הדרמות סביב ישראל באירוויזיון נמשכות: השיר הישראלי "הוריקן" דלף לרשת - ומוצג ב-X (טוויטר לשעבר) על ידי פרו-פלסטינים כשיר תעמולה.
1 צפייה בגלריה
עדן גולן
עדן גולן
עדן גולן
(צילום: באדיבות קשת)
ל-ynet נודע כי בתאגיד השידור כאן פועלים להסיר את ההדלפה מהרשתות החברתיות ואף החלו צעדים בנושא.
השיר צפוי להיחשף הערב (א') במשדר מיוחד בכאן בשעה 21:30. זאת בתום סערה שנמשכה כמה שבועות, במסגרתה היה חשש כי איגוד השידור האירופי (ה-EBU) יפסול את השיר הישראלי, שגרסתו המקורית נקראה "הגשם של אוקטובר", מהלך שהיה מוביל לכך שישראל לא תוכל להשתתף בתחרות.
בעקבות האיום ונסיונות דיפלומטיים לפתור את המשבר, בתאגיד השידור כאן הסכימו לשנות את השיר, ובשבוע שעבר נודע רשמית כי איגוד השידור האירופי קבע כי השיר המתוקן, Hurricane, יוכל להתחרות באירוויזיון שיתקיים במאלמו, שבדיה. "אין ספק שהם עשו את הבחירה הנכונה שנתנו לנו להשתתף השנה", הגיבה אז עדן גולן, נציגת ישראל באירוויזיון. "השנה זה יותר חשוב מתמיד, שאנחנו נעמוד על הבמה הזאת ונייצג את המדינה שלנו בכבוד".
יומיים לפני האישור הרשמי, נודע ל-ynet כי מספר גורמים במשרד החוץ הביעו אופטימיות זהירה בנוגע להשתתפותה של ישראל בתחרות. "גורמים במשרד החוץ קיבלו מסרים שאיגוד השידור האירופי צפוי לאשר את השיר החדש", אמר מקור המעורב בפרטים.
כזכור, בחודש שעבר נודע ל-ynet כי ה-EBU שוקל לפסול את השיר המקורי שבחרה הוועדה המקצועית בישראל לאירוויזיון, וכי תאגיד כאן מצידם החליטו שלא לשנות את המילים ואת שם השיר. אולם בעקבות מעורבות הנשיא יצחק הרצוג, החליטו להתגמש ולנסות למצוא דרך לשלוח שיר מתוקן. "נפלה ההבנה שהוועדה שמאשרת את השירים תעשה הכול כדי לפסול אותנו", אמרו גורמים המעורים בפרטים, "ולכן החלטנו לעשות הכול כדי להיות שם. היינו בטוחים שמדובר בעניין של כמה מילים, אבל משהבנו שהסיכוי גדול שלא יאשרו אותנו ככה או ככה, החלטנו לנסות ולהתגמש".
כעת, כאמור, ידוע שישראל תשתתף בתחרות. שבוע האירוויזיון שיכלול את שני חצאי הגמר וכמובן את הגמר החגיגי - ייפתח ב-5 במאי. ישראל תיקח חלק בחצי הגמר השני. חצי הגמר הראשון יתקיים בתאריך 7 במאי, ויתחרו בו המדינות סלובניה, איסלנד, אוקראינה, קפריסין, פולין, סרביה, פינלנד, ליטא, פורטוגל, אוסטרליה, אזרבייג'ן, מולדובה, קרואטיה, אירלנד ולוקסמבורג. בנוסף, יופיעו בחצי הגמר הראשון בריטניה וגרמניה, ששייכות ל"חמש הגדולות" ועוברות אוטומטית לגמר, כמו גם שבדיה, הזוכה של השנה שעברה.
ישראל תתחרה כאמור בחצי הגמר השני שייערך יומיים אחר כך, זאת בשל בקשתה בעקבות הסמיכות לערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה. גולן, תתחרה מול המדינות אוסטריה, אלבניה, אסטוניה, גאורגיה, מלטה, הולנד, שווייץ, נורבגיה, לטביה, יוון, סאן מרינו, בלגיה, ארמניה, דנמרק וצ'כיה. כמו כן, גם ספרד, איטליה וצרפת יופיעו בחצי הגמר השני.