דובאי ממשיכה להיות יעד פופולרי - לחובבי שופינג, לחובבי פינוקים במלונות היוקרה בעיר וגם לפודי'ס, שמעתה יש להם תירוץ מעולה לביקור בדובאי - 11 מסעדות שמעוטרות בכוכבי מישלן. דובאי היא היעד הראשון במזרח התיכון שזכה הקיץ לדירוג של מישלן - ואולי אפשר להתווכח על הרלוונטיות של המדריך הצרפתי הוותיק ועל השאלה אם חוויה של ארוחה בת ארבע שעות ועשר מנות היא משהו שבכלל מתאים לשנת 2022, אבל אי אפשר להתווכח עם העובדה שזה טעים. בדיוק כמו שזה נשמע.
9 צפייה בגלריה
מסעדות בדובאי
מסעדות בדובאי
המסעדה של ג'יימי אוליבר בקניון דובאי
(צילום: תיקי גולן)
אבל לא רק מסעדות מישלן תמצאו בדובאי: ברחבי העיר וגם בקניון הגדול בדובאי שנמצא למרגלות הבורג' חליפה המפורסם פזורות שלל אופציות קולינריות ומסעדות של שפים מכל העולם, שבטוח שמעתם את השם שלהם בעבר אם אתם חובבי קולינריה.
ונכון, דובאי שוכנת באמצע המדבר אבל זה לא מפריע לשפים מסויימים לגדל שם תוצרת אורגנית - גזר, עשבי תיבול, עגבניות שרי וצ'ילי. לצד זה גם תמצאו בתפריטים לא מעט חומרי גלם מיובאים כמו עגבניות לב השור מאיטליה וכמהין.

נובו

המסעדה הנחשבת של השף היפני נובו מטשוהיסה, אחת מרשת מסעדות גורמה בינלאומית, החולשת על לא מעט ערים בעולם, ובהן ניו יורק, לונדון, מילאנו, איביזה, שיקאגו, הונג קונג מיאמי ועוד. התפריט שמציעים במקום כולל מנות יפניות קטנות ומעוצבות, כאלה שכל ביס בהן הוא מדויק ונכון. המסעדה יקרה, אבל לחובבי הז'אנר מובטחת חוויה קולינרית בלתי נשכחת. בתפריט יש הרבה מנות קרות ויש גם סושי.
נובו ממוקמת במלון אטלנטיס המפואר ובחודשים הקרובים היא תעבור לקומה ה-18 במלון. נובו החדשה תהיה מסעדה גדולה מאוד, וליתר דיוק - המסעדה הגדולה ביותר של נובו בעולם, והיא תמוקם בחלל שהיה בעבר סוויטה ענקית עם חמישה חדרי שינה, ומוסב בימים אלה למסעדה. השחקן רוברט דה נירו שותף ברשת המסעדות, והוא אמור להגיע לפתיחה המחודשת של המסעדה, יחד עם שף מטשוהיסה.
מלון אטלנטיס, דובאי

ביבי קפה

בית קפה חדש כשר חלבי, הנושא את שמו של ראש הממשלה לשעבר בינימין נתניהו. אפרים קמיסר, היזם והבעלים שעומד מאחורי בית הקפה, ניהל בעבר סוכנות נסיעות. כשמצא את עצמו במהלך הסגר הראשון ללא עבודה, הוא הבין שהוא צריך לחשב מחדש את המסלול שלו.
9 צפייה בגלריה
אפרים קמיסר קפה ביבי
אפרים קמיסר קפה ביבי
אפרים קמיסר קפה ביבי
(צילום: מתוך טוויטר)
כשנה לאחר מכן, כשנחתם הסכם השלום עם דובאי במסגרת הסכמי אברהם, החל קמיסר להדריך קבוצות של ישראלים לטיולי מדבר בדובאי, ובשל השתייכותו למגזר החרדי דאג למטיילים לאוכל כשר בלב המדבר. משם הדרך לפתיחת בית הקפה החלבי הכשר הראשון בדובאי היתה קצרה. במקום יש ארוחות בוקר כשרות, פיצה שנקראת ירושלים של זהב ומגדל גלידה עם ופל בלגי.
Mazaya Center, דובאי

White

מסעדת חוף נהדרת השוכנת גם היא במלון אטלנטיס. חלל הישיבה ממוזג (תשכחו מסיטואציה שבה אתם יושבים לאכול בחוץ במקום לא ממוזג), המוזיקה מגניבה והאווירה נעימה מאוד. שף המסעדה טורקי והמסעדה בקטגוריה של אוכל מזרח תיכוני, אבל מתוחכם. יש שם הרבה עגבניות שרי, שמן זית, סומאק ויוגורט, והכל ארוז יפה על הצלחת. יופי של אופציה מפנקת לצהריים.
מלון אטלנטיס, דובאי

טרסינד סטודיו

זוהי ללא ספק המסעדה הכי מסקרנת והכי מדוברת היום בדובאי, השייכת לשף הודי צעיר וכישרוני הימנשו סאיני, שזכה עכשיו גם לכוכב מישלן (לפני הכוכב המסעדה התברגה למקום הרביעי והמכובד ברשימת 50 המסעדות הטובות במרח התיכון).
9 צפייה בגלריה
T Studio, דובאי
T Studio, דובאי
(צילום: יח"צ)
טרסינד סטודיו היא מסעדה הודית אינטימית (רק 20 סועדים), יקרה ויוקרתית, שמשתמשת בצבעים ובטעמים של הודו ויוצרת מהם חוויה משגעת לאוהבי אוכל הודי. הפרזנטציה של המנות יפהפיה, וחכו לקינוח שלכבודו המוזיקה והתאורה במסעדה משתנות. לכל מנה כאן מתאימים את הדרינק שלה, וביניהם יש גם קוקטיילים מטריפים שרוקחים במקום המתובלים ביסמין או בזעפרן. בכל ביס תמצאו שכבות של טעמים שמתחברים יחד לנגיסה אחת מושלמת.
9 צפייה בגלריה
T Studio, דובאי
T Studio, דובאי
(צילום: יח"צ)
המסעדה שוכנת רק חצי שנה במשכנה החדשה - בתוך קניון קטן קרוב לפאלם, אך היא פעלה כבר בעבר במשך שלוש שנים וחצי מחלל אחר במרכז העיר. בשתי מילים - מדובר כאן בחוויה, בשלוש מילים - תפתחו את הסטורי.
נאחיל מול, דובאי

מסעדת ראבי Ravi

מסעדה פקיסטנית אותנטית, זולה וטעימה, לחובבי מסעדות הפועלים עם תבשילים ואוכל מתובל היטב. הישיבה כאן היא על כיסאות פלסטיק והשירות חביב, למרות שהמלצרים והצוות אינם דוברי אנגלית. ראבי היא אחת מהמסעדות הוותיקות בעיר, הנחשבת למוסד, והיא שייכת למשפחה פקיסטנית. את האוכל אתם מקבלים במגש, והמחירים זולים מאוד.
9 צפייה בגלריה
מסעדות בדובאי
מסעדות בדובאי
(צילום: תיקי גולן)
בתפריט תמצאו מרקים, בשר על האש, מנות אורז והרבה מנות צמחוניות. האגדה מספרת שהשף אנתוני בורדיין נהג לאכול שם, גם אם אנחנו לא יודעים בוודאות שזה נכון - העובדה הזאת מתבלת עוד קצת את המנות.
Al Satawa, דובאי

ג'יימי אוליבר, ווגאמאמה, פייב גאייס

במול העצום הצמוד לבורג׳ חליפה תמצאו לא מעט מסעדות מוכרות מהעולם, ובהן מסעדה איטלקית של השף סלב ג'יימי אוליבר, סניף של רשת ווגאמאמה האסייתית (המוכרת מלונדון ומערים נוספות בעולם), וסניף של רשת ההמבורגרים האמריקאית פייב גאייס. האופציות כאן הן מושלמות למי שבאמצע מסע שופינג בקניון ורוצה משהו טעי ומכובד על הדרך.
דובאי מול, דובאי

טיים אאוט מרקט

עם כל הכבוד למסעדות המפונפנות בדובאי, שוק האוכל של טיים אאוט היה אחד המקומות שהכי נהננו לאכול בהם. הקונספט של שוק אוכל של המגזין קיים כבר במקומות נוספים בעולם כמו ליסבון ניו יורק ושיקאגו. במקום יש בר מושקע עם אלכוהול ושלל קוקטיילים, מסביב פזורים כ-30 דוכני אוכל, והישיבה היא בשולחנות משותפים במרכז. המקום הפך לפופולרי מאוד, והוא קיים בסך הכל פחות משנתיים (נפתח בזמן הקורונה). בסופי שבוע יש בראנצ'ים ובערבים שוק האוכל מלא עד אפס מקום.
9 צפייה בגלריה
מסעדות בדובאי
מסעדות בדובאי
(צילום: תיקי גולן)
והשיטה הולכת כך: אתם מזמינים מנות מהדוכנים שאתם רוצים (שימו לב, מקבלים כאן רק כרטיסי אשראי), ועם כל הזמנה אתם מקבלים באזר שמצפצף ומודיע לכם שהאוכל שהזמנתם מוכן. המחירים סבירים (30-70 שקלים למנה) והחוויה מהנה.
דובאי מול (הכניסה מהבריכה עם המזרקות), דובאי

אושיינו

מסעדה מכוכבת מישלן שנפתחה מחדש רק בחודש מרץ האחרון אחרי תהפוכות שעברה במטבח ואחרי תקופת הקורונה הקשוחה. המסעדה ממוקמת במלון אטלנטיס והיא בנויה בתוך אקווריום דגים ענקי, כך שאתם יושבים לאכול כשמסביבכם שוחים להם מאות דגים יפהפיים (כולל כרישים).
9 צפייה בגלריה
אושיאנו, דובאי
אושיאנו, דובאי
(צילום: תיקי גולן)
9 צפייה בגלריה
אושיאנו, דובאי
אושיאנו, דובאי
(צילום: תיקי גולן)
השף של המסעדה, גרגואר ברז'ה, הוא צרפתי מחבל ברטאן ואשתו ממרוקו, אז ההשפעות משני המקומות ניכרות כמעט בכל מנה. במטבח אגב, יש טבחים מכל העולם - ממרוקו, מהודו, מסרי לנקה ומהונגריה.
אז מה יהיה לכם כאן? חגיגה שלמה: תצלו מרשמלו על אש גלויה כמו בקומזיץ בצופים, תרימו שוט טקילה בבר בליווי המלצר (כחלק מהמנות בארוחה), תשתו ציר דאשי מתוך קונכייה ותצטלמו עם להקת דגים (בטוח, גם אם אין לכם אינסטגרם). במנות תמצאו את מיטב חומרי הגלם הצרפתיים - פטריות מוראל, סקאלופ ולנגוסטין. הפרזנטציה של המנות מטורפת והמסעדה יקרה בהתאם (800-1,000 שקלים לסועד).
מלון אטלנטיס, דובאי

גורדון רמזי

מסעדה נוספת במלון היוקרתי (שבו כ-30 מסעדות שונות כולל שתי מסעדות מכוכבות מישלן ובקרוב) שכל כולה היא מעין פולחן אישיות לשף סלב, גורדון רמזי. הדיוקן של השף מציץ כמעט מכל פינה במסעדה - כניסה, על קיר הפיצות וגם על הפלאייר, בשביל שלרגע לא נשכח שמדובר כאן באחד השפים הגדולים בעולם. אבל לפני שאתם מתלהבים - אל תצפו כאן למסעדת שף, זה בסך הכל בראסרי נחמד עם אוכל למשפחות ובהחלט לא אוכל גורמה.
9 צפייה בגלריה
מסעדות בדובאי
מסעדות בדובאי
(צילום: תיקי גולן)
בתפריט פיצות, פסטות, המבורגרים וסטייקים - כל מה שצריך להשביע משפחה רעבה אחרי יום שלם בבריכה.
מלון אטלנטיס, דובאי
הכותבת היתה אורחת של לשכת התיירות של דובאי