עכשיו זה רשמי - דובאי היא יעד קולינרי במזרח התיכון: לראשונה מאז הקמתו, הכיר מדריך מישלן היוקרתי בעיר במזרח התיכון, והעניק כוכבי מישלן ל-11 מסעדות בדובאי. במדריך מישלן לדובאי מופיעות 11 מסעדות - שתיים מהן קיבלו שני כוכבים ועוד תשע קיבלו כוכב אחד.
כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:
שני כוכבים הוענקו למסעדת איל רסטורנוטו (Il Ristorante) של השף ניקו רומניטו, מסעדה איטלקית המציעה מטבח אלגנטי מודרני; ולמסעדת סטאי (STAY) של השף יאניק אלנו, מסעדה עם מטבח צרפתי עדכני.
7 צפייה בגלריה
T Studio, דובאי
T Studio, דובאי
T Studio, דובאי
(צילום: יח"צ)
כוכב אחד הוענק למסעדות הבאות: מסעדת גריל Woodfire 11; מסעדת Al Muntaha, מסעדה צרפתית ים תיכונית, הממוקמת במלון היוקרתי בורג' אל ערב; מסעדה איטלקית אותנטית Armani/Ristorante הנמצאת בירכתי המגדל המפורסם בורג' חליפה ומשקיפה על בריכת המזרקות; מסעדה סינית Hakkasan Dubai שקיבלה מלבד הכוכב גם את אות החדשנות ממדריך מישלן. המסעדה ממוקמת במלון אטלנטיס היוקרתי הנמצא בפאלם (אי מלאכותי שנבנה בים וצורתו דקל); Hoseki מסעדה יפנית אותנטית של שף שנחשב לסושי מאסטר; Ossiano, מסעדה שממוקמת גם היא במלון אטלנטיס ומציעה חוויה של ארוחה לצד אקווריום ענקי עם 65,000 דגים, ובהם גם כרישים וחתולי ים; Tasca by Jose Avillez המתמחה במטבח פורטוגזי; Torno Subito של השף האיטלקי מאסימו בוטורה, שמחזיק בנוסף גם במסעדת שלושה כוכבי מישלן באיטליה; Tresind Studio מסעדה הודית מולקולרית הנמצאת בקניון נחיל החדש הממוקם בכניסה לפאלם.
7 צפייה בגלריה
אושיאנו, דובאי
אושיאנו, דובאי
אושיאנו, דובאי
(צילום: יח"צ)
בסך הכל מציין מדריך מישלן בדובאי 69 מסעדות המכסות 21 סוגים שונים של מטבחים. מלבד דירוג הכוכבים, קיבלו 14 מסעדות בדובאי את סימון Bib Gourmand, סימון המציין מסעדות קז'ואל שבהן הסועד מקבל תמורה טובה ביחס למחיר (במסעדה אחת לא יכול להיות דירוג של כוכבים וגם של Bib בו זמנית).
דובאי מציעה מבחר גדול של מסעדות וחוויות קולינריות שונות ולעתים אף משונות, ומחזיקה בלא מעט מסעדות השייכות לשפים מוכרים ונחשבים בעולם ובהם ג'יימי אוליבר, גורדון רמזי ומאסימו בוטורה.

ואיך האוכל?

עם חשיפת הכוכבים שהוענקו בשבוע שעבר למסעדות בדובאי, הגענו לנסות שתיים מהמסעדות במדריך מישלן: מסעדת Tresind Studio ההודית הנחשבת, שגם התברגה לאחרונה למקום הרביעי והמכובד ברשימת 50 המסעדות הטובות של סן פלגרינו, היא המילה האחרונה בדובאי בכל הנוגע לאוכל הודי. חובבי הז'אנר ימצאו את המסעדה הזאת מרגשת ומפתיעה במיוחד, גם מבחינת מנעד הטעמים המיוחד למטבח ההודי, וגם מבחינת הפרזנטציה יוצאת הדופן. בכל ביס תקבלו שכבות של טעם וצבעוניות שמשמחת את העין. לכל מנה בארוחה מותאם הדרינק שלה - כולל קוקטיילים מתובלים שנרקחים במקום עם חומרי גלם לא שיגרתיים לקוקטיילים כמו זעפרן ויסמין.
7 צפייה בגלריה
T Studio, דובאי
T Studio, דובאי
T Studio: רק שישה שולחנות
(צילום: תיקי גולן)
שף המסעדה, הימאנשו סאיני, הנחשב כוכב עולה, הגיע ממשפחה של חקלאים, ועל אף הביקורות המהללות והפרסים בהם זכה בשנה האחרוה, הוא צנוע ושקט. שף סאיני מציע את הפרשנות שו לאוכל ההודי, תוך כדי שהוא משתמש בחומרי גלם מגידולים אורגנים המגיעים מחוות שונות ברחבי איחוד האמירויות. המסעדה קטנה ובה רק שישה שולחנות ומקסימום 20 סועדים בערב. בתפריט היין גילינו, בין היתר, גם בקבוק יין ישראלי וכשר של יקבי רמת הגולן. המסעדה שכנה במשך שלוש שנים וחצי בתוך העיר, ועברה לפני כשלושה חודשים לקניון חדש.
7 צפייה בגלריה
T Studio, דובאי
T Studio, דובאי
T Studio: הודית מולקולרית עם כוכב מישלן
(צילום: תיקי גולן)
שימו לב - בבעלותו של השף סאיני מסעדה נוספת הנקראית Tresind והיא מציעה חוויה יותר זולה ופחות מעונבת מגרסת הסטודיו, הזהרו לא להתבלבל בין שתיהן. במילה אחת - חוויה; בשלוש מילים - תפתחו את הסטורי. מחיר ארוחה הוא כ-600 שקלים לסועד.
המסעדה המכוכבת השנייה בה ביקרנו השבוע היא מסעדת Ossiano, מסעדה הממוקמת במלון אטלנטיס היוקרתי, ומציעה חוויה של ארוחה בהשראת הים לצד אקווריום ענקי. בניגוד לצניעות של השף ההודי, שף המסעדה גרגורי ברגר, נוכח בכל מנה ומנה. המסעדה פועלת כשבע שנים (מאז שנת 2015), במהלכן בזמן הקורונה השף עזב את המסעדה לשנה וחזר במרץ האחרון.
7 צפייה בגלריה
אושיאנו, דובאי
אושיאנו, דובאי
Ossiano, דובאי
(צילום: תיקי גולן)
המנות בארוחה הן ממיטב חומרי הגלם שיש למטבח הצרפתי להציע - מפטריות מורל ועד סקאלופ ולנגוסטין, אבל ברוב המקרים תתקשו לזהות את חומר הגלם המקורי בצלחת. השף ברגר הוא במקור מחבל ברטאן בצרפת (חצי אי בדרום-מערב צרפת), ואשתו ממרוקו, כך שאפשר למצוא במנות נגיעות משני המטבחים.
7 צפייה בגלריה
אושיאנו, דובאי
אושיאנו, דובאי
Ossiano, ציר דאשי בקונכייה
(צילום: תיקי גולן)
את חווית האוכל הם לוקחים כאן לקיצון - אתם תצלו מרשמלו על אש גלויה, תוזמנו לבר להוריד שוט מיוחד בהחלט של טקילה, תשתו ציר דאשי משגע מתוך קונכייה ותצטלמו עם להקת דגים (בטוח, גם אם אין לכם אינסטגרם). מחיר ארוחה לסועד כ-1,000 שקלים.

כוכב בנסיגה?

11 שנים בלבד אחרי ששני האחים לבית מישלן הקימו חברה משפחתית לצמיגי רכבים, הם בחנו אסטרטגיה חדשה להגדלת רווחים. הרעיון היה פשוט - העלאת טווחי הנסיעה ברכב תשחק את הצמיגים מהר יותר ותיאלץ את בעלי המכונית להחליפם בתדירות גבוהה יותר. בישיבת הקריאייטיב שנערכה אז, לפני יותר מ-117 שנים, הגו האחים פתרון יצירתי: הוצאה לאור של מדריך לטיולים רכובים, "רוד טריפ", ברחבי צרפת. ואכן, בשנת 1900 ראו אור כ-35 אלף עותקי ביכורים כחולים של מדריך המישלן הראשון, שכלל בעיקר מידע אינפורמטיבי על מיקום מסעדות, תחנות דלק, מוסכים ומלונות וכמובן פנצ'ריות ברחבי הרפובליקה. אגב - תחילה הוא הופץ בחינם.
7 צפייה בגלריה
דירוג הכוכבים של מישלן
דירוג הכוכבים של מישלן
דירוג הכוכבים של מישלן
ההצלחה הכבירה של מדור המסעדות במדריך הובילה ב-1926 את החברה לשלוח מיוזמתה מבקרי מסעדות אנונימיים (זוהי השיטה שנהוגה עד היום) כדי לטעום מאכלים ולחוות את דעתם במדריך. כעבור שנים ספורות שונה צבעו של הספרון לאדום, ובשנות החמישים גובשה מתודת הכוכבים שקיימת עד עצם היום הזה: כוכב אחד ניתן למסעדה טובה מאוד בתחומה שראויה לעצירה על הדרך, שני כוכבים למסעדה שמצטיינת בבישול ושווה סטייה מהמסלול, ושלושה כוכבים למטבח יוצא דופן ששווה טיול מיוחד. במרוצת המאה ה-20 הפך המדריך ליוקרתי, פופולרי ואמין גם מחוץ לצרפת, והוא הופץ ונמכר עד היום ביותר מ-30 מיליון עותקים ב-28 מדינות.
למרות שיש החולקים על הרלוונטיות של המדריך בעידן הרשתות החברתיות, העובדות בשטח מדברות בפני עצמן - מסעדה שמעוטרת באחד מתארי המישלן זוכה לפופולריות ולתפוסה גבוהה של סועדים.