גשר המוגרבים המסוכן למתפללות בעזרת הנשים לא ייסגר: שופטי העליון קיבלו את טענת המדינה, לפיה סוגיית גשר המוגרבים רגישה ברמה הביטחונית-מדינית, ודחו את עתירת המתפללות הטוענות כי מבחינה הנדסית, הגשר מהווה סכנת חיים חמורה לעוברים עליו - ולמתפללות בעזרת הנשים הנמצאות תחתיו.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
השופט אלכס שטיין קיבל את טענת המדינה, ואמר בהחלטתו כי "האינטרס הביטחוני ויחסי החוץ של המדינה מהווים טעם כבד משקל לשמירה על הסטטוס-קוו הקיים בשטח". העותרות אמרו בתגובה: "הטרור המדיני של אויבינו ניצח את בטיחות המתפללות".
קראו עוד בערוץ היהדות:
גשר המוגרבים הוקם בשנת 2004 כגשר זמני, והוא משמש עד היום לעליית מבקרים וכוחות הביטחון להר הבית. כפי שנחשף ב-ynet וב"ידיעות אחרונות", מהנדס מטעם הקרן למורשת הכותל התריע לפני כשלושה חודשים כי גשר המוגרבים מסוכן, ויש להחליפו. בעקבות דו"ח המהנדס הגישו מתפללות ברחבת הכותל המערבי עתירה לבג"ץ להורות לסגור את הגשר הזמני, העובר מעל ראשי המתפללות בעזרת הנשים ברחבת הכותל.

השופטים התעלמו מחוקיות השימוש בגשר הזמני

שופט העליון, אלכס שטיין, יחד עם השופט ניל הנדל והשופטת ענת ברון דחו כאמור את העתירה, אך אפשרו לעותרות לפקח על ההליך הבטיחותי בכך שחייבו את הקרן למורשת הכותל למסור להן את דו"חות הבטיחות במהלך עבודות השיפוץ המתקיימות במקום, שעיקרן בהחלפת קורות העץ. עם זאת, השופטים לא פסלו את הטענות על חוקיות הגשר, והפנו את העותרות לבית משפט לעניינים מנהליים.
1 צפייה בגלריה
גשר המוגרבים: עבודות השיפוץ החלו
גשר המוגרבים: עבודות השיפוץ החלו
גשר המוגרבים: עבודות השיפוץ החלו
בנוסף, בג"ץ לא התייחס לטענה על השימוש של תיירים ומבקרים בגשר הזמני, בניגוד להיתר הבנייה שניתן רק לכוחות הביטחון, ובעניין זה, יבקשו העותרות דיון נוסף. לבסוף דחו שופטי בג"ץ את העתירה, וקיבלו את טענת המדינה לפיה נושא גשר המוגרבים הנושק להר הבית, הינו נושא רגיש ברמה הביטחונית והמדינית.
השופט שטיין ציין בהחלטתו את רגישות מיקומו של גשר המוגרבים. "יש להוסיף את מעמדו הייחודי של אזור הר הבית, מבחינת האינטרס הביטחוני ויחסי החוץ של המדינה", כתב. "במקום כמו הר הבית, שבו כל שינוי עלול להביא לזעזוע מדיני או ביטחוני, החלטתם של מוסדות המדינה לא לשנות את המצב הקיים בשטח היא בגדר החלטה עניינית וסבירה, שבה אין מקום להתערב. הנני מציע לחבריי שנדחה הצעה זו".
העותרות אמרו כי אינן מתכוונות לוותר: "נפנה לכל הערכאות המשפטיות והציבוריות. שופטי העליון חזרו על הטעות שלהם כמו לפני אסון מירון. כנראה שלשבת בועדות חקירה ממלכתיות זה יותר קל מאשר לקבל את ההחלטות הנכונות בזמן אמת. בג"ץ מאפשר, לכאורה, עברות בנייה ברף הפלילי, כולל התעלמות מכך שהגשר הזמני נועד רק לכוחות הביטחון. לא נרפה עד שתתקבל ההחלטה להגיש היתר בנייה לגשר קבוע, שלא עובר מעל ראשיהן של המתפללות ברחבה".