תפילות לרפואתו: הרב עדין (אבן-ישראל) שטיינזלץ, חתן פרס ישראל למדעי היהדות, עיטור הנשיא ומגדולי הפרשנים בדורנו, מאושפז במצב קשה אך יציב בבית החולים "שערי צדק" בעקבות דלקת ריאות קשה. הרב אושפז בתשעה באב, אך אמש (יום ב') חלה הידרדרות קשה במצבו, ובהודעה שהוציאה משפחתו הם ביקשו להתפלל לרפואתו השלימה של עדין בן רבקה לאה.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
"אבא שלי נלחם במקרה קשה של דלקת ריאות (שאינו קשור לקורונה), וסובל מהידרדרות הערב", נכתב בהודעה. "אנא הזכירו אותו במחשבותיכם ובתפילותיכם. מי ייתן שנזכה שישוב לבריאות שלמה, בעזרת ה'". במרכז שטיינזלץ שבראשותו הוסיפו כי הם מבקשים תפילות, מחשבות טובות ומעשים טובים לזכותו.
הרב עדין (אבן-ישראל) שטיינזלץ קיבל את פרס ישראל למדעי היהדות בשנת 1988, לאחר שייסד בשנת 1965 את המכון הישראלי לפרסומים תלמודיים בשיתוף ממשלת ישראל. פירושו לתלמוד הפך למפעל חייו. הרב נחשב לאחד מחמשת הרבנים המוכרים והחשובים של זמננו, ואף זכה להכרה בינלאומית בלתי מעורערת. הוא משתייך לחסידות חב"ד, ופועלו פונה לעולמות החינוך, חקר התלמוד והחסידות, פילוסופיה וכתיבה של למעלה מ-60 ספרים בשפות שונות.

מפעל חייו: ביאור 2,711 דפי תלמוד

לפני ארבע שנים לקה הרב בשבץ מוחי, שממנו התאושש תקופה ארוכה מאוד. לפני כמה חודשים זכה להישג נוסף בקריירה המפוארת שלו, כאשר הספרייה הלאומית של ארצות הברית הכריזה על אישור קבלתו של ספר התלמוד של מרכז שטיינזלץ אל שורותיה, לאחר מלאכת תרגום מעברית לאנגלית שארכה כשמונה שנים.
1 צפייה בגלריה
הרב עדין שטיינזלץ
הרב עדין שטיינזלץ
הרב עדין שטיינזלץ
(צילום: אריק טישלר)

הרב עדין אבן ישראל-שטיינזלץ נולד בירושלים, בשנת 1937, למשפחה חילונית. בנעוריו החליט לחזור בתשובה והצטרף לחב"ד, ולאחר שלמד כימיה ופיזיקה באוניברסיטה העברית, עבד כמנהל בית ספר.
בהמשך החליט להתמקד בכתיבה של ספרי יהדות רבים ומגוונים, שגולת הכותרת שבהם היא "גמרא שטיינזלץ" - תרגום מארמית וביאור של כל 2,711 דפי התלמוד הבבלי. בזכות היצירה התורנית המקיפה, שארכה 45 שנות עבודה - זכה הרב אבן ישראל-שטיינזלץ בפרס ישראל למדעי היהדות לשנת 1988, וכן בעיטור הנשיא לשנת 2012.
למרות ההערכה הרבה לו זכה המיזם בציבור הדתי והחילוני, הגיב המגזר החרדי בחרם פומבי ואף בהשמצות. הבולט שבמתנגדים היה הרב אליעזר מנחם מן שך, המנהיג הבלתי מעורער של החרדים-הליטאים, אבל בסופו של דבר החרדים נכנעו והחלו לייצר גרסאות חיקוי של גמרות עם תרגום וביאור.
הרב זכה להכרה בינלאומית. המגזין "טיים" כינה אותו "משכיל של פעם במילניום", והוא נחשב כמקורב במיוחד לרבי מלובביץ', שעליו אף כתב את הספר "My Rebbe". לפני ארבע שנים, על סף הגיעו לגבורות, סיים הרב את פירושו לחמשת חומשי התורה - וכן לנביאים ירמיה, ישעיה ויחזקאל ולספר תהילים. בשנים האחרונות השלים את כל הפירוש לתנ"ך בעברית ובאנגלית, ובעוד כחודשיים אמור לצאת לאור פירושו לששת סדרי המשנה שעריכתו מסתיימת בימים אלה.
פורסם לראשונה: 23:52, 03.08.20