סגן שרת התחבורה תומך ב"קווי ההפרדה": בריאיון לעיתון החרדי "בקהילה" שפורסם הבוקר (ה'), קורא ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) לציבור החרדי להנהיג הפרדה המדירה נשים בקווי האוטובוס של התחבורה הציבורית, וקורא לנשים להסכים לסידור המפלה.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
"זה הרי דבר מוצדק שכך יהיה, זו לא הדרה של הנשים אלא טובתן", אמר סגן שרת התחבורה על קווי ההפרדה. על השולחן מונחת פסיקת בג"ץ שקבעה כי אי אפשר לכפות הפרדה בתחבורה הציבורית. לשאלה אם ניתן יהיה להשיב את "קווי המהדרין" שבהם נשים אינן יכולות לשבת בקדמת האוטובוס, ענה מקלב: "המצב הוא שיש צורך בחקיקה לשם כך, ועם כל פעילות ה'אנטי' שקיימת, לצערנו, סביר להניח שאף אחד לא ינסה לחוקק חוק כזה. זה צריך לבוא מהציבור שפשוט ינהג כך".
3 צפייה בגלריה
אורי מקלב יהדות התורה באולפן אולפן ynet
אורי מקלב יהדות התורה באולפן אולפן ynet
סגן השרה, אורי מקלב
(צילום: אבי מועלם)
בשנת 2011 קבע בג"ץ כי הפרדה מגדרית באוטובוס מותרת רק כאשר היא נעשית ברצון כל הנוסעים. "קווי המהדרין" פעילים גם כיום בתחבורה הציבורית בריכוזים חרדיים, כשעל האוטובוסים שלטי אזהרה האוסרים על הדרת נשים וכפיית הושבה. אך פרקטיקות של הדרת נשים בתחבורה הציבורית נמשכו גם לאחר מכן בקווים ציבוריים.
באותו ראיון הביע סגן השר תמיכה גם בכניסתן של חברות כמו "אובר" שיתחרו בנהגי המוניות. "אי אפשר להתעלם ואי אפשר לדחוק את הנושא של תחבורה שיתופית. אם אנחנו בעצמנו לא נעשה הסדרה, זה יגיע. לא נוכל לעצור את זה... אני מקווה שלמשרד התחבורה אין את הצל של גופים מסוימים שמאיימים על הנושא". כפי שדווח לראשונה ב-ynet, שרת התחבורה מירי רגב ביקשה להכין עבודת מטה לבחינת כניסתן של חברות אלו לשוק התחבורה בישראל.
תגובתו של סגן השרה אורי מקלב טרם התקבלה.

"אפליה פסולה שלא תחזור לכבישי ישראל"

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי, ח"כ עודד פורר ("ישראל ביתנו"), מסר בתגובה לדברי סגן השרה כי "מכירת החיסול במסגרתה גנץ ונתניהו מכרו את החופש שלנו לליצמן ודרעי מתחילה לתת את אותותיה. החשיבה לפיה מקלב מחליט מה נכון לנשים מצביעה על הכיוון אליו חותרות המפלגות החרדיות - מדינת הלכה בחסות גנץ ונתניהו". פורר קרא לנתניהו "לקרוא את מקלב לסדר".
3 צפייה בגלריה
(צילום: אוהד צויגנברג)
בתגובה לדברי סגן השר מקלב, מסר מנכ"ל התנועה הרפורמית, הרב גלעד קריב כי "סגן שר התחבורה המייצג מפלגה שאינה מאפשרת לנשים להיבחר לכנסת, מבקש להחזיר את מדינת ישראל עשור שנים לאחור ולבטל את אחד ההישגים החשובים במאבק נגד הדרת נשים במרחב הציבורי.
"אנו מצפים ומצפות משרת התחבורה - שלשיטתו של סגן השר שלה כלל לא מתאימה לשמש כשרה בשל היותה אישה - להבהיר באופן פומבי וחד-משמעי שקווי ההדרה והאפליה הם תופעה פסולה שלא תחזור לכבישי ישראל. דבריו של מקלב מוכיחים שהמאבק נגד הדרת הנשים במרחב הציבורי עוד רחוק מסיום ומחייב מאמץ מתמשך של הציבור ומערכת המשפט בישראל, וכך מתכוונת התנועה הרפורמית לעשות יחד עם שותפים ושותפות רבים".
3 צפייה בגלריה
(צילום: חדש בבית שמש)
יו"ר נעמ"ת, חגית פאר, אמרה כי ״צריך להזכיר למקלב שהוא סגן שר התחבורה בישראל ולא באיראן. הדברים מבטאים צורת חשיבה שמתאימה לימי הביניים וודאי שאינה הולמת שר בישראל בשנת 2020. נשים תמשכנה לשבת בכל מקום שתחפוצנה בו - באוטובוסים, בדירקטוריונים, בצה״ל, מסביב לשולחן הממשלה ובכל מקום אחר״.
עו"ד בתיה כהנא דרור , פעילה חברתית בתחום דת ומדינה ומייצגת בתחום זכויות נשים, אמרה כי "אותה מפלגה שאינה מאפשרת לנשים להתמודד לכנסת ולהיבחר כנציגות ציבור, ממשיכה לדרוך עליהן כשחבריה מבקשים לקבוע לנשים מהי טובתן. גם הפעם קם חבר הכנסת התורן המציג יהדות מעוותת. מי שמדיר נשים ממפלגתו בשם ההלכה לא יבין מה הבעיה בלדחוק נשים לספסלים האחוריים באוטובוס, כמו שלא מבין גם מה רע בלהפלות נשים בבית הדין הרבניים".
קיראו עוד בערוץ היהדות:
פורסם לראשונה: 13:48, 25.06.20