תשכחו מהגזלן ומהאוטו גלידה של פעם - מאז הקורונה, טרנד משאיות האוכל נתן פול גז ולא בלם לרגע. התחום החל להתפתח בישראל בחמש השנים האחרונות, וכעת הוא חולש על מגוון של סוגי אוכל: מבשרים מעושנים ועד פיצות וחלות קונדיטוריה עם שניצלים, מחומוס ופלאפל אורגני ועד סופלאקי יווני ואפילו ברי יין על גלגלים.
4 צפייה בגלריה
פודטראק
פודטראק
טרנד הפודטראקס נותן גז
(צילום: Shutterstock)
המשאיות ניצבות באזורים שונים, בעיקר מחוץ לערים הגדולות במושבים, קיבוצים ומועצות אזוריות, ולפעמים גם נודדות בארץ והקהל הנאמן בעקבותיהן. אם תיכננתם טיול בסוף השבוע הקרוב, אלו הפודטראקים המומלצים באיזור חבל מודיעין.
כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם:

שלוש בקפה: יצירה משותפת

הנוף. האיכות. ההקפדה. הרוח המלטפת. המוזיקה. העיצוב. אה, ברור, גם האוכל. פשוט מצאו לכם זמן ובואו לכאן, ליישוב לפיד, לעגלת "שלוש בקפה" שהקימו שלוש חברות שהייתי נותנת להן לנהל את המדינה. תראו איזו בונבוניירה הייתה מתרוממת פה.
4 צפייה בגלריה
yk13545018
yk13545018
(צילום: אורנה בן חיים ואלדד מאסטרו)
תמי הראל, שרון בר דיין וחגית אוגני גידלו יחד את הילדים בית מול בית ביישוב הסמוך, כפר האורנים. שלוש המשפחות יצאו יחד לטיולים, חגגו חגים ביחד וערכו ארוחות משותפות בערבי שישי, "ויום אחד, כשהילדים קצת גדלו, שרון הציעה לנו שנקים ביחד עגלת קפה. ישר אמרנו כן, בלי שיהיה לנו מושג למה אנחנו נכנסות", מחייכת תמי ורצה לפרונט כי היא מזהה מישהי שמחכה לשירות.
כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:
ההקפדה היא חלק בלתי נפרד מההוויה פה, ממש כמו גדר המרווה הפורחת בסגול עז של קיץ. בכלל, טבע, חיבור לטבע, קיימות וסביבה הם לחם חוק עבורן: "אנחנו ירוקות במהות, העגלה מונגשת, אנחנו מקפידות על מנות טבעוניות, יש נשנושים ללא גלוטן, והכל מוכן במקום", הן אומרות.
4 צפייה בגלריה
פודטראק
פודטראק
(צילום: Shutterstock)
בתפריט: אסאי, שזו מנת הדגל וכמובן עפים איתה כאן למחוזות של טעם ושילובי פירות ותוספות, מוזלי, כריכים בלחמניית כוסמין - מוצרלה וירקות, כריך טבעוני של ארטישוק ולימון כבוש, קרואסון עם גאודה, שייקים של פירות, סלטים של חסה, רוקט, אגס וארטישוק או סלט עם מגוון גדול של ירקות וחריץ גבינה.
לצד העגלה, יש להן גם קריירות ענפות: תמי הייתה 15 שנה בהייטק, היום היא עובדת בעיצוב פנים, וכשהבן התגייס החלה גם להדריך ביד ושם. חגית היא מורה לביולוגיה ורכזת מגמה ותמי עבדה 20 שנה בחברת תרופות ועכשיו מחשבת מסלול מחדש. אתם שימו ווייז וחשבו מסלול לכאן. לא תצטערו.
ד'-ה' 12:30-8:00, 19:30-16:30, ו' 15:00-9:00, שבת 19:00-9:00. 054-5211384

פודטראק חצר הכפרייה: מהחווה לשולחן

כשביקרנו בכפרייה של מושב בית נחמיה באמצע הקורונה, זה היה מתחם טעים של פירות (פירות הדר מהסביבה, פירות נשירים מחקלאי יסוד המעלה), ירקות (ממגדלי הסביבה), גבינות (מחלבות גל ועברי המעולות) ושאר מוצרי מעדנייה טריים, או ירקות כמו חסה הידרופונית מעולה, ירוקים הכי טריים שתמצאו, שמן זית, מלפפונים, עגבניות, פירות הדר והכל הכל - מהחקלאים בסביבה.
4 צפייה בגלריה
yk13545019
yk13545019
.
(צילום: אורנה בן חיים ואלדד מאסטרו)
הפעם הגענו לאותו מתחם, רק שסביבו התפתחה חצר יפה ובליבה טאבון. הבעלים, איתמר עמר, שפתח את חנות הפירות והירקות בקורונה כמענה לצורך במשלוחים עד הבית וכפרנסה לשכניו החקלאים, החליט עכשיו להרחיב פעילות, הציב כיסאות ושולחנות, פודטראק שמגיש שתייה קרה, בירות ממבשלות ישראליות, פיצות שיוצאות מהטאבון, סלטים מושקעים שמכינים במקום, כריכים טובים - והכל על בסיס התוצרת האזורית המוצלחת שאפשר להשיג גם בחנות.
"אם חקלאות כאן מולדת כאן", אומר השילוט ולנו אין אלא להסכים, בעיקר אחרי שטועמים את הטרי והטוב של המקום.
אפשר לקחת מכאן סלי פיקניק ולצאת לטיול באזור (ראו גם במסגרת) ואפשר כמובן לשבת ולאכול בחווה, בהגשה לשולחן. המוזיקה נעימה, הקהל שמח, האווירה טובה, מה צריך עוד? דמוקרטיה, כמובן.
ו' 14:00-8:30, ד'-ה' בערב. הכפרייה פועלת כל השבוע בשעות 20:00-9:00, יום א' מ-12:00. 053-3804575

בורקס פינה ביער: מפעל משפחתי

לא משנה מה מצב הרעב שלכם, אתם חייבים לעצור בעגלת הבורקס "פינה ביער", "שנמצאת כאן עוד לפני שהייתה העיר מודיעין הסמוכה", מעדכן אותנו לידר עזרא, שאביו חיים הציב פה את העגלה. "פעם אבא הכין פה סנדוויצ'ים וכולם באו לקנות, גם כל מי שנסע לכנסת. עד היום בדרך לכנסת עוצרים פה חברי כנסת ומפורסמים אחרים, עכשיו בשביל הבורקס, שאנחנו אופים פה במקום. זה בורקס של המשפחה, והטריות זה הדבר הכי חשוב לנו", אומר לידר.
לשולחן הפלסטיק מול הנוף הוא מגיש לנו צלחת חד־פעמית עם בורקס גבינה לוהט, ביצה, רסק וחריף, זיתים מעולים וחמוצים, וכוס לימונדה מתבקשת. עכשיו הוא יושב לבדוק מה אנחנו חושבים על הפלא.
ומה אפשר לחשוב על בורקס טוב שמקורו במפעל המשפחתי "בורקס רמלה" ושזה עתה יצא מהתנור? גבינה, תרד גבינה ותפוח אדמה הן כמובן האופציות, ולקינוח יש קרם בוואריה, קדאיף, מוס שוקולד ומלבי. בין הלקוחות כאן תפגשו את עידן חביב, שעוצר כשהוא בא לבקר את ההורים ברעות הסמוכה, ישי ריבו, אביב אלוש, קובי אריאלי "שהוא כבר חבר שלנו", מעדכנים פה וגם בוגי יעלון ורמי לוי.
א'-ה' 19:00-7:00, ו' 15:00-7:00. 050-4442907

פודטראק ואנס בורגר: מסעדת שף על הדרך

פודטראק המבורגר שווה במיוחד מחכה לכם בלב החורשה, בשביל המטפס לתל חדיד מכביש 444. סביב העגלה מפוזרים בערבוביה שולחנות וכיסאות מסוגים וגדלים שונים, מחצלות ופינות ישיבה ומוזיקה נעימה מתנגנת בין העצים. אבל בעיקר תופסת את העין דמותו הדרמטית של יורם אוליאל, השף והבעלים. כובע בארט צרפתי, זקן עבות אפור וגבות שחורות מכונפות, וסינר צבעוני עם איורים הומוריסטיים לגופו.
אוליאל, שף במקצועו, עבר מסלול מגוון בעולם הקולינרי, עם תחנות מוכרות יותר ופחות, בהן בלאק ואגאדיר וגם כשף ובעלים של מסעדת דיאבלו במודיעין, במשך 13 שנים. "בדיוק בשלב שבו החלטתי להיפרד מהשותפים בדיאבלו, פרצה הקורונה. כל מיני יוזמות קולינריות צצו ובכל פינה התחילו לצוץ פודטראקס. זה התחבר לחלום שהשתעשעתי בו המון שנים: שיהיה לי מקום קטן משלי, ושבו אעשה את הדברים בדרכי".
התפריט בוואנס בורגר מזכיר יותר תפריט של מסעדת שף ופחות פאסט פוד על אם הדרך. מנת הבית היא מבנה מרשים של קציצת המבורגר ועליה כבד אווז, ריבת בצל ואיולי צ'יפוטלה בלחמניית בריוש, שמוגשת פתוחה על גבי מגש אלומיניום ולצידה צ'יפס תפוחי אדמה, צ'יפס בטטה, מלפפון חמוץ, ארוגולה ושתי קעריות עם רוטבי הבית.
ויש גם המבורגר עוף עטוף באנטריקוט עם איולי כמהין, פטריות ובצל מוקפצים, המבורגר עם גבינה טבעונית וכבד אווז, המבורגר עם אננס על הגריל, פלפל חלפיניו ומייפל. ויש גם נקניקיות מצופות בפירורי לחם עם רוטב כמהין. "כל אחת מהמנות היא בהשראת מנות שהיו בדיאבלו. גם ההגשה מאוד מוקפדת ושונה והכי חשוב - חומרי הגלם. אני מקפיד על בשר טרי ומינימום תיבול בתערובת ההמבורגר - מלח, פלפל וסודה", מסביר אוליאל.
ה' 1:30-19:00, ו' 21:00-16:00, שבת 23:00-14:00. 055-5696907

עגלת קפה לה בוסתן: כולל מזגן

במושב מזור, בתוך בוסתן עצי פרי, כשמסביב טבע מזמין ופרוע, שוכנת עגלת "קפה לה בוסתן", שצמודים לה גינה קהילתית קטנה, מתחם משחקים לילדים, ואפילו חדר ישיבה ממוזג. ממול, משגיח מגדל השמירה שמעיד על הימים שבהם הוקם המושב, מול העגלה הכשרה רמפה ועליה שולחנות פיקניק עם ספסלים צמודים, ובתוכה תמצאו את אייר ואלי אלחלל, הבעלים, שעובדים במרץ כדי להיענות לדרישות הקהל המגוון ביום שישי בבוקר. מושבניקים מהסביבה, ומטיילים שיצאו לטבע, דתיים וחילוניים, זוגות ומשפחות.
מה שהחל בקורונה כמענה מיידי למי שחיפשו מפלט של קפה ומאפה מהסגרים, הפך למוקד עלייה לרגל עבור נהנתני האזור ובעיקר אנשי המושבים הדתיים בסביבה, וכן, הם לגמרי רגילים לרעש המטוסים החולפים נמוך שמחרישים את אוזני מי שנקלע לכאן, כמוני, בפעם הראשונה.
את כל מה שתזמינו מכינים על המקום, כולל כריכים (סלט ביצים, קממבר עם קונפיטורה, אנטיפסטי לטבעונים), סלטים (בוראטה עשיר בירקות ותוספות, סלט הבוסתן על בסיס כמה סוגי עגבניות עם בולגרית) שמוגשים בנדיבות עם לחם וזיתים. עוד תאכלו כאן אסאי מוזלי, עוגות (גם פרווה), מאפים שונים, כנאפה ופיצות (בחלק מהזמן). יש כמובן את כל סוגי הקפה ותחליפי החלב, וכן משקאות קרים. נצלו את השירותים הנקיים כאן, כי לא בכל הסיבוב בשטח תמצאו שירותים.
א'-ו' 14:00-8:00, ב' ו-ד' 21:00-16:00. 052-3449553 או 050-3477736

פודטראק מלבי אליהו: יש גם בורקס

מלבי באמצע היער? ממש ככה. מגוון טעמים וסוגים של מלבי טעים שמגישים כאן - חלבי, שוקולד, אורז עם חלב, חלב קוקוס, שמנת, פרווה וחובבי הז'אנר שטעמו במחיצתי העידו שמדובר במלבי מצוין. עוד ערבה לחך קערת אורז עם חלב שהזכירה למי שביקר בטורקיה את הז'אנר המקומי.
עוד בעגלה תמצאו את הבורקס שמגיע קפוא משוק רמלה הסמוך ונאפה פה, יוצא טרי־טרי ומחכה לחובבי הפחמימות כבר בשבע בבוקר. עם ביצה ורסק ומילוי גבינה, תרד או תפוחי אדמה, לצד לימונדה טבעית - מה צריך יותר כדי להעלות חיוך על הפנים. והקלוריות? צאו לצעידה ביער. הן שוות את זה.
כל יום מ-7:00 עד הערב. 050-4221157

סיורי זריחה וסדנאות אוכל ויצירה

פסטיבל "לילות קיץ" המתקיים בחבל מודיעין מציע פעילויות לכל המשפחה בשעות הלא שגרתיות של היממה: סיורי זריחה ולאור ירח מלא, מסיבת אוזניות המשלבת סדנת ציור, "מעגל אהבה חבאני" שימחיש את מעגל הנישואין, כפי שנחגג בעבר ובהווה על פי מנהגה של הקהילה שעלתה מחבאן שבדרום מזרח תימן, מפגש מיוחד בעקבות "האישה היהודייה במרוקו" המספק הצצה אל עולמן של הנשים היהודיות שחיו במדינה מוסלמית, מסורתית ופטריארכלית, מופע תיאטרון בובות, סדנאות יצירה, אוכל ויין במחלבות, בעגלות הקפה, ביקבים ובמסעדות האזור, סיור וסדנת הנבטה בחווה ההידרופונית "שורש ועלה", מפגש עם האמן פיליפ רנצר בסטודיו שלו ועוד.
16-19/8 ברחבי המועצה האזורית חבל מודיעין, פרטים באתר תיירות חבל מודיעין
פורסם לראשונה: 00:00, 14.08.23