מניית קבוצת הכדורגל המפורסמת, מנצ'סטר יונייטד, בה החל לשחק בחודש שעבר כריסטיאנו רונאלדו, אחד משחקני הכדורגל המובילים בעולם, נפלה בשבוע שעבר בבורסת ניו יורק ב-17.5%.
זאת, ברקע הודעת משפחת גלזר (Glazer) האמריקנית, בעלת השליטה בקבוצה, על מכירת 9.5 מיליון מניות בשווי משוער של כ-166 מיליון דולר (17.5 דולר למניה - הנחה של כ-11% במחיר המניה טרם המכירה).
2 צפייה בגלריה
 כריסטיאנו רונאלדו מנצ'סטר יונייטד אברטון
 כריסטיאנו רונאלדו מנצ'סטר יונייטד אברטון
כריסטיאנו רונאלדו במדי מנצ'סטר יונייטד. המניה נפלה
(צילום: EPA)
בכך, מניית החברה (MANU) חזרה בדיוק למחיר בו הייתה בתחילת השנה - 16.47 דולר, לאחר שעלתה עד למחיר שיא של 20.5 דולר (24%+), עם חזרתו של רונאלדו לנבחרת לאחר 12 שנה.
רק בחודש מרץ האחרון מכרה המשפחה מניות בשווי 96 מיליון דולר, מה שמשאיר אותה כעת עם כ-69% מהמניות, במקום כ-75% טרם המכירה האחרונה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

העליות בשוק הקריפטו מגיעות גם לבורסה

ביט דיגיטל (Bit Digital), אחת מחברות כריית הביטקוין המובילות בעולם, זינקה השבוע בשיעור אדיר של 44% במסחר בנאסד"ק. זאת, בצל העליות החדשות שנרשמו בשוק הקריפטו בשבוע שעבר, כאשר הביטקוין עלה בכ-17% וחצה שוב את רף ה-50 אלף דולר. לפי אתר החברה, היא כרתה עד היום 3,086.50 ביטקוין, השווים כעת לכ-172 מיליון דולר.
במקביל, גם מנייתה של חברת הטכנולוגיה מיקרו-סטרטג'י (Microstrategy), הנסחרת בבורסת הנאסד"ק וידועה באחזקה ביתרות גבוהות של ביטקוין, קפצה ב-16%, ברקע העליות בשוק הקריפטו.
חברת נוספת שזינקה בשבוע המסחר האחרון היא חברת השכרת הרכב הרץ (Hertz), אשר רשמה עלייה של 31% במסחר "מעבר לדלפק" (OTC - מסחר חוץ בורסאי) בניו יורק. זאת, לאחר שהחברה הודיעה על מינויו של פרק פילדס (Mark Fields), המנכ"ל לשעבר של יצרנית הרכב פורד, לתפקיד מנכ"ל הרץ.
יצויין כי החברה יצאה רק לאחרונה מהליך של פשיטת רגל, לאחר שהחובות לצד צניחה בהכנסות בשל התפשטות נגיף הקורונה הכריעו אותה.
במקביל, הזינוק במניית החברה הוביל גם לעליות במניית החברה המתחרה שלה, אוויס (Avis), שסיימה את שבוע המסחר האחרון בנאסד"ק בעליות של 13%.

עוד בלטו במסחר השבוע:

  • חברת לורדסטאון מוטורס (Lordstown Motors), המייצרת ומשווקת רכבים חשמליים בארה"ב, רשמה ירידה של 24%. זאת, לאור התחרות בשוק ובהמשך למגמת הירידה שהחלה בפברואר השנה, בה רשמה המניה נפילה מצטברת של כ-85%.
  • חברות הטכנולוגיה הסיניות רשמו עליות שערים ברקע תוצאות חיוביות בתחום השירותים במדינה. נט-איז (NetEase) ופִּינְדוּאוֹדוּאוֹ (Pinduoduo) עלו ב-12% כל אחת, עליבאבא ב-9% ו-JD.com ב-7%. כזכור, המסחר בשנה האחרונה בחברות מסוג זה התאפיין בתנודתיות רבה, בצל ההגבלות הרבות שהטיל עליהן הממשל הסיני.
הערה: ההשקעה בשוק ההון עשויה להיות מסוכנת ולהוביל להפסדים כלכליים קשים. אין לראות בכתבה זו המלצה או אי-המלצה בנוגע לכל אחת מהמניות המדוברות. הנתונים נכונים לסגירת המסחר בסוף השבוע האחרון ועשויים להשתנות. אין לבנקים וליועצי ההשקעות שום עניין אישי בנושא והסיקור אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל סוחר.
הכתבה נכתבה בסיוע אילן גרינברג, אנליסט שווקים גלובליים ביחידת המחקר של בנק הפועלים, ושמוליק קרפף, אנליסט ניירות ערך זרים בבנק לאומי.