החתימה על הסכמי השלום בוושינגטון בין ישראל, איחוד האמירויות ובחריין – מעוררת עניין גדול גם בתקורת במפרץ ואולפני הטלוויזיה באיחוד האמירויות מעוטרים בדגלי ישראל וארה"ב. העיתון "אל-אתיחאד" מפרסם היום (שלישי) ראיון מקיף עם שר החוץ גבי אשכנזי ומקדיש את שערו לאירוע. מתחת לתאריך ההדפסה אף נכתב "יום היסטורי". בכותרת הראשית כתבו: "איחוד האמירויות וישראל: שלום לעתיד".
3 צפייה בגלריה
כותרות עיתון אל אתחיאד
כותרות עיתון אל אתחיאד
כותרות העיתון אל אתחיאד
ההסכם ההיסטורי - כתבות נוספות:
באתר האינטרנט של העיתון "אל ביאן" האמירתי, כתבו: "ישראל עוצרת באופן רשמי את הסיפוח תוך קריאות בינלאומית לחידוש השיחות". גם הם מברכים על ההסכם ומציגים אותו באור חיובי, אך עדיין מתייחסים לסוגיה הפלסטינית ובאופן שבו ההסכם מיטיב עימם.
בכתבה מבקשים להסביר כיצד הסכם השלום, "הביא ליישום מהיר לאחד הסעיפים המרכזיים בו הוא עצירת הסיפוח. בנימין נתניהו נתן את הסכמתו לעצור את כל פעולות הבניין באדמות הגדה המערבית, כחלק מהסכם השלום בין ישראל, האמירויות ובחריין".
3 צפייה בגלריה
עיתון אל ווטן
עיתון אל ווטן
עיתון אל ווטן
3 צפייה בגלריה
כותרות עיתון אל ביאן
כותרות עיתון אל ביאן
כותרות עיתון אל ביאן
בבחריין המצב קצת שונה. האופוזיציה במדינה קולנית יותר, ועד אתמול בלילה התקיימו מחאות קטנות ונקודתיות נגד יישום ההסכם. במדינה יש רוב שיעי הנשלט על ידי מיעוט סוני, ובמדינה יש קולות ברורים נגד ההסכם עם ישראל, כולל של המופתי השיעי עיסא קאסם.
כך, בכותרת העיתון הבחרייני "אל ווטן", נכתב: "מבקשים להודות למלך על הנחיותיו שהמדינה תשלם חשבונות לנפגעי הקורונה". רק מתחת, ללא תמונות, התייחסו להסכם: "עידן חדש, בחריין חותמת על הסכם התומך בשלום", כשההתייחסות לישראל היא רק בתוך הכתבה.
הערב ב-19:00 יתכנסו על מדשאת הבית הלבן נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, נתניהו, שר החוץ של איחוד האמירויות עבדאללה בן-זייד ושר החוץ של בחריין, עבד אל-לטיף אל-זיאני – לטקס החתימה ההיסטורי על ההסכמים לכינון יחסים בין המדינות הערביות לישראל, זאת, בזמן שבארץ ממשיכים להיערך לסגר.