"מערכת הבריאות עייפה ושחוקה והממשלה ומשרד הבריאות במדיניות של הכלת המתים", אומר היום (חמישי) באולפן ynet פרופ' יהודה אדלר, מומחה לקרדיולוגיה, רפואה פנימית ומנהל רפואי, "עברנו 11 אלף מתים וזה מספר שהוא לא קליט, הוא כמעט מתקרב למספר אבדות החיילים שספגנו".
זה נשמע קליט בכמעט שנתיים וחצי של מגפה. "זה לא קליט, כי לא עושים כלום וברור לנו שהמספרים של החולים גבוהים יותר. יש פה מישהו שלא מכיר חולה קורונה? יש גל חדש. אנחנו לא יודעים את המספרים האמיתיים כי רוב האנשים נשארים בבתים ולא הולכים להיבדק במקומות מוסדיים".
קראו עוד:
עם 1,168 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים היום, ד"ר אדלר מציין שרוב מקרי התחלואה הקשה והמוות הם של קשישים, אנשים עם מחלות רקע ולא-מחוסנים "ושמעתי שנשים צעירות מקבלות את המחלה עכשיו חזק יותר. עלינו תוך חודש מממוצע של 1.5 מתים לשבעה מתים ביום. אני מציע לשר הבריאות לקחת את הפרס בחזרה ממר בנט ולתת אותו לצוותים הרפואיים שעובדים כל כך קשה.
"גם בעולם יש עלייה בתחלואה עם יותר מ-700 אלף מאובחנים ו-1,400 מתים בכל יום. המדינות המובילות כרגע בעולם הן ארה"ב, צרפת ואיטליה. ברזיל עם עלייה אדירה בתחלואה - 75 אלף מאובחנים ו-200 מתים בכל יום".
1 צפייה בגלריה
מגן מערכת הבריאות הוענק לראש הממשלה ה-13 נפתלי בנט
מגן מערכת הבריאות הוענק לראש הממשלה ה-13 נפתלי בנט
"מנותקים מהמציאות". הענקת מגן מערכת הבריאות לראש הממשלה לשעבר בנט
(צילום: חיים צח, לע"מ)
אתה בעצמך אמרת שצריך לחיות עם הדבר הזה. "נכון שצריך לחיות עם הקורונה והיא לא הולכת לשום מקום. יש וריאנט חדש ומאוד מדאיג מהודו, שלא מגיב בכלל לחיסון, ולכן כל המדיניות כאן היא לא רצינית. כשביטלו את המסכות אמרתי שזו החלטה פופוליסטית ולא רפואית. שרון אלרעי פרייס אמרה לא לעשות את זה. כשביטלו את הבדיקות בנתב"ג, שאפשרו לנו מעקב מצוין אחרי הדברים, אמרתי שזה לא הזמן. אין כאן ניהול, הקורונה מנהלת אותנו ואנחנו לא מנהלים אותה, זה עצוב. הממשלה מנותקת מהמציאות אבל מה שהכי מחריד אותי זה שהם גאים בטיפול בקורונה, איך אפשר?"
אולי כל אחד פשוט צריך להיזהר? "הבעיה היא שזה לא מספיק לעטות מסכה, כשהצד השני לא עוטה. המדינה חייבת לקחת אחריות. המסכה יותר מונעת ממני להדביק אחרים מאשר שאני אדבק. מה הבעיה לתת הוראה לעטות מסכה באוטובוס? זה לא היה פוגע בכלכלה אם היו נותני הוראה לעטות מסכה במקומות סגורים וצפופים ומשאירים את הבדיקות בנתב"ג לפחות מאזורים אנדמיים. גם אבעבועות הקוף ממשיכה להתפשט בעולם עם מספרים מדאיגים, צריך להמשיך לעקוב אחרי זה".