מסעדות ובתי קפה הם כבר מזמן לא הדרך היחידה ליהנות מארוחה טובה, אלא רק קצה הקרחון באוקיינוס מלא באפשרויות: מארחים ביתיים צצים בכל פינה שמאובזרת במטבח, פוד טראקס ודוכני אוכל ממלאים את מתחמי הקניות ואת צדי הדרכים, ולא מעט מסעדות נפתחות ונסגרות מידי חודש. לצד כל אלה פועלות גם לא מעט מעדניות שוות המציעות דליקטסים מקומיים ומיובאים, תפריט כריכים שעמוסים בכל טוב וגם מדף יינות ובירות בוטיק מקומיות.
עוד כתבות בערוץ האוכל:

29 צפייה בגלריה
סטייק
סטייק
הסטייק של Meateo
(צילום: אלי חזן)
והנה, מבלי שהספקנו להבין מה קורה, נוצרה לה התפתחות קולינרית התופסת תאוצה לאחרונה, בדמות מעדניות וקצביות עצומות בגודלן, שבתוכן פועלת גם מסעדה. ושלא תטעו - לא מדובר כאן בתפריט קטן הכולל סנדוויצ'ים וקצת מאפים, אלא במסעדות של ממש שמגישות אוכל מבושל, צלוי או מטוגן.
את הטרנד הזה מצאנו בכמה קצביות ומעדניות בוטיק ברחבי הארץ, בכולן יציעו לכם תוצרת טרייה שהגיעה ישירות מהקצב, הדייג או החקלאי. קבלו את רשימת המקומות בהם תוכלו לאכול וגם לעשות שופינג שווה במיוחד.
29 צפייה בגלריה
ניוז
ניוז
קונים ואוכלים: "איכר הארץ"
(צילום: אסף קרלה)

Meateo

מתחם קולינרי חדש, שנפתח לא מזמן בחולון על ידי שני שותפים -יוסי גיל ויוסי ולדמן. במקום, פועלים בר, קצבייה ומעדנייה, המציעה תמהיל מוצרים משלימים לבשר.
החנות נמצאת בקומה הראשונה של המבנה, וכוללת מדפים עמוסים במוצרי מעדנייה ואוכל מוכן לקחת הביתה. בקומה הגלריה שמשקיפה על החנות עצמה, פועל בר-מסעדה שהתפריט שלו מבוסס על אפייה בתנור ג'אספר ואפשר גם להזמין נתחי בשר ישירות מהקצבייה.
29 צפייה בגלריה
חנות עם מסעדה
חנות עם מסעדה
(צילום: אלי חזן)
מה בתפריט? המבורגר במשקל של 250 גרם (59 שקלים), שווארמה שעשויה מארבעה סוגי בשר, קבב על שיפוד (48 שקלים), לבבות עוף (46 שקלים) ושיפודים של חזה אווז (59 שקלים). עוד תמצאו שם אשכי הודו (59 שקלים), אנטרקוט (59 שקלים) וכבד אווז (99 שקלים).
29 צפייה בגלריה
חנות עם מסעדה
חנות עם מסעדה
(צילום: אלי חזן)
הרציניים יותר שביניכם, יוכלו ליהנות שם ממנות קרניבוריות שמגישים לרוב במסעדות בשר כמו צלעות טלה, אסאדו וסטייקים (החל מ-46 שקלים ל-100 גרם). הרעבים במיוחד, יוכלו לפתוח את הארוחה עם מנות ראשונות כמו קרפצ'יו עגל או נקניקיות המיוצרות במקום.
הפלד 46 חולון, 073-3322222, כשר

איציק הגדול

את המסעדן איציק לוזון כל חובב בשר אמיתי מכיר. לוזון, מחזיק באחת ממסעדות הבשר הטובות בארץ, ולפני למעלה משנה הצטרפה אליה שלוחה נוספת מעבר לכביש - איטליז ומעדנייה.

29 צפייה בגלריה
איציק הגדול
איציק הגדול
איציק (לוזון) הגדול (משמאל) ובן אסולין
(צילום: ירון ברנר)

29 צפייה בגלריה
איציק הגדול
איציק הגדול
איציק הגדול
(צילום: ירון ברנר)

באיטליז הוא מוכר מטעמים שלא מהעולם הזה, ומעל הכל - בשר ואגיו משובח, שיקר יותר מכל בשר אחר, אבל שווה את הפינוק.
דוד רזיאל 3 יפו, 03-6830033, לא כשר
בטשון
"דגי בטשון", היא אחת מחנויות הדגים היותר פופולריות שפועלות היום בתל אביב. החנות נמצאת בבעלות טוטו, נצר למשפחת דייגים ותיקה מיפו שהקימה את העסק לפני כ-50 שנה. לפני מספר חודשים החנות העתיקה את מקומה למבנה חדש ברחוב קרליבך, שם פועלים גם מסעדה ובר בהם אפשר לזלול את מהתוצרת הטרייה הנמכרת בחנות.
29 צפייה בגלריה
חנות עם מסעדה
חנות עם מסעדה
(צילום: יח"צ)
בין היתר, תוכלו להזמין שם דגים נאים כמו סביצ'ה, טרטר וסשימי (50 שקלים), דגים טריים כמו סטייק פלמידה (50 שקלים) וברבוניות (65 שקלים) וסטייק לוקוס (56 שקלים). אם תוסיפו לחשבון 12 שקלים - תקבלו גם לחם, ובעד 12 שקלים נוספים - יזרמו לשולחנכם גם מאזטים לפתיחת התיאבון. אפשרות נוספת, היא להזמין תוספת צ'יפס או סלט תמורת 12 שקלים.
מלבד הדגים, יש בתפריט הבר גם מבחר של פירות ים דוגמת קלמרי (49 שקלים), סקלופס או בשמה המוכר יותר - קוקי סן ז'אק (79 שקלים), שרימפס (65 שקלים) אוייסטרים (23 שקלים ליחידה) ואפילו סרטנים כחולים (49 שקלים) ומולים (59 או 99 שקלים). את כל הטוב הזה מומלץ ללוות עם כוס יין (25 שקלים) או עם כוס בירה מרעננת (25 שקלים).
קרליבך 29 תל אביב, 077-5575315, לא כשר

ליגורי

המקום הזה הוא אחד הסודות הכמוסים של תל אביב. לכאורה מדובר על עוד ספק חנות ספק בית קפה ברחוב דיזנגוף, אבל בפועל מדובר על חוויה.
במעדנייה הזאת יש שלל גבינות מיובאות לצד גבינות בוטיק מהארץ וגם נקניקים ודגים כבושים, ואתם יכולים לארגן לעצמכם צלחת, לבחור יין מאחד המדפים, לבחור כיסא על המדרכה ולעוף על החיים בשיא הסטייל.
דיזנגוף 201, תל אביב, 03-5225077, לא כשר

חוות צוק המעדנייה

אחד המקומות שמקיימים את הדיאלוג הזה בין חנות למסעדה בצורה המושלמת ביותר: לצד איטליז, חנות יין ושאר דליקטסים, מחזיקים האחים צוק יחד עם השף אסף שנער את אחד המקומות המוצדקים ביותר בארץ.
29 צפייה בגלריה
(צילום: נתנאל ישראל)
29 צפייה בגלריה
(צילום: אפיק גבאי)
שנער, חסיד גישת ה"פארם טו טייבל", מצליח ליישם את זה על הצד הטוב ביותר, תוך שהוא משתמש בחומרי גלם שמגדלים השותפים שלו באזור עמק האלה.
29 צפייה בגלריה
(צילום: אפיק גבאי)
משה פרלוק 5, תל אביב, 077-5155905, לא כשר

אגתה

מעדניית אגתה היא לונה פארק מסחרר לפודיז. מלבד 400 סוגי הגבינות (13.8-4.9 שקלים ל-100 גרם) שימתינו לכם שם, תוכלו לרכוש במקום גם מבחר שמנים, מעדנים שונים כמו נקניקים, כבד אווז ועוד - רבים מהם מיובאים ארצה באופן בלעדי על ידי בעלי המקום, ולמעלה מ-20 חמאות בוטיק מצרפת ואיטליה.
29 צפייה בגלריה
מעדניות בארץ
מעדניות בארץ
(צילום: אנטולי מיכאלו)
עוד תוכלו למצוא שם: פסטות טריות וממולאות בכל טוב, תוצרת חברת Tamporin הנמצאת בוורונה (32 שקלים לחצי קילו) לצד סוגי חומץ שונים, ממרחים מיוחדים ומוצרי כמהין. חוץ מזה, אפשר גם לנשנש במקום גבינות מיוחדות לצד בקבוק יין ליד.
29 צפייה בגלריה
(צילום: אנטולי מיכאלו)
ראול ולנברג 24 מגדלי זיו, 03-5757901, לא כשר
כותרות כותרת ביניים דרום

ז'קוב דגים

אימפריית הדגים שפועלת באשדוד משנת 1975, כוללת חנות עצומה בגודלה שמציעה תוצרת ימית טרייה וקפואה, ומאחוריה מפעל לפילוט וטיפול בדגים.
באותו החלל בו נמצאת החנות, פועלת גם מסעדת פועלים שבה מגישים כנפי דג מטוגנות, קוביות סלמון בפיתה (35 שקלים כולל שתייה), ויש גם מנות מעודנות יותר דוגמת סביצ'ה או קרפצ'יו (25 שקלים) ודגים צלויים על הגריל (98-145 שקלים), מטוגנים או אפויים.
29 צפייה בגלריה
(צילום: לין לוי)
אבל הכי ככאן זה דווקא ל"פתוח" שולחן עם שבעה סלטים, ובהמשך ללכת על ברבוניות וכנפי מוסר מטוגנות לצד רוטב צ'רמלה (מעין איולי דגים). כמו כן, בימי חמישי מוכרים כאן אוכל מוכן הביתה במשקל כמו קציצות דגים, חריימה טונה, ביצי דגים (בהזמנה מראש) וסלטים מרוקאים (99-79 שקלים לקילו/מנה), ובימי שישי המקום משנה את פניו והופך למעין חמארה כולל קבלת שבת מסורתית. אופציה נוספת היא לקבל את הדגים ארוזים בוואקום באמצעות משלוח עד הבית.
המלאכה 6/9, ארווין שלזינגר 1, אשדוד, 08-8563222, כשר

Cancun

"קנקון" היו פורצי הדרך שהתחילו את המגמה של חנות ובתוכה בר ארוך ומעוצב, בו אפשר לזלול פירות ים ומוצרים נדירים כמו קוויאר שחור. הסניף האשדודי והראשון שנפתח (בהמשך, התווסף סניף נוסף הפועל במודיעין) כולל גם כמה שולחנות עם כיסאות, ולצד אלו אקווריום שבו שוחים להם לובסטרים חיים.
29 צפייה בגלריה
(צילום: טל אביסר)
29 צפייה בגלריה
(צילום: לין לוי)
החלל כולו מעוצב באופן מרשים, צוות העובדים במקום לבוש במדים מגוהצים והתפריט מציג מחירים נוחים ומפתיעים למדי, ודאי בכל מה שקשור לפירות ים ודגים. הקונספט כולו, שנפתח שהחל לפעול לפני כשנתיים, נחשב באותה התקופה לפורץ דרך וחדשני.
29 צפייה בגלריה
(צילום: רונן מלחן)
בדומה למה שקורה באשדוד, גם בסניף החדש במודיעין יש מדפים ומקררים עמוסים בחומרי גלם מיובאים ונדירים יחסית למה שאפשר למצוא בישראל. וזה עוד לא הכל: במטבח המסעדה, פועל תנור פחמים ספרדי שבו נצלים נתחי בשר (אנטרקוט - 44 שקלים ל-100 גרם) פריים ריב וסינטה (49-48 שקלים ל-100 גרם).
29 צפייה בגלריה
(צילום: רונן מלחן)
בתפריט שבמקום מציעים חצי עוף על פחמים המוגש לצד תוספות שונות, הנצלות יחד איתו באותו התנור. התפריט של הסניף האשדודי כולל בעיקר תוצרת ימית דוגמת קראב קייק (59 שקלים), אויסטרים ג'לרדו (23 שקלים ליחידה), קילוגרם של מול מרינייר (79 שקלים) ומבחר מנות שרימפס וקלמרי.
האורגים 19 אשדוד, 08-6677699, לא כשר

Meat point

"מיט פוינט" היא קצבייה וחנות בחלל אחד, הנמצאת בבעלות משפחת דבאח (אחת מספקיות הבשר הגדולות בארץ) ושני שותפים נוספים - תמיר אניב (טייס באל על) וראובן בר (יזם הייטק עם רזומה מרשים של תפקידים ביטחוניים בכירים), חובבי בשר ויין שמגשימים באמצעות המקום את חלומם לעסוק בקולינריה.
29 צפייה בגלריה
מיט פוינט הרצליה
מיט פוינט הרצליה
(צילום: שי גיל)
החנות, הפועלת בהרצליה פיתוח, משתרעת על פני 182 מטרים ויש בה שני מקררי יישון שיובאו למקום במיוחד מגרמניה (ואין כמותם באף מקום אחר בארץ). בין היתר, אפשר למצוא שם בשר טרי שעובר במקום יישון יבש לצד מבחר מוצרים נלווים לבשר, נקניקיות בוטיק וגם יינות מעולים שנבחרו בקפידה.
29 צפייה בגלריה
מיט פוינט הרצליה
מיט פוינט הרצליה
(צילום: שי גיל)
בכניסה לחנות ניצב טאבון ענק, בו ניצלות, בין השאר, פיתות העראיס שנוצרו בהשראת "פיתה בלאחמי" שמכינים בבית משפחת דאבח בחיפה. את העראיס עצמו ממלאים בתערובת בשר מיוחדת הכוללת שומן כבש, בצל ופטרוזיליה ובהמשך מכניסים לצלייה של 7-5 דקות בטאבון - לאחריה הם יוצאים קריספיים ומלאי ארומה. את המנה המענגת הזאת יגישו לכם שם בתוספת של חמוצים שמכינים במקום, רוטב סרירצ'ה וטחינה (25 שקלים למנה).
29 צפייה בגלריה
מיט פוינט הרצליה
מיט פוינט הרצליה
(צילום: שי גיל)
אבא אבן 3 הרצליה פיתוח, 09-7440909‏, לא כשר

אזור הצפון צפון כותרות כותרת ביניים

הקצב והשף

מתחם קניות חדש שכולל קצבייה, מעדנייה וחלל תחום בקירות זכוכית ובו פועל בר המציע 13 מקומות ישיבה, גריל ומעשנה, שם אפשר ליהנות מנתחי הבשר המגיעים ישירות מהקצבייה הסמוכה. במעדנייה, תוכלו לרכוש מיני דליקטסים דוגמת דגים, בשרים, תבלינים, פסטות, אלכוהול ומוצרים דומים נוספים.

29 צפייה בגלריה
ניוז
ניוז
(צילום: יח"צ)
התפריט אותו יציעו לכם בבר כולל, בין היתר, ארוחה מובנית המורכבת מפלחי תפוחי אדמה, מבחר רטבים, שתייה ומנת בשר לבחירה: המבורגר במשקל 220 גרם, סטייק פרגית או נקניקיות צ׳וריסוס (59 שקלים לארוחה). על תוספת של יין או בירה תשלמו שם עשרה שקלים, וישנה גם אפשרות להזמין מנות פתיחה מושחתות.
29 צפייה בגלריה
ניוז
ניוז
(צילום: יח"צ)
נתחי בשר נוספים שתוכלו לזלול שם: אנטרקוט עגלה (45 שקלים ל-100 גרם), פילה נברסקה (59 שקלים ל-100 גרם) ואיירון סטייק (39 שקלים). יש שם גם מבחר של בשרים מעושנים כמו אסאדו, בריסקט, פיקנייה, ספריבס ועוף (45-29 שקלים).
קהילת ציון 14 עפולה, 04-8865777, כשר

אבו שקארה

המקום הבא, הוא אחד מהאטליזים היותר מפורסמים בחיפה ופועל בעיר כבר 30 שנה. מדובר, למעשה, בגן עדן לקרניבורים שבו מיישנים בשר ומוכרים גם בשר לבן, כזה שלא מוצאים בכל פינה.
29 צפייה בגלריה
אוכל רחוב מחיפה
אוכל רחוב מחיפה
(צילום: לין לוי)
במסגרת השיפוצים הנרחבים שעבר המקום לפני כשנה, התווסף לחלל שבו הוא פועל אקווריום עצום בגודלו, תחום בקירות זכוכית, מסביבו כיסאות בר ובפנים ניצבת פלנצ'ה עליה נצלים מיני נקניקים שייכנסו בהמשך לתוך כריכי הבשר המוגשים במקום. גם הפוקצ'ה, שלתוכה אורזים את הבשר - ובהמשך מוסיפים פנימה גם גבינה, מבחר רטבים וסלטים שונים - נצלית על הגריל, לא לפני שנמרחה בכמות נדיבה של חמאה (45 שקלים לכריך).
29 צפייה בגלריה
אוכל רחוב מחיפה
אוכל רחוב מחיפה
(צילום: לין לוי)
עוד בתפריט: טאפאס בשריים דוגמת רולדת סינטה על שיפוד הכוללת גם שומן כבש, פיסטוקים ועשבי תיבול ומבחר נתחי בשר, אותם יפרסו עבורכם בשמחה בקצבייה (30 שקלים ל-100 גרם).
חורי 38 חיפה, 04-8517652, לא כשר

ארטישוק אוכל אמיתי

אם כל שאר המקומות ברשימה הם מסעדה בתוך חנות, במקרה של "ארטישוק" המצב הוא בדיוק להיפך: מדובר במסעדה כפרית הממוקמת בכניסה לקיבוץ בית אלפא ומשקיפה על שדות חקלאיים, שבתוכה פועלת חנות לממכר מוצרים טבעיים ותוצרת חקלאית אורגנית.
29 צפייה בגלריה
חנות עם מסעדה
חנות עם מסעדה
(צילום: יח"צ)
במטבח המסעדה פועל טאבון אימתני, ממנו יוצאות מרבית המנות שבתפריט הצמחוני-טבעוני שמוגש כאן. הדגש כאן הוא על התוצרת החקלאית הגדלה בעמק יזרעאל, ובין היתר אפשר למצוא כאן ארוחות בוקר העשויות מביצי חופש כמו שקשוקה פלאפל, למשל (69 שקלים) ומאפיםכמו סביח ומאפה במילוי חומוס היוצאים מהטאבון.
29 צפייה בגלריה
חנות עם מסעדה
חנות עם מסעדה
(צילום: יח"צ)
עוד בתפריט: מנות כמו נאן הודי עם רוטב קארי וקוקוס, ירקות וגבינת מוצרלה, ארוחות ילדים, כריכים מושקעים, קערות בריאות וסלטים (52-49 שקלים).
29 צפייה בגלריה
בתי קפה בצפון
בתי קפה בצפון
(צילום: יח"צ)
הסחנה הקטנה בית אלפא, 04-9938895, לא כשר

כותרת ביניים

איכר הארץ

חנות איכרים ובית קפה עם חצר פסטורלית שמאובזרת בפינות ישיבה נמוכות, דק וריהוט גן. בחנות, מציעים מבחר של גבינות, יינות, בירות בוטיק וירקות טריים ויש גם מיצים שנסחטים במקום, כריכים ומאפי פטיסרי מהקונדיטוריה הסמוכה - Les jumelles.
29 צפייה בגלריה
ניוז
ניוז
(צילום: אסף קרלה)
בתפריט בית הקפה תמצאו פלטת גבינות עם ריבה ולחמים (62 שקלים), פלטה עם דגים מעושנים וירקות ממולאים בגבינות (62 שקלים) ופלטת ברוסקטות.
עוד במקום: מבחר סלטים (52-38 שקלים), מוזלי עם יוגורט בקר וכריכים עם דגים וגבינות.
29 צפייה בגלריה
ניוז
ניוז
(צילום: אסף קרלה)
שביל הלולים 156 בית נקופה, 02-5453397‏, כשר