השקל המשיך להתחזק היום (ב') בשוק המט"ח: הדולר נסחר בירידות שערים ושערו היציג נקבע על 3.102 שקלים - נגיעה קלה מחצייה נוספת של רף ה-3.1 שקלים, שעליו הגן בנק ישראל בשבוע האחרון כאשר רכש כחצי מיליארד דולר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לצד המטבע האמריקני, גם האירו נסחר במגמה שלילית מול השקל, איבד כשליש האחוז ורשם רצפה חדשה מזה שנים רבות עם שער יציג של 3.5524 שקלים. הלירה שטרלינג, שנחלשה אף היא כנגד השקל, המשיכה באותה המגמה ושערה היציג נקבע על שפל של 4.1667 שקלים.
1 צפייה בגלריה
 הדולר ממשיך להיחלש מול השקל
 הדולר ממשיך להיחלש מול השקל
הדולר ממשיך להיחלש מול השקל
(צילום: shutterstock)
שוק המט"ח נתון בטלטלה מזה שלושה שבועות. תחילה נמנע בנק ישראל מלרכוש דולרים בעקבות הביקורת הקשה של מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, על מדיניות הרכישות של הבנק, אולם בשבוע שעבר שב להתערב במסחר. זאת לאחר ששערי הדולר, האירו והלירה שטרלינג צנחו בשבועיים האחרונים לשערי שפל של עשרות שנים, מצב שמקשה מאוד על היצוא הישראלי.
מאוחר יותר היום יפורסם מדד המחירים לצרכן, כאשר עלייה גבוהה בו עשויה להוביל להעלאת הריבית על השקל בתחילת 2022, צעד שעשוי לחזק עוד יותר את המטבע המקומי של ישראל אל מול המטבעות האחרים.
בשבוע שעבר אמר נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, בהתייחסו לחששות המושמעים בימים אלה במשק מגידול באינפלציה, כי בבנק "מעריכים שהאינפלציה בחודשים הקרובים תהיה בסביבת הגבול העליון של היעד (עד 3%). כמו כן, אנו מעריכים שהאינפלציה השנתית צפויה לרדת בהמשך, ולשוב אל סביבת מרכז היעד (2%) לאחר שייחלשו השיבושים בשרשראות האספקה המגבילים נכון לעכשיו את ההיצע".
הנגיד ציין כי "אנו רואים מספר עדויות מעודדות על הקלה בחלק מהקשיים בשרשראות האספקה העולמיות, ולאורך זמן תהליך זה צפוי לתמוך בירידה במחירי הסחורות והשינוע. אנו מסתכלים גם על העולם בנוגע להתפתחויות האינפלציה. בהשוואה בינלאומית, ניתן לראות שהאינפלציה בישראל מצויה בעשירון התחתון בקרב מדינות ה-OECD". לדבריו, "חטיבת המחקר של הבנק צופה כי עד סוף הרבעון השלישי של 2022 ריבית בנק ישראל תעמוד על 0.1% או 0.25%".
פורסם לראשונה: 12:17, 15.11.21