שלוש שעות בלבד לאחר שבג"ץ הוציא צו ביניים המחייב את מועצת קריית ארבע לפתוח את הבריכה ביישוב גם בשעות מעורבות, הוציאה המועצה הודעה ולפיה היא סוגרת את הבריכה. "פניית העותרים והתערבות בג"ץ, גם אם הייתה מתוך רצון להיטיב עם חלק מהציבור, הביאה לתוצאה הידועה מראש של סגירת הבריכה", כתב ראש המועצה, אליהו ליבמן.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
הבוקר (ד') נתלו שלטים בעיר שעליהם נכתב: "קריית ארבע חברון אומרת לא לבג"ץ כן לאבות ואמהות. לא לפריצות, כן לצניעות", זאת לאחר שלפני כשבועיים עתרו ארבעה תושבי קריית ארבע לבג"ץ, בדרישה לקיים פסיקה משנת 2018, ולהקצות שעות שחייה מעורבות לגברים ולנשים, כפי שהתחייבה המועצה המקומית בפני בית המשפט.
העותרים דרשו באמצעות עו"ד אביעד הכהן כי בג"ץ יוציא צו ביניים שימנע את פתיחת הבריכה, כל עוד יש רק שעות נפרדות לגברים ולנשים. אתמול (יום ג') הוציא בג"ץ צו ביניים, ושלוש שעות אחר כך סגרה המועצה את הבריכה.
2 צפייה בגלריה
שלט נגד בג"ץ שמחייב פתיחה של הבריכה בקרית ארבע לשעות מעורבות
שלט נגד בג"ץ שמחייב פתיחה של הבריכה בקרית ארבע לשעות מעורבות
שלטים נגד בג"ץ בקריית ארבע
"לאחר תקופה ארוכה שבריכת השחייה בקריית ארבע חברון חדלה מפעילות, ב"ה ולאחר מאמצים מרובים הצלחנו להפעילה במשך כשבועיים, שבהם זכו אלפים רבים להנות מפעילותה ולהפיק ממנה את המירב לבריאותם והנאתם", כתב ליבמן. "בנסיבות הקיימות,הבריכה תיסגר".
עוד כתב ראש המועצה, כי "בע"ה אמשיך לעשות הכול על מנת לחדש את פעילותה של הבריכה", והאשים כי "תוצאה זו שהייתה ידועה לעותרים מראש ובאה לידי ביטוי בפרסומים מטעמם, לא הניאה אותם מלבחור בדרך מצערת זו, וחבל".

"מחבואים" עם בג"ץ

המאבק סביב שעות הפתיחה המעורבות החל כבר לפני כשלוש שנים, אז פורסם ב-ynet כי לאחר מאבק ארוך ועיקש של תושבים חילונים בקריית ארבע למען הקצאת שעות שחייה מעורבות למשפחות ביישוב, הם עתרו לבג"ץ שחייב את המועצה לעשות כן.
2 צפייה בגלריה
(צילום: יואב דודקביץ')
במועצה גררו רגליים ופשוט סגרו את הבריכה בגלל חרם רבנים. לאחר תקופה שבה הבריכה הייתה סגורה, היא שבה ונפתחה לפני כשנה, אך שוב ללא שעות שחייה מעורבות למשפחות, מה שגרר פנייה חוזרת לבג"ץ שהביא לסגירתה של הבריכה.
בקיץ הנוכחי הופתעו שוב לגלות תושבי קריית ארבע כי לקראת העונה החמה אין שיבוץ של שעות שחייה מעורבות. העלון ובו שעות הפתיחה חולק לשעות גברים ולשעות נשים בלבד. "לצערינו, על אף שקיבל מספר מכתבי אזהרה מעורך הדין שמייצג אותנו בנושא הבריכה, בחר ראש המועצה להתעלם מהם, כמו גם מפסק הדין של בית המשפט ומהנחייה ברורה של משרד היועמ"ש, ולפתוח את הבריכה בניגוד מפורש לפסיקה", אומר שלומי שוקרון, ממובלי המאבק.
"עקב כך, נאלצנו להגיש לבית המשפט עתירה חדשה נגד המועצה והעומד בראשה, בגין הפלייה ובזיון בית משפט. אנו קוראים לכל מי שהמאבק חשוב לו בפרט, ולכל מי שהבריכה חשובה לו, להגיע יחד איתנו, ולדרוש לקיים את פסק הדין ועל ידי כך לדאוג ולוודא כי הבריכה תישאר פתוחה לכולם, כל השנה".

"משמעות החלטת בג"ץ היא סגירת הבריכה"

בתגובה להגשת העתירה הגיבו במועצה ואמרו: "במשך עשרות שנים תושבי קריית ארבע חברון חיו בשלום, דתיים וחילונים, עולים וותיקים מתוך כבוד הדדי. בריכת השחייה נתנה שירות לכולם, לחילונים ולדתיים, בשעות רחצה נפרדות לנשים ולגברים.
"בשנת 2018 המועצה פתחה את הבריכה לשעות רחצה מעורבות בעקבות עתירה של ארבעה תושבים. פתיחת הבריכה בשעות הרחצה המעורבות גרמו תרעומת ציבורית נרחבת וביטול מרבית המנויים. ביטול המנויים גרר הפסדים כספיים כבדים שאילצו את המועצה לסגור את הבריכה.
"לאחר תקופת הסגר הארוכה במשבר הקורונה ולאחר בחינה מחודשת שערכה המועצה, הבריכה נפתחה בשעות רחצה נפרדות לנשים ולגברים, שזו המתכונת היחידה שמאפשרת את פתיחת הבריכה מחדש לכל הציבור, דתיים וחילונים כאחד.
"לצערנו ארבעת העותרים מודעים היטב לקרע ולמחלוקת הציבורית שגרמה עתירתם ולתוצאותיה העגומות. למרות זאת, העותרים מבקשים כעת לקחת פעם נוספת כשבויים ציבור רב, דתיים וחילונים, שהבריכה היא צורך חיוני לאיכות חייהם ולבריאותם. העותרים מנסים בצעדם זה לגרוף רווח פוליטי על חשבון אחדות התושבים ומתוך ידיעה כי משמעות דרישתם היא סגירת הבריכה לכל הציבור, על כל המשתמע מכך".