירופה, איילת נחמיאס ורבין - יו"ר מכון הייצוא דיברה על למה היצואנים חוששים מהעלאות הריבית, אורי קידר - מנכ"ל ישראל חופשית, דיבר על מרב מיכאלי והרצון שלה להפעיל את הרכבת הקלה בשבת אשר ספק אם יתממש, ופרופ' צבי זמישלני - מומחה לפסיכיאטריה, הסביר מה גורם דווקא למנהלים בכירים ולאנשים עשירים במיוחד כמו סמנכ"ל הכספים של בד בת' אנד ביונד לקחת את חייהם בטרם עת.
האזינו לפרקים המלאים עם רועי כ"ץ >>


מלבד מנכ"ל הבנק הדיגיטלי ופרופ' שדה, דן רבן שוחח במהלך התוכנית גם עם יהודה טלמון - ראש אגודת האשראי אופק, על "בנקאות שיתופית" ועתיד שוק הבנקאות בארץ, עם יוני בינרט - כתב ועורך ב-ynet תרבות על סדרת "שר הטבעות" החדשה והיקרה במיוחד של אמזון פריים ועם נווית זומר, כתבת ynet ו"ידיעות אחרונות" על סיפורן של החברות שזינקו במהלך הקורונה ואיבדו את הרלוונטיות של המוצר שלהן לאחר דעיכת המגפה.
האזינו לפרק המלא עם דן רבן >>