מה משותף למסעדות הסינית האדומה, קפה בתיה, ברבוניה וקונדיטוריה אלברט? כל המסעדות האלה נסגרו אחרי עשרות שנים של פעילות בעקבות פרויקטים של התחדשות עירונית בתל אביב. הקורבן החדש היא מסעדת "הלב הרחב", השיפודייה הוותיקה משכונת כרם התימנים בתל אביב, שבסוף חודש דצמבר תסגור את הדלתות ותקפל את הציוד, אחרי 57 שנות פעילות. במקומה של המסעדה יוקם בניין מגורים.
3 צפייה בגלריה
הלב הרחב
הלב הרחב
(צילום: תיקי גולן)
3 צפייה בגלריה
הלב הרחב
הלב הרחב
הלב הרחב: במקומה של המסעדה יוקם בניין מגורים
(צילום: תיקי גולן)
מסעדת הלב הרחב היא אחד השרידים האחרונים לשיפודיות של פעם, כזאת שעדיין צולה את הבשר על גריל פחמים ולא על פלאנצ'ה או על גריל גז. המסעדה כוללת אזור ישיבה פנימי ומעט שולחנות בחוץ שכמעט וגולשים לכביש הצדדי והקטן בחלק שקט ומנומנם במיוחד של השכונה.
3 צפייה בגלריה
הלב הרחב
הלב הרחב
הסוף לשיפודים בלב הרחב: המסעדה הוותיקה נסגרת
(צילום: תיקי גולן)
המסעדה הראשונה נפתחה בשנת 1965 לא הרחק ממיקומה הנוכחי היום. כמה שנים לאחר פתיחת הסניף הראשון נפתח סניף נוסף, וזהו הסניף ששרד עד היום באותו מיקום בדיוק.
מסעדת הלב הרחב הייתה פנינה לקרניבורים ולכאלה שעדיין לא ויתרו סופית על טעמו של בשר על גריל פחם אמיתי. מהמטבח הקטן והצפוף יצאו במהלך השנים קבבים, לבבות ופרגיות, במחיר של 23 שקלים לשיפוד ו-40 שקלים לשיפודים המיוחדים (כך לפי התפריט האחרון המוגש במקום), כמו שיפוד כבש. העיצוב של המקום צנוע ומאוד לא יומרני - בחוץ כיסאות פלסטיק ומפות ניילון על השולחנות, ובפנים חיפוי קרמיקה ישנה על הקירות.
המסעדה תיסגר סופית בתאריך 27/12, כך שמי שרוצה להספיק לנשנש שיפוד לזכר הימים הטובים - עוד יכול להספיק לעשות את זה.