כמעט שלוש שנים עברו מהיום שבו נפתחה מסעדת תמנע ברחוב לילינבלום בתל אביב, ועכשיו היא נסגרת, ככל הנראה בשל סכסוך שותפים במקום.
כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:
את המסעדה פתחו השף ניר מסיקה יחד עם איש העסקים ניסים ברכה בנובמבר 2020, באמצע משבר הקורונה. מסיקה, הגיע מניו יורק לישראל רגע לפני פרוץ המגפה, והיה אמור להצטרף לקבוצת בארכה ולהוביל את מסעדת משייה במקומו של השף יוסי שיטרית, אבל אז הגיעה הקורונה, טרפה את כל הקלפים, סגרה את כל המסעדות ומסיקה נשאר מובטל. חודשים ספורים לאחר מכן חבר מסיקה לברכה ויחד הם פתחו את מסעדת תמנע בתל אביב.
1 צפייה בגלריה
ניר מסיקה
ניר מסיקה
שף ניר מסיקה: "מרגיש כמו אחרי פיגוע"
(צילום: טל שחר)
הסגירה של תמנע אולי השאירה את השף המום וחבול, אבל זאת לא הפעם הראשונה שבה הוא סוגר את המסעדה: בחודש מרץ 2019 נסגרה במפיע מסעדת תמנע בניו יורק. מסיקה נחשב אז לכוכב עולה בעיר - כבר בשנתה הראשונה זכתה המסעדה להיכנס לרשימה הנחשבת של עשר המסעדות החדשות הטובות בארצות הברית של ה-USA TODAY, ואף זכתה בתואר "המסעדה החדשה הטובה ביותר" בארצות הברית כולה, כשמסיקה, השף שהקים אותה והוביל אותה, היה אז בן 30 בלבד.
"לצערי לא מתאפשר להמשיך להפעיל את המסעדה", אמר הבוקר (ד') מסיקה ל-ynet. "יש כמה עניינים חריגים עם השותף שלא קיבלתי, וזהו, סוגרים. נכנסנו לסטטיסטיקה, אבל היינו רחוקים משם, המקום היה קסם של מקום ועבד יפה מאוד. נכון שהרגשנו את המיתון אבל לא בגלל זה סגרנו וגם לא בגלל המצב בארץ או ההפגנות. הסגירה הזאת בשבילי היא כמו פיגוע או תאונה, זה מרגיש אותו דבר. כאילו שמו לי פצצה במסעדה, זה מאוד מטלטל ועצוב".
מה קרה? "הרגשתי שאני בדרך ללא מוצא, כל כך רציתי שנמשיך וניסיתי לעשות הכל בשביל שלא נסגור. עברתי שבועיים גיהנום, זה היה שוק לקבל החלטות כאלה מהירות. כולם כולל כולם נלחמו בצורה הכי מרגשת שיכולה להיות, יש לי צוות וואוו, הם היו אריות, לוחמים.
"המסעדה בשבוע האחרון דשדשה, ניסיתי לגרום לדבר הזה לקרות, אבל זהו, הדברים לא קרו כמו שצריך. עשיתי כל ניסיון אפשרי כולל להביא משקיעים חדשים, מה לא. חשבתי להמשיך להילחם אבל אני לא רוצה מלחמות עם אף אחד. אני רוצה לזכור את כל זה לטובה ושנייה לפני שנכנסים למקומות לא טובים, להגיד סטופ. יש לי אישה ושתי ילדות והן לא צריכות לראות את אבא שלהם סהרורי ועצבני, זה לא שווה את זה".
זו לא פעם שאתה סוגר את תמנע. איך התחושה להיות שוב במקום הזה? "נכון, אבל זה מחשל, הפעם אני מחושל וחזק בראש. אני גם חושב שאין מה לעשות, זה חלק מהדיל בלהיות שף. זה לא קשור לישראל זה לא קשור למצב, אלה דברים בנאלים שקורים כמעט בכל מסעדה. לא היה לי מובן מאליו לפתוח את תמנע בקורונה ולהרים מסעדה מאפס ולחזור לבשל כאן, ואני שמח על הסיבוב הזה ועל התקופה הזאת".
לא ניתן היה להשיג את תגובתו של השותף ניסים ברכה.