מאות שחקנים, קומיקאים ובכירים בתעשיית הבידור ההוליוודית חתמו אמש (ב') על מכתב פתוח לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, הקורא לו לעזור בשחרור כל החטופים המוחזקים על ידי הטרוריסטים של החמאס בעזה. "אנו מפצירים בכולם לא לנוח עד שכל בני הערובה משוחררים", נכתב במכתב שמאחוריו עומדים יותר מ-350 שמות. אך מי בדיוק נמצאים שם? צללנו לתוך הרשימה (שאת כולה ניתן לראות בסוף הכתבה).
6 צפייה בגלריה
שון קומבס, קייטי פרי, ג'ייסון סודייקיס
שון קומבס, קייטי פרי, ג'ייסון סודייקיס
שון קומבס, קייטי פרי, ג'ייסון סודייקיס
(צילום: AP, AFP)
בין השמות רבים ישנם כמה שכבר עלו לכותרות בשבועות שחלפו מאז פרוץ המלחמה כשהביעו את תמיכתם בישראל בפומבי: דברה מסינג, כוכבת "וויל וגרייס", שמאז פרוץ המלחמה משתפת פוסטים הסברתיים רבים ברשתות החברתיות ואף יצאה לתלות כרזות עם תמונות הנעדרים ברחבי ניו יורק יחד עם נועה קירל ונועה תשבי; דיוויד שווימר היהודי שיצא גם הוא להגנת ישראל ברשתות וגינה את מעשי חמאס, כשאמר ש"כל ניסיון להצדיק את רצח העם הזה כמעשה הגיוני, או חלילה לחגוג אותו, הוא אנטישמי ולא מתקבל על הדעת. חמאס זה ארגון טרור שמטרתו הכחדה של יהודים"; הקומיקאית היהודייה איימי שומר שלוקחת חלק פעיל בהסברה מאז פרוץ הלחימה ולצד פוסטים אף הצטרפה להפגנת תמיכה בניו יורק; וג'רי סיינפלד שהביע את תמיכתו ברשתות - ואף חתם על עצומת תמיכה נוספת בהוליווד של כ-700 מאנשי התעשייה - נמנה גם הוא עם החותמים.
לכתבות נוספות בנושא:
עוד חתמו כוכבת הקולנוע מישל וויליאמס שכיכבה בשנה שעברה בסרטו של ספילברג "הפייבלמנים"; הקומיקאי כריס רוק; השחקן בראדלי קופר, שלאחרונה נקלע לסערה תקשורתית כשהואשם ב-Jew Face עקב שימוש בפרוטזת אף לטובת גילום המלחין היהודי ליאונרד ברנשטיין בסרט חדש; השחקנית גווינת' פאלטרו שקראה לשחרור החטופים עוד בסוף השבוע ("כהורה וכבן אדם - זה בלתי נסבל", כתבה בסטורי); השחקנית לורה דרן ("שקרים קטנים גדולים"); זוג השחקנים קירסטן דאנסט וג'סי פלמונס (שכיכבו יחד בסדרה "פארגו"); כוכבת "חברים" קורטני קוקס, שהתייחסה למצב עוד בימיה הראשונים של הלחימה ופרסמה בסטורי שלה: "ליבי נשבר בגלל כל הנשמות התמימות שאיבדו את חייהן במתקפות הטרור הנוראיות הללו. לא משנה מי אנחנו, מאיפה אנחנו או מה אנחנו חושבים, אני מתפללת שנמצא דרך לאהוב אחד את השני טוב יותר".
6 צפייה בגלריה
מישל וויליאמס בטקס האוסקר, 2023
מישל וויליאמס בטקס האוסקר, 2023
מישל וויליאמס
(צילום: Jordan Strauss/Invision/AP)
אליהם הצטרפו עוד עשרות שחקנים ושחקניות, בהם שרון סטון, יואן מקגרגור, ג'ון האם ("מד מן"), פול ראד, זואי סלדנה ("שומרי הגלקסיה", "אווטאר"), ג'סטין ת'רו ("הנותרים"), כוכב "איך פגשתי את אמא" ג'ייסון סיגל, השחקן והקומיקאי וויל פארל, ג'ק בלאק, מילה קוניס, ברוק שילדס, אוליביה וויילד, אורלנדו בלום, כוכב ויוצר "טד לאסו" ג'ייסון סודייקיס, הקומיקאית, השחקנית והמנחה צ'לסי הנדלר שאף הביעה תמיכה בישראל ובחברתה הקומיקאית שרה סילברמן (שניצבת גם היא בימים אלו בחזית ההסברה למען ישראל), וגם כוכבת "האישה הטובה" ג'וליאנה מרגוליס, שהביעה את תמיכתה במהלך כנס בנושא "אנטישמיות והוליווד" שהתקיים לפני מספר ימים והזדעזעה משתיקתם של כוכבי הוליווד, כמו גם מהתעשייה כולה, בנוגע לטבח של חמאס באזרחים ישראלים. "הם מפחדים לאבד עוקבים? זה פשוט מטורף בעיניי", אמרה אז.
6 צפייה בגלריה
פול ראד
פול ראד
פול ראד
(צילום: GettyImages)
גם כוכב "סמוך על סול" בוב אודנקירק נמנה עם החתומים, יחד עם ג'ף גולדבלום ("פארק היורה"), הקומיקאי והמנחה הטלוויזיוני סת מאיירס, ג'ון ברנטל ("המעניש"), השחקן הוותיק הנרי ווינקלר (פונזי מ"ימים מאושרים" שבשנים האחרונות גם כיכב ב"בארי"), הסופר הרלן קובן, כוכב "רק רוצחים בבניין" מרטין שורט, כוכבת "הלוטוס הלבן" אוברי פלאזה, מנחה הטלוויזיה הבריטי ג'יימס קורדן, ג'יימס ברולין ("טראפיק"), השחקן והקומיקאי בילי קריסטל, השחקנית והקומיקאית טיפאני האדיש ("אפטר פארטי"), הארווי קייטל ("כלבי אשמורת"), ג'ולייט לואיס, ג'וליה גרנר ("אוזרק") שאימה תמי גינגולד ישראלית, ליאה מישל ("גלי"), כוכב ברודוויי ג'ונתן גרוף, קונסטנס וו ("עשיר בהפתעה") והשחקן היהודי ג'רמי פיבן ("הפמליה") שהופיע בעבר בישראל עם מופע הסטנד-אפ שלו, כשנה אחר שעלו נגדו האשמות בגין תקיפה מינית.
גם עולם המוזיקה נרתם לצידה של ישראל עם שמות כמו מדונה, שכבר אחרי אירועי ה-7 באוקטובר - אז בוצע הטבח המחריד ביישובי העוטף - הביעה את תמיכתה בישראל בפוסט באינסטגרם ואף התייחסה למצב בפתיחת סיבוב ההופעות העולמי שלה בלונדון וקראה על הבמה לשלום. "זה שובר את ליבי לראות ילדים סובלים, בני נוער סובלים, קשישים סובלים. הכול פשוט שובר לב", אמרה אז. כמו כן, בימים האחרונים נודע כי בעקבות התבטאויותיה תוגברה האבטחה סביבה.
עוד בין המוזיקאים שחתמו על המכתב - הזמר ג'סטין טימברלייק, ששב לאחרונה לכותרות סביב האיחוד של להקת אנסינק, ואשתו השחקנית ג'סיקה ביל; אדם לוין, סולן להקת מארון 5 שאף הופיעה בישראל בשנה שעברה; וכן סטינג, ריטה אורה, קייטי פרי ולנה דל ריי, שלפני כן לא הביעה את עמדתה בנוגע למתרחש בישראל, אך כזכור ב-2018 ביטלה את הופעתה בארץ שבוע לפני מועד קיומה. יש לציין כי השתתפותם של המוזיקאים במכתב אינה מובנת מאליה, כשצמרת עולם הפופ הקפידה לשמור על שתיקה בשבועות האחרונים - מטיילור סוויפט ואדל, דרך הארי סטיילס ובילי אייליש ועד ביונסה וג'ניפר לופז.
6 צפייה בגלריה
אדם לוין בהופעה בפארק הירקון
אדם לוין בהופעה בפארק הירקון
אדם לוין בהופעה בפארק הירקון
(דנה קופל)
עוד בעולם המוזיקה חתמו על המכתב הזמרת רג'ינה ספקטור שאף הופיעה בעבר בישראל; גיא עוזרי מנהלה האישי הישראלי-אמריקאי של מדונה, שמתבטא ברשתות החברתיות לטובת ישראל עוד מאותה שבת שחורה, אז פרסם בעמוד האינסטגרם שלו "זה מחריד, חוגגים את הרוצחים האלה באיראן. נשים, ילדים וקשישים רבים נלקחו מבתיהם... אין לי מילים היום, רק שברון לב ודמעות"; ואליהם הצטרף גם הראפר פי דידי (שון קומבס).
לא רק אמנים מופיעים ברשימה, כשכאמור ניתן למצוא בה בכירים בתעשיית הבידור שבחרו לקחת חלק, בהם כמה מהיוצרים הבולטים כיום: הבמאי היהודי-אמריקאי ג'אד אפטאו שחתום על סרטי קומדיה שוברי קופות ("בתול בן 40", "סופרבאד", ו"אל תתעסקו עם הזוהן"); סאם לווינסון, שמוכר כיוצר הגרסה האמריקאית ל"אופוריה" של רון לשם, ולאחרונה גם כיוצר-שותף של "איידול" השערורייתית ב-HBO; ניל דרוקמן הישראלי-לשעבר שיצר את משחק המחשב המצליח "האחרונים מבינינו" וגם את העיבוד הטלוויזיוני המצליח שנעשה לו ב-HBO; איש העסקים דייויד גפן, ממקימי הלייבל גפן רקורדס וממייסדי אולפני דרים וורקס ("שרק", "נסיך מצרים"); ג'ייסון בלום, המפיק היהודי ומנכ"ל בלומהאוס ("וויפלאש", "פעילות על טבעית", "הרוע שבפנים"); השחקן והבמאי היהודי איליי רות' ("הוסטל"), שכבר חתם על עצומה נוספת שבה מושכי החוטים בהוליווד הביעו תמיכה חד-משמעית בישראל; הבמאי ג'ורדן פיל ("תברח"), היוצר אהרון סורקין ("הבית הלבן"); והשחקן והבמאי טאיקה וואיטיטי ("תור: אהבה ורעם", "ג'וג'ו ראביט"), שנשוי לריטה אורה החתומה כאמור גם היא על המכתב.
6 צפייה בגלריה
ריטה אורה טאיקה וואיטיטי
ריטה אורה טאיקה וואיטיטי
טאיקה וואיטיטי וריטה אורה
(צילום: Gettyimage)
אל היוצרים מעלה הצטרפו גם הבמאי זאק סניידר, שביים סרטים רבים ביקום הקולנועי של די-סי, בהם "ליגת הצדק" בכיכובה של גל גדות כוונדר-וומן; היוצרת איימי שרמן פלאדינו ("בנות גילמור" ו"גברת מייזל המופלאה"); ומנכ"ל חברת מאטל (שתחתיה יצא גם סרט הלהיט "ברבי") הישראלי ינון קרייז, שכבר חתם על עצומות נוספות בהן הוא מביע תמיכה בישראל.
רבים מהחתומים על העצומה הם אמנים יהודים, בהם כוכבת הסדרה "בנות" זושה מאמט; השחקן והמפיק היהודי בן סטילר שגם הוא טרם התבטא בנושא; ליב שרייבר שאף כיכב בסרט "גולדה" לצד הלן מירן בתפקיד הנרי קיסינג'ר; אדם סנדלר שהביע את דעתו על המצב בישראל בפוסט ברשתות החברתיות ובו כתב כי הוא "מתפלל למען שלום וביטחון ולמען ישראלים ופלסטיניים חפים מפשע", וכך גם אשתו ג'קי; כוכב "דברים מוזרים" נואה שנאפ, שביקר בישראל ביולי האחרון ופרסם פוסטים נחרצים לטובת ישראל מאז פרוץ המלחמה, בעודו משתף חומרי הסברה ואף קורא בצורה חד משמעית: "או שאתם בעד ישראל או שאתם בעד טרור. הבחירה אמורה להיות קלה". גם השחקן והקומיקאי היהודי-בריטי סשה ברון כהן, ששיתף פוסטים לטובת ישראל ברשתות, ואשתו השחקנית איילה פישר ("וידויים של שופהוליק") חתמו.
6 צפייה בגלריה
בן סטילר
בן סטילר
בן סטילר
(צילום: Gettyimages)
עוד חתם השחקן היהודי מייקל רפפורט ("חברים", "רק רוצחים בבניין") שתומך בישראל באופן עקבי, ומפרסם סרטונים למען שחרור בני הערובה כבר מתחילת המלחמה. "אם תעצרו לרגע ותדמיינו את עצמכם ואת המשפחות שלכם מותקפים, ואם באמת תתבוננו על האובדן הרב וההשפעה שלו על הקורבנות, אולי תבינו שזה טבח", אמר בסרטון ששותף פעמים רבות ברשתות החברתיות, "ואם יש לכם תירוץ או הסבר כלשהו למתקפה הזו אז פשוט תחסכו לכם את הזמן ותגידו 'אנחנו שונאים יהודים'. וכישראל תצא מזה - והיא תצא מזה - ואחרי הטבח שעוד ימשיך כי חמאס שומרים נשק וחומרי נפץ בבתי ספר, אל תשוו בין הצדדים כמו במשחק כדורסל. תזכרו שזו הייתה מתקפת טרור על ישראל ביום חג, נקודה".
גם בעולם האופנה לא נשארו אדישים כששמות גדולים בתעשייה, כמו המעצבת דיאן פון פירסטנברג, הדוגמנית היהודייה-אמריקאית קארלי קלוס, והדוגמנית בהאטי פרינסלו (אשתו של אדם לוין) - הצטרפו לקריאה לשחרור החטופים.
ואחרונים אך לא פחות חשובים הם אנשי התרבות הישראלים המובילים שנכנסו לרשימה המכובדת. למעט גל גדות ונועה תשבי שכבר עומדות בחזית ההסברה הישראלית מתחילת המלחמה עם פעילות ענפה ברשתות ובתקשורת, אפשר למצוא בה גם את תומר קאפון שמככב מעבר לים בסדרת גיבורי העל המצליחה "הבנים" והתגייס גם הוא למאמץ ההסברתי, השחקנית ענבר לביא ("לוציפר", "נמלטים", "מתחזים"), הבמאי הישראלי זוכה האוסקר גיא נתיב ("גולדה", "סקין"), ואפילו נועה קירל, שאת התקופה האחרונה העבירה במאמצי הסברה וגיוס תרומות בניו יורק.

רשימת השמות המלאה:

אדם וג'קי סנדלר איימי שומר אהרון סורקין בארי דילר בהאטי פרינסלו בלה תורן בן סטילר בוב אודנקירק בובי בראון בראדלי קופר ברט גלמן כריס רוק קונסטנס וו קורטני קוקס דייויד אלן גריר דייויד צ'אנג דייויד גפן דייויד אוילאו דיאן פון פירסטנברג איליי רות' אמה סליגמן אריק אנדרה יואן מקגרגור גל גדות גווינת פאלטרו הארווי קייטל איילה פישר ג'ק בלאק ג'יימס ברולין ג'ייסון סודייקיס ג'ף גולדבלום ג'רי סיינפלד ג'סי פלמונס ג'סיקה ביל ג'סיקה סיינפלד ג'ואי קינג ג'ון סלאטרי ג'ון האם ג'ורדן פיל ג'וש ברולין ג'אד אפטאו ג'ודי שיינדלין ("השופטת ג'ודי") ג'וליה גרנר ג'וליאנה מרגוליס ג'ולי ראד ג'סטין ת'רו ג'סטין טימברלייק קארלי קלוס קייטי פרי קירסטן דאנסט לנה דל ריי לורה דרן ליב שרייבר מדונה מרטין שורט מישל וויליאמס מילה קוניס ניקולה פלץ נועה תשבי אוליביה וויילד אורלנדו בלום פול ראד ריצ'רד ג'נקינס ריטה אורה רוס דאפר סשה ברון כהן סאם לווינסון שרה פולסון שון קומבס (פי דידי) שירה האס טרודי סטיילר טאיקה וואיטיטי תומס קייל טיפאני האדיש טיילר פרי וויל פארל אנדי כהן אלכס אדלמן איימי שרמן פלדינו אוברי פלאזה בארי לווינסון בילי קריסטל בראד פלצ'וק בריאן גרייזר ברידג'ט אוורט ברוק שילדס צ'לסי הנדלר קלואי פיינמן כריס ג'ריקו קולין קאמפ דייויד שווימר דון פורטר דין קיין דברה מסינג אליזבת שו ארין פוסטר יוג'ין לוי ג'ין סטופינסקי ג'ינה גרשון גיא עוזרי הנרי ווינקלר הולנד טיילור ג'יימס קורדן ג'ייסון רייטמן ג'סיקה אלבום ג'ימי קאר ג'ונתן רוס ג'וש צ'ארלס ג'ולייט לואיס קריסטן שאל קריסטין צ'נוות' ליאה מישל מארק פוסטר מארי אליזבת ווינסטד מתיו וויינר מייקל רפפורט מולי שאנון נואה שנאפ פאטי לאפון רג'ינה ספקטור שרה פוסטר שרה קופר סקוט בראון סת מאיירס שרון סטון זאק סניידר זואי דויטש זושה מאמט זואי סלדנה אלכס אז'ה אהרון ביי-שוק איימי צ'וזיק ארון קולייט אדם גודמן אלן גרובמן אדם לוין אלן לוב איימי פסקל אנג'לה רובינסון אנטוניו קמפוס אנתוני רוסו אלכסנדרה שיבה אנדרו סינגר אליסון סטאטר אלונה טל אלי וונטוורת' ארי דיין ארי גרינבורג אריק קנלר אשלי לווינסון אסיף סאצ'ו ברברה הרשי בארי רוזנשטיין בו פלין בן טרנר בן ווינסטון בן יאנגר בלייר קוהן בובי קוטיק בראד סלייטר בראדלי פישר ברונט פפנדריאה קמרון קורטיס קייסי נייסטאט קאזי דייויד צ'רלס רובן כריס פישר כריסטיאן קארינו סינדי ברגר קלייר קופי קרייג סילברסטיין דן אלוני דן רוזנווייג דנה גולדברג דנה קליין דני סטרונג דניאל פלאדינו דניאל ברנסטיין דני כהן דפני קסטנר דייויד ברנרד דייויד בדיאל דייויד אליסון דייויד גילמור פולי סמפסון דייויד גודמן דייויד ג'וזף דייויד קוהן דייויד לאורי דבורה לי פורנס דבורה סניידר דוני דויטש דאג לימן דאגלס צ'בות אדי קיטציס אדגר רמירז אליזבת הימלסטיין אמבת' דווידץ עמנואל שריקי אריק פייק אוון ג'וניקייט אוון ווינקלר פרנסיס בנהאמו פרנסיס לורנס פרד רסקין גייב טרנר גייל ברמן גארי בארבר ג'נביב אנג'לסון גדעון (גידי) רף גרנט סינגר גרג ברלנטי גיא נתיב האנה פידל האנה גרף הרלן קובן הרולד בראון הנרייטה קונרד האוורד גורדון איאן מוריס אימרן אחמד ענבר לביא ג'קי סנדלר ג'ייק גרף ג'ייק קסדן ג'יימי ריי ניומן ירון ורסנו ג'ייסון פוקס ג'ייסון ביגס וג'ני מולן ביגס ג'ייסון סיגל ג'יי. די. ליפשיץ ג'ף רייק ג'ן ג'ואל ג'רמי פיבן ג'סי איצלר ג'סי סיסגולד ג'יל ליטמן ג'ודי גרסון ג'ו היפס ג'ו קווין ג'ו רוסו ג'ו טיפט ג'ואל פילדס ג'ון לנדגרף ג'ון ברנטל ג'ון גליקמן ג'ון ליבמן ג'ונתן ברוך ג'ונתן גרוף ג'ונתן טרופר ג'ונתן מארק שרמן ג'ונתן סטיינברג ג'ונתן טיש ג'וש גולדשטין ג'וש גרינסטיין ג'וש גרוד ג'וליה לסטר ג'ולי גרינוולד קרן פולוק קלי לינץ' קווין ליין קווין זיגרס קיטאו סאקוראי קיי. ג'יי. סטיינברג לאורה פרדלסקה לורן שוקר בלום לורנס מארק לורי דייויד לי אייזנברג לסלי סייברט ליאו פרלמן לימור גוט לינה אסקו ליז גרבוז ליזאן רוזנשטיין ליזי טיש לוריין שוורץ לין האריס ליאור כהן מנדנה דייני מריה דיציה מארה בוקסבאום מארק ווב מארק פוירשטיין מארק שדלצקי מארק שיינברג מאט לוקאס מאט מילר מתיו ברונפמן מתיו הילציק מתי לשם מורין ליפמן מקס מאצ'ניק מאיה לסרי מייגן אופנהיימר מליסה צוקרמן מייקל אלנברג מיכאל אלוני מייקל גרין מייקל ראפינו מייקל וובר מייק מדאבוי מימי לדר מודי וויציק ננסי ג'וזפסון נטשה לגארו ניל בלייר ניל דרוקמן ניקול אוונט נינה ג'ייקובסון נועה קירל נואה אופנהיים נורינה הרץ אודיה ראש אורן זגמן פשה קובלב פול האס פול פפלוג פטר טרוגוט רייצ'ל ריילי רפי מרמור רפאל מרגוליס רבקה אנג'לו רבקה מול ריינלדו מרקוס גרין ריץ' סטאטר ריצ'רד קיינד ריק הופמן ריק רוזן רוברט ניומן רוב ריינדר רוג'ר בירנבאום רוג'ר גרין רוזי אודונל ריאן פלדמן סאם טראמל שרה בייקר שרה ברמנר שרה טרים סקוט טנלי סת אוסטר סקוט נויסטאדטר שאנון ווטס שרי רדסטון שרון ג'קסון שונה פרלמן שון לוי שילה נווינס סיימון סבג מונפיורי סיימון טיקמן סקיילר אסטין סטייסי סניידר סטיבן פריי סטיב אגי סטיב ריפקינד סוזן פלמן סוזי ארונס טוד ליברמן טוד מוסקוביץ טוד ולדמן טום פרסטון טום ורנר תומר קאפון טרייסי אן אוברמן טרודי סטיילר טיילר ג'יימס וויליאמס ונסה באייר ורוניקה גרייזר ורוניקה סמיילי וויטני וולף הרד וויל גרהאם ימנייקה סונדרס יריב מילצ'ן ינון קרייז