בין הממתינים הנרגשים בבית המלון סיינט ריג'נס למשלחת הישראלית-אמריקנית, שנחתה היום (ב') בנמל התעופה באבו דאבי - נצפה גם סולי וולף. הוא נשיא הקהילה היהודית באיחוד האמירויות, המתגורר בדובאי כבר 18 שנים. הטיסה ההיסטורית לקראת התנעת הסכם הנורמליזציה שנחתם לאחרונה בין המדינות, היא לא פחות מהתגשמות גם עבור הקהילה.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו>>
"אנחנו כולם מתרגשים פה, הקהילה היהודית מתרגשת", הוא אומר ל-ynet. "אני פה כבר הרבה שנים, אבל עכשיו, כשיש יחסים, אנחנו מרגישים הרבה יותר בטוחים". הוא מתאר כי "אפשר לדבר ברחוב בעברית, אפשר ללכת עם כיפה, אפשר ללכת עם ציצית, ממש כמו בכל מדינה אחרת".

"מקווים לשלום שיימשך"

לדבריו, "אני בטוח שגם האמירתיים ישמחו לבקר בארץ, להיות בירושלים ובאל-אקצא ולבוא לחופש בישראל". על הנחיתה אמר: "אנחנו כולנו מתרגשים מהאירוע ההיסטורי הזה שמטוס אל-על עם דגל ישראל נחת באבו-דאבי, ונייחל בשנים הקרובות להרבה טיסות מישראל, שיגיעו עם תיירים ועם אנשי עסקים. זה יהיה פתח גדול מאוד בשביל כל העולם", הוסיף, ואמר כי הוא "מקווה שהשלום יימשך להרבה שנים, ושאנשים ייהנו ממנו".

1 צפייה בגלריה
עם השיח מוחמד בן זאיד אאל נהיאן, נסיך הכתר של אבו דאבי
עם השיח מוחמד בן זאיד אאל נהיאן, נסיך הכתר של אבו דאבי
עם השיח מוחמד בן זאיד אאל נהיאן, נסיך הכתר של אבו דאבי
(באדיבות הקהילה היהודית איחוד האמירויות)

וולף מעריך כי באיחוד האמירויות חיים כיום למעלה מ-2,000 יהודים", זאת כמובן מבלי לקחת בחשבון יהודים אחרים שמבקרים כאן ואנשי עסקים". הקהילה לא גדולה במיוחד אך מגובשת, עם רב שדואג ומסדר את כל ענייני הדת, הכשרות והמועדים, ושני בתי כנסת.
קראו עוד בערוץ היהדות: