עופי על עצמך ותרוויחי סקס נהדר

מאיזה גיל ובאיזה תדירות מומלץ לעשות סקס?

סיפרו לנו שפעילות מינית תכופה ועקבית בגיל צעיר מבטיחה סקס טוב גם בהמשך החיים. ומה טוענים המחקרים החדשים?

פורסם:
ידיד שלי העלה לאחרונה זיכרונות מבית הוריו, וסיפר על אקורדיון מקסים לילדים, שאמו קנתה לפני 50 שנה בטיול ברומניה, ארץ מולדתה. ארוז היטב בקופסת קרטון, היא צפנה אותו במעמקי המזנון בסלון. שנים רבות אחרי כן, כשנכדה הראשון פיזז בביתה לצלילי שיר שבקע מהרדיו, נזכר ידידי באקורדיון המוכמן. הוא גאל אותו מחשכתו ואמר לאמו: ״תני לו לנגן״. הסבתא המרוגשת אחזה באוצר הנשכח, והפקידה אותו בידי הצעיר. הילד מתח וכיווץ את המפוח - ופוף!!! עייפות החומר פוררה אותו לאבק והאקורדיון שבע הימים התפרק באחת. על זה נאמר באנגלית מחורזת - Use it or Lose it, ובעברית מאולצת - השתמשו או תאבדו.
עוד בהיותי סקסולוג צעיר, לימדו אותי שיש להתייחס אל איברי המין שלנו כמו אל מוחנו, כלומר, להפעיל אותם כמה שיותר. כך גם אני לימדתי אחרים. אנחנו סבורים כיום, שרבים מהלוקים באלצהיימר לא הרבו לעשות שימוש מתמיד במוחם, ובמילים אחרות - אלצהיימר שכיח פחות אצל מתמטיקאים ומפתחי תוכנה, מאשר אצל מי שעובד בעבודות מונוטניות פיזיות. אפילו אנשים מן השורה, שכתחביב הרבו לפתור תשבצים ופתרו חידות היגיון, נחשבים למוגנים יותר מפגעים קוגניטיביים בהשוואה למקביליהם שאיתגרו פחות את מוחם.
עוד טורים של ד"ר צחי בן ציון בלאשה
את הקורלציה הזו החלנו גם על איברי המין: הטענה הייתה שככל שאנשים מקיימים יותר יחסי מין בצעירותם, כך הם ייהנו מיותר סקס מהנה בהמשך חייהם ובזקנתם. הדברים יוחסו לנשים בפרט: התפיסה הייתה שנשים שמרבות בפעילות מינית בצעירותן, ימשיכו להפעיל את איברי המין שלהן לאורך שנים, שכן הן יהיו פגיעות פחות לבעיות כמו יובש נרתיקי וכאבים בעת קיום יחסים. וההפך, הזנחה של איברי המין תביא ליובש ולכאבים, להיעדר הנאה וממילא להתנזרות מסקס.
האיכות הנכספת של יחסי המין נגזרת מאיך האישה תופסת את עצמה, מכמה היא מרגישה בנוח עם גופה ופטורה מחרדות ומתסמונות כאב
אבל אופס, שורה של מחקרים רבי היקף קוראים כיום תיגר על התפיסה הזו. סקרים בדקו את בריאותן של אלפי נשים, ובין היתר גם את שביעות רצונן מחיי הסקס שלהן. במפתיע, נמצא שאין קשר בין מה שהיה ובין מה שיהיה. מתברר שיש נשים שממעטות לקיים יחסים ונהנות מהם מאוד בעת מעשה, ויש נשים שמרבות לקיים יחסים אבל אינן נהנות. ועוד: על פי המחקרים החדשים, אין מתאם בין תדירות הסקס ובין היכולת ליהנות ממנו, ועל כן גם מי שלא הייתה פעילה במיוחד בעבר, כן תהיה מסוגלת ליהנות ממנו בעתיד.
מה בהחלט מזמן ומעודד סקס מתגמל? המחקרים האחרונים חד־משמעיים בעניין הזה: איכות יחסי המין. האיכות הנכספת נגזרת מאיך האישה תופסת את עצמה, מכמה היא מרגישה בנוח עם גופה, פטורה מחרדות ומתסמונות כאב. ככל שמצבה הפיזי והנפשי טוב יותר, וללא שום תלות בתדירות היחסים - כך מובטחת יכולתה ליהנות גם בעשור השישי, השביעי והשמיני לחייה.
אם כך הם פני הדברים, נראה שהדגש כיום צריך להיות על להרגיש נוח בתוך העור שלך, לא לעשות חשבון לגיל ולא להיבהל מעוד קמט. את איכות הסקס אפשר לקדם תוך טיפוח הנרתיק (סיכוך, ריכוך) ופיזיותרפיה לשיקום רצפת האגן. אבל לא רק את הנרתיק ניתן לטפח, אלא גם את הגוף בכלל ואת הנפש. עופי על עצמך, כמו שאומרים בסושיאל מדיה, ותרוויחי סקס נהדר.
ומי שהבינה אותי לא נכון, הריני לחדד: הטור הזה לא קורא להמעיט ביחסי מין. אדרבה, אם אנחנו עושים הרבה ונהנים בצעירותנו, אין מצב שנגמור כמו האקורדיון ההוא בזקנתנו.
  • ד"ר יצחק (צחי) בן־ציון, מנהל המרפאה לבריאות מינית בבית החולים "סורוקה" ופסיכיאטר מחוז הדרום, שירותי בריאות כללית
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button