אתמול (מוצ"ש) בוטלה בישראל החובה לעטות מסכות במקומות סגורים, ומתברר שגם איטליה, אחת המדינות שספגו את הנזק הקשה ביותר ממגיפת הקורונה, עומדת להסיר את ההגבלות. כך סיפרה היום (א') לאולפן ynet ד"ר ורד גיל-עד, קרדיולוגית בכירה בבית חולים בגנואה.
קראו עוד:
"הקורונה נמצאת בינינו, היא לא תיעלם, אבל אנחנו צריכים ללמוד לחיות איתה", אומרת ד"ר גיל-עד. "באיטליה המקומות פתוחים, המסעדות פתוחות. נכון, יש עדיין מסכות, אבל בעוד שבועיים, אולי קצת פחות, תבוטל כנראה החובה לעטות אותן. החיים ממשיכים, וטוב שכך. בבתי החולים אין מצב חירום כבר הרבה מאוד זמן - מאז אפריל 2021, כשרוב האוכלוסייה בסיכון גבוה כבר הייתה מחוסנת. ההגבלות נועדו למנוע עומס בבתי החולים, אבל מכיוון שכבר הרבה זמן אין עומס, גם אני תומכת בהסרת ההגבלות ובמעבר לשלב הבא".
1 צפייה בגלריה
תחלואה קורונה חיסון וראינט אומיקרון חולים בידוד סגר נגיף בדיקות בדיקה תורים איטליה
תחלואה קורונה חיסון וראינט אומיקרון חולים בידוד סגר נגיף בדיקות בדיקה תורים איטליה
תיירים בקולוסיאום ברומא. "נכון, יש עדיין מסכות, אבל בעוד שבועיים, אולי קצת פחות, תבוטל כנראה החובה לעטות אותן"
(צילום: EPA)
מתברר שהתחלואה באיטליה עדיין גבוהה, ואתמול (שבת) היו שם יותר מ-71 אלף נדבקים חדשים. "יש הידבקויות מאוד נרחבות", אומרת ד"ר גיל-עד, "אבל רוב החולים שנדבקים היום הם לא קשים. מה שקורה באיטליה זה שכל מאושפז בבית חולים - גם אם אושפז בגלל התקף לב או מסיבה אחרת - נחשב קורבן קורונה אם הוא התגלה כחיובי. בפועל, מחלקות הקורונה כבר הרבה מאוד זמן לא משתלטות על בתי החולים. רוב חולי הקורונה לא מסיימים במצב מאוד קשה".
"בתחילת המגפה עברנו תקופה מאוד קשה. זה פצע מאוד קשה, ואולי זאת הסיבה שאיטליה היא אחת המדינות האחרונות שמורידות את ההגבלות. הקורונה הייתה בשבילנו טראומה אמיתית, אבל צריך ללמוד גם להתגבר על טראומות ולהמשיך הלאה"
אז במצב הנוכחי זה לא מופרך לפנטז על שבוע בטוסקנה? "בטח. אני חושבת שצריך לחזור לחיות, ולאיטליה יש הרבה מה להציע לתיירים. בתחילת המגפה עברנו תקופה מאוד קשה. זה פצע מאוד קשה, ואולי זאת הסיבה שאיטליה היא אחת המדינות האחרונות שמורידות את ההגבלות. הקורונה הייתה בשבילנו טראומה אמיתית, אבל צריך ללמוד גם להתגבר על טראומות ולהמשיך הלאה. אנחנו עכשיו מחכים לכם, מחכים לתיירים. אני חושבת שאיטליה היא בהחלט מקום בטוח עכשיו, במיוחד למי שמחוסן ולמי שמחלים. צריך להמשיך הלאה".