אפריל 2024

שוגר (Sugar)
מה הסיפור: קולין פארל הוא חוקר פרטי שמוצא את עצמו עמוק בתוך הסודות והתככים של הוליווד. פארל מגלם את ג'ון שוגר שנשכר על ידי מפיק-על בהוליווד בשביל למצוא את נכדתו, אוליביה סיגל, שנעלמה בפתאומיות. ככל ששוגר מתקדם בחקירתו כך צפים יותר סודות אפלים בהיסטוריה של המשפחה ההוליוודית הנוצצת. כשהקסם האישי של השחקן מוביל את העלילה, נראה שבהחלט יש פה פוטנציאל לחובבי ז'אנר ה-Gone Girl.
מי בפנים: פרט לפארל (הזכור לטובה מ"רוחות אינישרין") יככבו גם קירבי האוול-בפטיסט ("בארי"), איימי ראיין ("רק רוצחים בבניין"), אנה גאן ("שובר שורות"), ג'יימס קרומוול ("אימה אמריקאית") ועוד.
פרנקלין (Franklin)
מה הסיפור: ייתכן שבאפל TV מתקשים מעט להגות תוכניות חדשות, מה שגרם להם להסתכל אחורנית אל ההיסטוריה של ארצות הברית ולהסתער עליה כמוצאי שלל רב. בחודש שעבר, למשל, עלתה בשירות הסטרימינג שלהם הסדרה Manhunt ("מצוד" בתרגום חופשי) שמגוללת את סיפור המצוד אחר המתנקש בנשיא השישה-עשר של ארצות הברית, אברהם לינקולן (ושקיבלה ביקורות לא רעות מעבר לים, יש לציין). כעת, זהו בנג'מין פרנקלין, מאבותיה המייסדים שמועלה מן האוב בדרמה היסטורית שמספרת על התקופה שבה שהה בפריז בניסיון לשכנע אותם לתמוך ברעיון נחמד וחביב שלימים יהפוך להיות מה שאנחנו מכירים כארצות הברית.
העלילה מבוססת על ספרה זוכה הפוליצר של הסופרת סטייסי שיף A Great Improvisation: Franklin, France, and the Birth of America, ולנעליו של המהפכן האמריקני נכנס השחקן זוכה האוסקר (והאמי, וגלובוס הזהב, אבל מי סופר) מייקל דאגלס, שמשמש גם כמפיק בפועל.
מי בפנים: נואה ג'ופ ("פורד נגד פרארי"), לודיווין סנייה ("לופן"), אדי מארסן ("הנקוק") ועוד.

מרץ 2024

פאלם רויאל (Palm Royale)
מה הסיפור: על פי הטריילר נדמה שהסדרה היא "מד מן" פוגשת את "הלוטוס הלבן" - וזה נראה לא רע בכלל. השנה היא 1969 וצעירה בשם מקסין סימונס מוכנה לעשות כמעט הכול בשביל להתקבל למועדון האקסלוסיבי בפאלם ביץ' ולחיות בסגנון החיים של העשירים והמפורסמים.
הסדרה מבוססת על ספר סאטירי בשם Mr. and Mrs. American Pie, ונראה כי תשתלב היטב במוטיב שנאת העשירים (Eat the rich) ששוטף אותנו בתרבות בשנים האחרונות, עם תכנים כמו "הלוטוס", "משולש העצבות", "בריכת האינסוף", "התפריט" ובאמת קצרה היריעה מלהכיל. מי שנרתם לטובת העיבוד הטלוויזיוני הוא אייב סיליביה, ששימש בעבר כמפיק בפועל ב"בשבילי אתם מתים" (בכיכובה של כריסטינה אפלגייט בנטפליקס), יחד עם קאסט נוצץ ושחזור תקופתי מרהיב - We're In.
מי בפנים: קאסט נוצץ כמנהגם של אפל TV פלוס בקודש, הכולל את קריסטן וויג ("מסיבת רווקות", "סאטרדיי נייט לייב"), לורה דרן ("פארק היורה", "שקרים קטנים גדולים" ועוד), אליסון ג'ני ("הבית הלבן"), לזלי ביב ("איירון מן"), הזמר ריקי מרטין ועוד.

פברואר 2024

The New Look
מה הסיפור: דרמה תקופתית עם קאסט נוצץ ושיקי שתעסוק בעלייתו של מעצב העל כריסטיאן דיור וביריבות שלו עם קוקו שאנל, ועל הדרך תשלב גם קווי עלילה על מלחמת העולם השנייה - כי למה לא. הסדרה מגיע מאת היוצר המבטיח טוד איי. קסלר, שאחרי על כמות נאה של פרקים בדרמה הפופולרית Damages, ואפילו על כמה ב"הסופרנוס".
אלמנט מפתיע ששווה לחכות בשבילו בדרמה האופנתית הזו הוא דווקא הפסקול, שעליו אחראי המוזיקאי זוכה הגראמי ג'ק אנטונוף, וצפוי לכלול קאברים לשירים פופולריים מתחילת-אמצע המאה ה-20, של אמנים גדולים כולל פלורנס וולש, לנה דל ריי וניק קייב.
מי בפנים: בן מנדלסון ("קשר דם"), ג'ולייט בינוש ("רוחות אינשירין"), מייזי וויליאמס ("משחקי הכס"), ג'ון מלקוביץ', אמילי מורטימר ("שאטר איילנד") ועוד.
Constellation
מה הסיפור: מותחן פסיכולוגי עתידני שככל הנראה שפכו עליו מלא כסף, כמנהגה של אפל בקודש. אין המון מידע על הסדרה החדשה, מלבד הסינופסיס הרשמי והאניגמטי משהו: "ג'ו היא אסטרונאוטית שחוזרת לכדור הארץ לאחר אסון בחלל - רק כדי לגלות שנראה שחלקים מרכזיים בחייה חסרים. הרפתקת החלל עמוסת האקשן היא חקירה של הקצוות האפלים של הפסיכולוגיה האנושית, ומסעה הנואש של אישה אחת לחשוף את האמת על ההיסטוריה הנסתרת של מסע בחלל במטרה להחזיר את כל מה שאיבדה".
הטריילר שנחשף בשבוע שעבר, הכולל שיחות מצמררות של ג'ו עם מי שהיא אולי בתה או רק חיזיון תעתועים, נראה מבטיח למדי. עם ג'ונתן בנקס בקאסט, ובהתחשב בעובדה שעל הבימוי מופקדת מישל מקלארן זוכת האמי, שלה הישגים נאים ברזומה, כמו "שובר שורות", "משחקי הכס" ו"ווסטוורלד" - נראה שיש למה לצפות.
מי בפנים: נומי ראפאס ("נערה עם קעקוע דרקון"), ג'ונתן בנקס כאמור ("שובר שורות"), ג'יימס ד'ארסי ("אופנהיימר") ועוד.

ינואר 2024

Masters of the Air
מה הסיפור: למקרה שהמלחמה הנוכחית לא מספקת אתכם, אפל מחזירים אותנו בזמן למלחמת העולם השנייה במה שמסתמן כאחת הסדרות המבטיחות של השנה הקרובה. יותר מ-20 שנה לאחר שעלתה "אחים לנשק" מבית HBO, שזכתה לביקורות מהללות ולשלל פרסים, בהם גלובוס ואמי למיני-סדרה הטובה ביותר, וכ-13 שנה אחרי The Pacific זוכת האמי, סטיבן ספילברג, תום הנקס וגארי גוצמן חוברים יחד פעם נוספת להפקת דרמה עתירת תקציב.
עם שמות ענק כאלו כמפיקים בפועל, וכוכבים נוצצים בפרונט (ראו מטה) - מדובר באחת הסדרות עם השמות הגדולים הן מאחורי הקלעים והן לפני המצלמות. העלילה מבוססת על ספרו של דונלד אל. מילר מ-2007 ועוסקת בפועלה של יחידת ההפצצות ה-100 בחיל האוויר האמריקני, שבשל האבדות הכבדות שספגה קיבלה את הכינוי "המאה המדממת".
מי בפנים: אוסטין באטלר ("אלביס"), בארי קיהוגן ("רוחות אינישרין"), קאלום טרנר ("חיות הפלא"), שוטי גטווה ("חינוך מיני") ועוד.

נובמבר 2023

The Buccaneers
מה הסיפור: דרמה תקופתית חדשה לפי הרומן באותו השם מאת הסופרת אידית וורטון ("עידן התמימות"), שאותו לא הספיקה לסיים לפני מותה ב-1937. הסיפור מתרחש בתוככי האצולה הלונדונית של 1870, ועוקב אחר התנגשות התרבויות בין קבוצת נשים אמריקאיות שמגיעות העירה, ובין האצילות המקומיות שלא ממש מאושרות מהאורחות החדשות והנובורישיות, לשיטתן. חובבי "אחוזת דאונטאון" ו"העידן המוזהב" פינת "ברידג'רטון", התפקדו!
מי בפנים: קריסטין פרוסת' (מדרמת הנעורים "עולם חדש" בנטפליקס), ג'וזי טוטה (הגרסה החדשה של "הצלצול הגואל"), אלישה בו ("13 סיבות"), כריסטינה הנדריקס ("מד-מן").

אוקטובר 2023

Lessons in Chemistry
מה הסיפור: עיבוד טלוויזיוני מושקע לרב המכר באותו שם מאת הסופרת בוני גרמוס. הסיפור עוקב אחרי אליזבת זוט, כימאית צעירה ומוכשרת שמוצאת עצמה בהיריון מחוץ לנישואים ובהתאם לכך, בהתחשב בכך שאנו מדברים על שנות ה-60-50 בארה"ב - גם מפוטרת מעבודתה במעבדה נחשבת. עשור מאוחר יותר זוט מקבלת הצעת עבודה להנחות תוכנית בישול, למרות שההצעה מביכה אותה, היא הרי כימאית, לא עקרת בית - אך התוכנית צוברת תאוצה והופכת להרבה יותר מתוכנית בישול כשהיא מלמדת על החיים, על יחסי כוח, על תחושת ערך עצמי, והופכת את זוט עצמה לכוכבת בעל כורחה.
כשלנעליה של זוט נכנסת השחקנית זוכת האוסקר ברי לארסון וכשאפל TV פלוס אמונים על ההפקה, ובכלל זה על השחזור התקופתי שעל פי הטריילר מסתמן כתענוג לעיניים, הסדרה בקלות מצאה עצמה ברשימת הסדרות לצפות להן בסתיו הקרוב.
מי בפנים: ברי לארסון ("קפטן מארוול"), סטפני קינג ("ההצעה") ועוד.
מונארך: מורשת של מפלצות (Monarch: Legacy of Monsters)
מה הסיפור: אוהבים את יקום המפלצות של אולפני לג'נדרי? נו, אתם יודעים - "גודזילה", "קונג: אי הגולגולת", "גודזילה: מלך המפלצות" ו"גודזילה נגד קונג"? יופי, אתם היחידים. סתם, אתם לא, ובגלל זה באפל TV פלוס החליטו לשפוך מאות מיליוני דולרים על סדרת טלוויזיה חדשה, בתבנית הברורה של הבלוקבאסטרים הנ"ל, שתמשיך את הסיפור (זו סדרת הטלוויזיה השנייה של הזיכיון; הראשונה, "אי הגולגולת" המצוירת והמהנה מאוד, זמינה לצפייה בנטפליקס).
הסיפור עוקב אחר שלושה דורות במשפחת שאו, שעתידים ליטול חלק משמעותי בארגון הסודי מונארך המנטר את שלל מפלצות הענק שפושות בעולם. קורט ראסל ("הדבר"), המככב גם בסרטי הזיכיון, מככב פה, ואת הגרסה הצעירה שלו מגלם בנו במציאות, וויאט ראסל.
מי בפנים: מלבד הראסלים מככב ג'ון גודמן, שהגיח גם הוא ב"קונג: אי הגולגולת".
2 צפייה בגלריה
מתוך "מונארך: מורשת של מפלצות"
מתוך "מונארך: מורשת של מפלצות"
מתוך "מונארך: מורשת של מפלצות"
(צילום: באדיבות אפל TV פלוס)


ספטמבר 2023

תוכנית הבוקר - עונה 3 (The Morning Show)
מה הסיפור: קרוב לשנתיים אחרי שהסתיימה העונה השנייה, סוף-סוף אפשר להפסיק להתגעגע לג'ניפר אניסטון וריס ווית'רספון. "תוכנית הבוקר" היא התוכנית השנייה הנצפית ביותר בשירות הסטרימינג של אפל (אחרי "טד לאסו" כמובן), ולאורך השנים והעונות צברה לעצמה קהל מעריצים נאמן.
העונה הקרובה צפויה להיות אינטנסיבית במיוחד כשנדמה שהיוצרים לקחו דף מהעלילה של "יורשים" (זצ"ל), כאשר "עתיד הרשת מוטל בספק ונאמנויות נבחנות בזמן שטיטאן טכנולוגי מתעניין ב-UBA. נוצרות בריתות בלתי צפויות, סודות הופכים לכלי נשק, וכולם נאלצים להתעמת עם הערכים המנחים אותם - בחדשות ומחוץ להן", כך על פי התיאור הרשמי. על פי קרי ארין, שהייתה השואו-ראנרית בעונות 1 ו-2 ושתשוב בעונה הקרובה בתפקיד יועצת, ייתכן שהעונה לא תתחיל איפה שהסתיימה קודמתה - כך היא רמזה בריאיון ל"הוליווד ריפורטר" עם תום העונה השנייה. אניסטון, מצידה, רמזה בריאיון באפריל האחרון כי "יש הרבה רומנטיקה השנה, והמון סודות שיתגלו".
מי בפנים: פרט לאניסטון ולווית'רספון צפויים לשוב פרצופים מוכרים נוספים מהעונות הקודמות - בילי קרודופ ("כמעט מפורסמים"), נסטור קרבונלר ("אבודים") ועוד. מי שלא ייקח חלק בעונה הקרובה הוא סטיב קארל, אך ג'ון האם ("מד מן") יצטרף כשחקן חיזוק.

אוגוסט 2023

סטריינג' פלאנט (Strange Planet)
מה הסיפור: סדרה חדשה של דן הרמון היא תמיד סיבה למסיבה. האיש שבאמתחתו יצירות שכבר מזמן זכו למעמד קאלט - בהן "ריק ומורטי" (שאותה יצר יחד עם ג'סטין רוילנד), והסיטקום המופרע "קומיוניטי" - נוחת באפל TV פלוס עם סדרת אנימציה חדשה למבוגרים.
הסדרה בת עשרת הפרקים מבוססת על קומיקס אינטרנטי מפורסם באותו שם מאת ניית'ן פייל, שישמש כיוצר-שותף גם בסדרה. העלילה תעקוב אחר ישויות כחולות מאוירות בעודן בוחנות מנהגים והרגלים אנושיים באופן אבסורדי, כפי שמגדיר הסינופסיס הרשמי. כשהאנימציה כולה בצבעי פסטל מרגיעים וההומור הייחודי של פייל והרמון מוביל את העלילה, אנחנו נשמח להיות חלק מ"עולם מוזר".
מי בפנים: לורי טן צ'ין ("כתום זה השחור החדש"), דני פודי (לנצח עאבד מ"קומיוניטי"), האנה איינבינדר ("האקס").
2 צפייה בגלריה
מתוך Strange Planet
מתוך Strange Planet
מתוך Strange Planet
(צילום: באדיבות אפל TV פלוס)

יולי 2023

אפטר פארטי - עונה 2 (The Afterparty)
מה הסיפור: עונה שנייה לאנתולוגיית ה-הודאניט הפרועה מבית אפל TV פלוס. בעוד בעונה הקודמת היה זה מפגש מחזור שהפך לזירת רצח שבה כל הנוכחים חשודים, הפעם תהיה זו מסיבה מסוג אחר - חתונה שבה החתן למרבה הצער בר מינן.
את הסדרה יצר כריסטופר מילר, שמרבה לעבוד עם שותפו כריסטופר לויד (המשמש גם כמפיק בפועל ב"אפטר פארטי"), ויחד השניים חתומים על הצלחות רבות, בהן סרטי האנימציה הפופולריים "גשם של פלאפל", "סרט לגו" ואף "ספיידרמן: ממד העכביש" והמשכוניו. בעונה השנייה יצטרף אל מילר כשואוראנר-שותף גם אנתוני מילר, שעבד בעבר על הצלחות קורעות מצחוק כמו "ברוד סיטי" ו"עמק הסיליקון". SOLD!
מי בפנים: הקומיקאית טיפאני האדיש, סם ריצ'רדסון ("ויפ"), פול וולטר האוזר ("ציפור שחורה"), אליזבת פרקינס ("העשב של השכן"), ג'ון צ'ו ("הרולד וקומאר"), קן ג'ונג ("קומיוניטי"), זאק וודס ("המשרד", "עמק הסיליקון") ועוד.

המוסד - עונה 2 (Foundation)

מה הסיפור: למרות שהעונה הראשונה לא ממש סיפקה לשירות הסטרימינג את התהילה שהם ייחלו לה ונשכחה די במהירות, סדרת המדע הבדיוני עתירת התקציב הצליחה לצבור לה מעריצים ברחבי העולם וכעת חוזרת בעונה שנייה. העלילה מתרחשת 100 שנים אחרי סוף העונה הקודמת, ולמי שמצטרף אלינו זה עתה נזכיר כי היא מבוססת על סדרת הספרים המצליחה של אייזק אסימוב, ומגוללת את סיפורו של ד"ר הארי סלדון - הוגה מדע בשם "פסיכו-היסטוריה" שמאפשר לנבא את העתיד באמצעות סטטיסטיקה באופן די מדויק. סלדון מנבא את קריסת האימפריה שאחריה יבואו שנים ארוכות של הרס וחורבן, ומקים יחד עם עוקביו את "המוסד" - גוף ידע שמטרתו להציל את האנושות.
בעונה החדשה, סלדון, בת טיפוחיו גאל וסאלבור פוגשים מושבה של יצורים בעלי יכולות על-טבעיות היכולים לשנות את הפסיכו-היסטוריה. המוסד מקבל אופי דתי ומפיץ את בשורתו של סלדון ברחבי הגלקסיה, מה שמאלץ את הקיסר קליאון להתמודד עם איום מחוץ ומפנים כאשר מלכה נקמנית מנסה למוטט את האימפריה.
מי בפנים: ימשיכו הפנים המוכרות מהעונה הראשונה, בהן לי פייס ("שומרי הגלקסיה"), ג'ארד האריס ("מד מן") ועוד.

יוני 2023

The Crowded Room
מה הסיפור: ליאור רז ממשיך להתחכך בשמות הגדולים בהוליווד כשהפעם הוא מגיח במותחן פסיכולוגי מצופה לצידו של טום הולנד. "החדר הצפוף" (בתרגום חופשי) מגוללת את סיפורו של דני סאליבן (הולנד), צעיר שמוצא עצמו בלב חקירת אירוע ירי בניו יורק של 1979, כאשר הוא אינו מבין מה הקשר שלו לאירועים. פסיכולוגית קלינית נשלחת לשוחח עימו ובסדרת ראיונות הצופים נחשפים לקווים נוספים בדמות של דני.
הסיפור מבוסס באופן חלקי על הספר The Minds of Billy Milligan מאת דניאל קיז, המספר את סיפורו האמיתי של בילי מיליגן - האדם הראשון בארצות הברית שזוכה לאחר שביצע פשע חמור מכיוון שטען כי סובל מהפרעת זהות דיסוציאטיבית (או פיצול אישיות, בשפת העם). מי שאחראי על העיבוד הטלוויזיוני החדש הוא עקיבא גולדסמן, שהיה אמון גם על העיבוד הקולנועי של "נפלאות התבונה" ואף זכה עליו באוסקר. בואו נאמר - יש למה לצפות.
מי בפנים: טום הולנד ("ספיידרמן"), ליאור רז ("פאודה"), אמנדה סייפריד ("ילדות רעות", "מאמא מיה!"), אמי רוסום ("חסרי בושה"), סשה ליין ("אמריקן האני").

מאי 2023

High Desert
מה הסיפור: אם נשביתם בקסמיה של "פוקר פייס", הנה עוד אמריקאית שבורה שמחליטה לפתור מקרי פשע. לנעליה של נטשה ליון במקבילה הפיקוקית, תיכנס הפעם פטרישה ארקט שמגלמת את פגי - אישה הנאבקת בהתמכרויות שמחליטה
לפתוח דף חדש לאחר מות אימה האהובה שעימה התגוררה בעיירה מדברית בקליפורניה. על פי הטריילר נראה שהמסע שלה לא הולך להיות פשוט כשהבעיות הישנות חוזרות לחייה.
מדובר בשיתוף פעולה נוסף בין ארקט לבן סטילר בכיסא הבמאי, אחרי דרמת המדע הבדיוני "ניתוק" שעלתה באפל TV פלוס בשנה שעברה וזכתה לביקורות משבחות. כשעל הכתיבה אמונות כמה תסריטאיות בולטות, בהן ננסי פישמן ("גרייס ופרנקי") וקייטי פורד ("איזה מן שוטרת") - מעניין לראות כיצד פגי תתמודד עם תלאות חייה.
מי בפנים: פטרישה ארקט ("התבגרות"), בראד גארט ("כולם אוהבים את ריימונד"), מט דילון ("התרסקות"), קריסטין טיילור ("זולנדר").
אפלטוני (Platonic)
מה הסיפור: בקצרה - הסרט "שכנים", רק בתור סדרה ובלי זאק אפרון. קצת יותר באריכות - סת' רוגן ורוז ביירן בקומדיה רומנטית שהוזמנה עוד ב-2020, על זוג חברים אפלטוניים שמחדשים את הקשר ביניהם אחרי נתק של שנים רבות והחברות הזו משתלטת על חייהם, וגורמת לרגרסיה שמלווה במצבים הזויים ומשעשעים - כך לפי העלילה שפרסמו יוצריה.
ביירן מגלמת את אשת המשפחה הרצינית שימי הסמים והשתייה שלה כבר מאחוריה (לכאורה), ורוגן את וויל שזה עתה התגרש ונשאר צעיר ברוחו גם בשנות ה-40 לחייו. השניים משמשים גם כמפיקים בפועל, וכשאת העסק מנהלים ניק סטולר ("שכנים", "קח את זה כמו גבר") ופרנצ'סקה דלבנקו ("חברים מהקולג'", ואגב גם נשואה לסטולר) - אין לסדרה המון ברירה אלא להיות מצחיקה, קלילה וקצת מטורללת.
מי בפנים: כאמור, הפאוור-קאפל: רוגן וביירן.

אפריל 2023

הדבר האחרון שהוא אמר לי (The Last Thing He Told Me)
מה הסיפור: מותחן המבוסס על רב מכר באותו שם מאת לורה דייב. העלילה עוקבת אחרי האנה, שבעלה נעלם יום אחד בפתאומיות ומשאיר רק פתק ושק מזומנים. על מנת לפענח את ההיעלמות המסתורית האנה נאלצת ליצור מערכת יחסים עם ביתה החורגת ביילי, שכמיטב המסורת לא מאוד מחבבת את אימה החורגת, והשתיים יוצאות למסע בעקבות האמת.
נראה שהסדרה, בהפקתה של ריס וויתרספון, היא קלאסיקת מתח ומסתורין שוודאי תקלע לטעמם של חובבי הז'אנר, והעובדה שבתפקיד הקלאסי של ה-Gone Girl נמצא במקרה הזה דווקא גבר היא טוויסט מרענן.
מי בפנים: ג'ניפר גארנר ("פתאום 30") בתפקיד ראשי, ניקולאי קוסטר-וולדאו ("משחקי הכס"), אנגאורי רייס (בטי מסדרת סרטי "ספיידרמן" האחרונים).

מרץ 2023

טד לאסו - עונה 3 (Ted Lasso)
מה הסיפור: הדרמה הקומית המצליחה בכיכובו של ג'ייסון סודייקיס הנפלא חוזרת בעונה שלישית ועל פי דיווחים מעבר לים - ככל הנראה גם אחרונה. בעונות הראשונות פגשנו בטד לאסו, מאמן פוטבול אמריקאי שמגיע לאנגליה לאמן את קבוצת הכדורגל הבריטית הכושלת ריצ'מונד שמצליחה להתקדם כנגד כל הסיכויים.
אומנם בשלב זה לא יודעים יותר מדי על עלילת העונה השלישית וגם הטיזר לא חושף מידע מסגיר, אך נראה שדמותו של נייט, שהתחיל כמחסנאי (ספוילר) ובסוף העונה הקודמת קודם לתפקיד מאמן של קבוצה מתחרה - תהיה דמות מרכזית גם בעונה זו, כך גם אישרו עורכי התוכנית בריאיון ל"הוליווד ריפורטר".
מי בפנים: לעונה צפויים לשוב השחקנים מהעונות הקודמות, בהם ג'ייסון סודייקיס (איך להיפטר מהבוס"), האנה וודינגהם ("משחקי הכס") וברט גולדסטין ("תור: אהבה ורעם").
Extrapolations
מה הסיפור: עזבו אתכם מפטריות או זומבים, הנה דרמה עתירת-תקציב שנאבקת באויב האמיתי - משבר האקלים. העלילה מתרחשת בעתיד הלא-רחוק כשהמשבר כבר נותן את אותותיו בכדור הארץ, ועל האנושות להכריע כיצד היא ממשיכה מכאן ואיך מצילים את האהובים שלנו.
על פי התיאור, שמונת פרקי הסדרה (זרועי הכוכבים ההוליוודיים יש לציין) יעסקו בשמונה סיפורים נפרדים המשתלבים אלו באלו ומציגים את ההתמודדות עם משבר האקלים באספקטים שונים בחיים בהם, אהבה, אמונה ומשפחה.
מי בפנים: מריל סטריפ ("השטן לובשת פראדה", "ספק" ומה לא בעצם?), טובי מגווייר ("ספיידרמן"), קרי ראסל ("פליסיטי"), הת'ר גרהאם ("לילות בוגי") ועוד.

פברואר 2023

אדוארד היקר (Dear Edward)
מה הסיפור: אדוארד בן ה-12 הוא הניצול היחיד מהתרסקות מטוס טרגית שבה נהרגו גם הוריו. לאחר ההתרסקות הוא נאלץ לעבור לגור בבית של דודתו, ומגלה כי בעל כורחו הפך לסוג של סלב ואנשים מרחבי העולם אף שולחים לו מכתבים. הסדרה מלאת הרגש מתמקדת בחיים שלו ושל משפחתו כשהם מנסים להתמודד עם האבל והחלל העצום שהותיר בהם האסון.
כמו תכנים רבים אחרים בטלוויזיה כיום - זהו עיבוד טלוויזיוני בן עשרה פרקים לספר רב מכר באותו שם מאת אן נפוליטנו. ההתרחשויות בספר פרוסות על פני כמה שנים ולכן סביר להניח כי אם הסדרה תזכה להצלחה שמייחלים לה באפל TV - היא תחודש לעונות נוספות.
מי בפנים: בעקבות הצלחתו האדירה של הספר בארצות הברית הסדרה הצליחה לגייס כמה שמות גדולים, בהם טיילור שילינג ("כתום זה השחור החדש") וקוני בריטון ("הלוטוס הלבן").
שלום מחר! (!Hello Tomorrow)
מה הסיפור: ג'ק הוא סוכן מכירות בעולם עתידני המנסה לשכנע אנשים לקנות פיסת נדל"ן על הירח, אלא שמהטריילר משתמע כי העסק של ג'ק אינו 100 אחוז כשר כשאנחנו עדים לגריסת מסמכים, פריצה לשטח פרטי ולקוחה זועמת שדורשת לשמוע את האמת.
ישנן ציפיות גבוהות מהדרמה הקומית החדשה, לאחר ההצלחה העצומה שזכתה לה "טד לאסו" - הסדרה האחרונה באותו ז'אנר מבית אפל TV פלוס, ואנו מקווים שהיא תצליח לעמוד ברף. יחד עם זאת, עיצוב הסדרה היפהפה בסגנון רטרו-עתידני של אמריקה בשנות ה-50 בתוספת מכוניות מעופפות - הוא סיבה מוצדקת בפני עצמה לצפות בה.
מי בפנים: בילי קרודופ ("תוכנית הבוקר", "השומרים" ועוד) והאנק עזריה ("משפחת סימפסון").
The Reluctant Traveler
מה הסיפור: כש"שיט'ס קריק" פוגשת תוכנית טיולים. יוג'ין לוי, הלא הוא ג'וני רוז, הפטריארך הנודע של משפחת רוז בקומדיה עטורת השבחים שכתב בנו דן לוי, יוצא לסקור את המקומות היפים בעולם במלונות הטובים בעולם. למרות שלאדם הממוצע זה נשמע כמו פנטזיה שאפשר רק לחלום עליה - לוי דווקא לא מתלהב.
הטריילר נפתח בקולו של יוג'ין אומר: "אני נמצא בחוג הארקטי והשאלה היא - למה?", הוא ממשיך ומעיד על עצמו כי הוא טיפוס שמעדיף להיות בבית אך החליט לצאת מאזור הנוחות שלו הישר לעולם הגדול. בשמונת פרקי הסדרה הוא יבקר בכמה מהיעדים הנחשקים בעולם בהם קוסטה ריקה, פינלנד, איטליה, יפן ודרום אפריקה, וייחשף לתרבויות המקומיות ולאתגרים חדשים, כמו ליילד פילה.
מי בפנים: לוי זוכה האמי ושלל טיפוסים רנדומליים שהוא פוגש בדרכו.

ינואר 2023

שרינקינג (Shrinking)
מה הסיפור: במהלך עשרה פרקים, הסדרה עוקבת אחר ג'ימי (ג'ייסון סיגל), פסיכיאטר שמתמודד עם אבל, ובוחר, כנגד כל לימודיו והשכלתו המקצועית, לומר למטופליו את כל האמת, ישר בפנים. באופן טבעי, הפרקטיקה החדשה זורעת כאוס בחייו ובחיי המטופלים שלו.
את הסדרה הקומית יצרו יחד ביל לורנס ("סקראבס"), ברט גולדשטיין (המגלם את רוי קנט ב"טד לאסו" וגם כתב עבור הסדרה), וג'ייסון סיגל ("קח
את זה כמו גבר") שגם כאמור מככב בתפקיד הראשי. אל סיגל מצטרף ענק הקולנוע הריסון פורד בתפקיד טלוויזיוני מתמשך ראשון. על הליהוק המסקרן סיפור גולדשטיין בריאיון ל"דדליין": "אני חושב שהוא נהנה לעשות קומדיה של ממש. זה מדהים לראות מישהו בגילו ועם כישרון כמו שלו עושה משהו חדש".
מי בפנים: ג'ייסון סיגל ("איך פגשתי את אמא"), הריסון פורד, ג'סיקה וויליאמס ("חיות הפלא: הסודות של דמבלדור") וכריסטה מילר ("קוגר טאון").

נובמבר 2022

Echo 3
מה הסיפור: אל תתנו לשם לבלבל אתכם - מדובר בגרסה האמריקנית לסדרה הישראלית "בשבילה גיבורים עפים", שעלתה אצלנו ב-2018 עם נינט טייב, מיכאל אלוני ותומר קאפון כחלק מהקאסט, והתבססה על ספרו של אמיר גוטפרוינד. לפני כשנתיים קנתה אפל את הסדרה ויצאה לצלם גרסה משלה בקולומביה.
אם הגרסה המקומית עסקה בין היתר בהלם קרב, אצל האמריקאים תספר הסדרה את סיפורה של אמבר צ'סבורו, מדענית אמריקנית שנעלמה בגבול קולומביה-ונצואלה. בעלה ואחיה יוצאים לדרום אמריקה במטרה להבין מה קרה לה ולהחזיר אותה הביתה. שניהם - והנה הרפרנס הישראלי - בעלי רקע צבאי נרחב, אך העבר המסובך שלהם עתיד לייצר מכשולים בדרכם לפתרון התעלומה.
מי בפנים: לוק אוונס ("היפה והחיה"), מיכיל האוסמן ("מועדון גרנזי לספרות ולפאי קליפות תפודים"), פאהים פזלי ("12 לוחמים").
פורסם לראשונה: 12:55, 19.02.23