רק 100 מטרים הפרידו בין מקום הרצח של מוחמד עדס בן ה-15, שנורה למוות אמש (יום ג') בג'לג'וליה, לתחנת המשטרה. הוא הקורבן ה-21 בחברה הערבית מתחילת השנה. חברו מוסטפא חאמד בן ה-15 שהיה עמו, נורה ונלחם על חייו בבית החולים מאיר בכפר סבא. על פי החשד הרצח היה נקמה על מקרי ירי קודמים בג'לג'וליה.
נסרין שואהנה, המורה של מוחמד, סיפרה בפוסט שפרסמה שהייתה אמורה להיפגש איתו לשיעור בשעות אחר הצהריים - שהתבטל: "אהבתי אותך בזכות המוסר והמצוינות המדעית שלך", ספדה.
המורה סיפרה: "לימדתי אותך שלוש שנים. היום היינו אמורים לקיים פגישה אחר הצהריים, אבל הגורל החליט שהפגישה שלנו בוטלה, משום מה, ולצערי לא אוכל לראות אותך שוב. איך אוכל לחזור כשהמקום שלך ריק, איך אוכל לשלוח הודעת תזכורת לשעת השיעור כשאתה כבר לא בינינו? איך אוכל להשלים את השיעור שלנו שלא הושלם ואתה לא בינינו, איך אני יכולה להחזיק את המחברת שלך שהשארתי אחריך?
"אוי אלוהים, הכאב והכאב. אני כותבת את המילים האלה כשדמעות זולגות מעיניי. עזבת אותנו מדוכאים וכואבים. אתה מלאך. שאלוהים ירחם עליך". היא חתמה את הפוסט: "המורה שלך שלא תשכח אותך".
17 צפייה בגלריה
מחמד עדס  מוסטפא חאמד
מחמד עדס  מוסטפא חאמד
מחמד עדס ומוסטפא חאמד
דרוויש ראבי, ראש מועצת ג'לג'וליה - שם הוכרזה שביתה שתחול היום בעקבות הרצח - אמר לאחר הירי: "מה שהולך כיום בחברה הערבית עבר את כל הקווים האדומים, לא נשארו כאלה. זו מלחמת אזרחים. אנחנו בטוחים שאין פה שלטון, אין חוק, אין משילות".
ראבי תקף את ההנהגה: "ממשלת ישראל לא החליטה למגר את האלימות במגזר הערבי. היא לא קיבלה החלטה כזאת, אני לא יודע אם היא מתכוונת לקבל. אנחנו חייבים לקום כאיש אחד. המחאה שהייתה באום אל פחם צריכה להמשיך לכל יישוב ויישוב, ואני קורא להפגין ביום שישי ברחבי ג'לג'וליה בשעה 13:00. אנחנו מפגינים נגד אלימות, חייבים שהקול שלנו ישמע למעלה". ראבי סיפר כי הוא מכיר את משפחות הנפגעים. "הנער שנרצח הוא תלמיד מחונן, שקט. הוא קורבן. זה יכול להיות כל ילד, כל גבר, כל אישה", אמר.

קרוב משפחה סיפר כי עדס וחברו "רק רצו לקחת דברים מהבית ולצאת, כשבאותו רגע נורו לעברם כמעט 20 קליעים שכמה מהם פגעו בהם". הוא אמר בכאב: "מה הם עשו, הם ילדים קטנים. לאן הגענו? החברה הערבית משתוללת ואין מי שיעצור את הפשיעה. היום נרצח נער, מחר אולי ירצחו אותי או מישהו אחר". במשפחתו של עדס היו אמורים לחגוג היום חתונה לאחד הקרובים.
אחד מנכבדי בכפר אמר: "אם רוצחים אנשים ליד תחנת המשטרה, זה אומר שהפושעים לא דופקים חשבון לא למשטרה ולא לממשלה. ככל הנראה תחנות המשטרה, כמו שאמרו, הן בשביל לשתות קפה".

אלו הם כמה מהנרצחים השנה

  • וסאם רבאח, תושב ג'דיידה מכר בן 21, נורה ב-1 בינואר ביישוב ופונה במצב אנוש לבית החולים לגליל בנהריה, שם נקבע מותו. המשטרה פתחה בחקירה בחשד לרצח.
17 צפייה בגלריה
וסאם רבאח
וסאם רבאח
וסאם רבאח
  • פואז דעאס, בן 56, נדקר למוות בקטטה שפרצה בטירה שבמשולש - גם כן ביום הראשון לתחילת השנה. בנו, צעיר בשנות ה-20 לחייו, נדקר ונפצע באורח בינוני. המשטרה מסרה אז כי כמה חשודים נעצרו.
17 צפייה בגלריה
פואז דעאס
פואז דעאס
פואז דעאס. בנו נפצע בקטטה
  • עדנאן רג'בי, הייתם רג'בי ועיסאם רג'בי נרצחו בקטטה בכפר עקב בצפון ירושלים ב-2 בינואר. כמה נפגעים נוספים הובהלו לבית חולים ברמאללה. אז נמסר כי הרקע למהומה האלימה שפרצה הוא סכסוך מתחדש בין שתי משפחות בכפר, שבמסגרתו גם הוצתו בתים ומכוניות. עדנאן והייתם היו אחים. עיסאם (44), רופא שיניים במקצועו, הגיע לזירה שבה נרצחו השניים - אחיו ובן של אח נוסף שלו - כדי לנסות ולהרגיע את הרוחות. לבסוף נורה למוות.
17 צפייה בגלריה
הנרצחים
הנרצחים
עדנאן רג'בי, הייתם רג'בי ועיסאם רג'בי
  • סלימאן נזיה מסארוה (24), בנו של ראש מועצת כפר קרע לשעבר נזיה מסארוה, נורה למוות ב-5 בינואר ביישוב. סמוך לכפר נמצא רכב שעולה באש, ככל הנראה של החשודים. גבר נוסף נפצע אנושות.
17 צפייה בגלריה
נזיה מסארוה
נזיה מסארוה
סלימאן נזיה מסארוה
17 צפייה בגלריה
רכב עולה באש בכפר קרע
רכב עולה באש בכפר קרע
סמוך לזירה בכפר קרע, כלי רכב עלה באש
  • סאיב אבו חמאד (20) נרצח ביישוב דריג'את הסמוך לערד ב-8 בינואר בקטטה אלימה שפרצה במקום וכללה חילופי אש. לאחר המקרה מסרה המשטרה כי עצרה חשוד במעשה, גם כן בן 20.
17 צפייה בגלריה
סאיב אבו חמאד שנרצח בקטטה ביישוב דריג'את
סאיב אבו חמאד שנרצח בקטטה ביישוב דריג'את
סאיב אבו חמאד

  • שייח מוחמד אבו נג'ם, בכיר בתנועה האיסלאמית ביפו, נורה למוות ב-24 בינואר ברחוב סבא משפולה בעיר. אדם נוסף נפצע באורח קשה במה שמסתמן כניסיון חיסול.
17 צפייה בגלריה
השיח' מחמד אבו נג'ם
השיח' מחמד אבו נג'ם
שייח מוחמד אבו נג'ם
(צילום: יפו 48)

  • מוחמד נאסר אגבאריה (21) נורה למוות בשכונת אלמידאן באום אל פחם בסוף ינואר, והיה לנרצח הרביעי במשפחתו תוך שנה וחצי. הירי אירע במקביל להפגנה שהתקיימה בעיר, במחאה על האלימות והפשיעה. במשטרה אמרו אז כי הרקע והנסיבות בבדיקה, אך לפי ההערכה מדובר בסכסוך מתמשך שהוביל כבר לארבעה קורבנות בני אותה משפחה.

17 צפייה בגלריה
צעיר נרצח באום אל פחם בסמוך להפגנה של המגזר הערבי נגד אלימות
צעיר נרצח באום אל פחם בסמוך להפגנה של המגזר הערבי נגד אלימות
הקורבן הרביעי במשפחה
  • חמזה סלים נהרג ב-31 בינואר בפיצוץ רכבו בטירה. תחילה דווח כי גבר אותר במקום ללא רוח חיים ובהמשך התבררה זהות הקורבן. כוחות משטרה רבים הוזעקו לזירה ופתחו בחקירה, ובין היתר נבדק חשד שהמטען התפוצץ תוך כדי ניסיון להצמיד אותו אל רכב.
17 צפייה בגלריה
חמזה סלים, נרצח בפיצוץ רכב בטירה
חמזה סלים, נרצח בפיצוץ רכב בטירה
חמזה סלים
  • אדהם בזיג, כבן 30 משכונת פאח'ורה שבנצרת, מת מפצעי הירי שספג ב-2 בפברואר. המשטרה מסרה אז כי פתחה בחקירה בחשד לרצח, והחלה בפעולות לאיתור חשודים.
17 צפייה בגלריה
אדהם בזיג
אדהם בזיג
אדהם בזיג
  • אחמד חג'אזי (22), סטודנט לסיעוד שלמד במוסד חינוכי, נהרג ב-2 בפברואר. הוא נקלע לקרב יריות בין שוטרים לבין עבריינים בטמרה שבגליל התחתון, בחילופי אש שהותירו שני הרוגים ושני פצועים.

17 צפייה בגלריה
הסטודנט אחמד חג'אזי שנורה למוות
הסטודנט אחמד חג'אזי שנורה למוות
אחמד חג'אזי
17 צפייה בגלריה
הלוויתו של אחמד חג'אזי
הלוויתו של אחמד חג'אזי
הלוויתו של אחמד בטמרה
  • סעיד אלנבארי (25) מהפזורה הבדואית באזור חורה נרצח ב-4 בפברואר בשגב שלום. האירוע לווה בעימותים קשים שבמהלכם הותקפו שוטרים במקלות ובסלעים ונגרם נזק לניידת. מהמשטרה נמסר אז כי כוחות שהגיעו לזירה ופתחו בחקירה הותקפו בידי עשרות תושבים. לפי החשד, הוא נרצח בעקבות סכסוך שהוביל למה שמכונה "נקמת דם".
17 צפייה בגלריה
סעיד אלנבארי הנרצח בשגב שלום
סעיד אלנבארי הנרצח בשגב שלום
סעיד אלנבארי
  • וליד נאסר, תושב טירה בן 32, נורה למוות ברכבו ב-18 בפברואר על ידי אלמונים בשכונה הדרומית בעיר טייבה. באותה שכונה נמצא כלי רכב נוסף שנפגע מיריות, ולידו סימני דם, אך מאז לא נודע על פצועים נוספים בתקרית.
17 צפייה בגלריה
וליד נאסר שנרצח בטייבה
וליד נאסר שנרצח בטייבה
וליד נאסר
  • לואי אדריס, בן 25 מטמרה, נורה למוות ב-24 בפברואר בכפר ירכא שבצפון. לאחר הירי המשטרה מסרה כי פתחה בחקירה בחשד לרצח.
17 צפייה בגלריה
לואיס אדריס
לואיס אדריס
לואי אדריס
  • חאלד חוסרי, תושב עכו בשנות ה-30 לחייו, נדקר למוות בתחילת מרץ ברחוב ויצמן בנהריה. במשטרה בודקים אם לרצח יש קשר לרצח לפני שנה, אז נורה למוות בשוגג - באותו רחוב - הנער אבי ציצואשווילי, בן 17 מנהריה.
17 צפייה בגלריה
ח'אלד חוסרי
ח'אלד חוסרי
חאלד חוסרי
פורסם לראשונה: 23:46, 09.03.21