נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ טען אחר הצהריים (יום א') בריאיון ל"פוקס ניוז" כי נגיף הקורונה אינו נמצא עוד בגופו, ואף הצהיר: "נראה שאני מחוסן". לא ברור על מה נשענת טענתו של טראמפ: רופאיו טרם הכריזו רשמית שהוא החלים, ובעולם תועדו כבר כמה מקרים המעוררים חשד כי מי שנדבק בקורונה אינו בהכרח מחוסן מפני הידבקות שנייה.

3 צפייה בגלריה
עצרת בחירות ב הבית הלבן דונלד טראמפ ארה"ב
עצרת בחירות ב הבית הלבן דונלד טראמפ ארה"ב
טראמפ בעצרת חידוש הקמפיין, אמש בבית הלבן
(צילום: רויטרס)
אף שטרם הוכרז רשמית כי טראמפ החלים, במזכר שפרסם הלילה רופאו ד"ר שון קונלי כן נכתב כי מטראמפ לא נשקפת עוד סכנת הדבקה לאחרים, וכי לפי הקריקטריונים של ה-CDC (הסוכנות האמריקנית לבקרת מחלות ומניעתן) הוא רשאי לצאת מבידוד. ד"ר קונלי לא מסר מפורשות שתוצאת בדיקת הקורונה של טראמפ הייתה שלילית.
בסוכנות הידיעות AP נכתב הבוקר כי מומחים רפואיים הביעו סקפטיות בנוגע להכרזה שטראמפ אינו מידבק עוד, בהתחשב בשלב הראשוני כל כך של המחלה. לדבריהם, עשרה ימים אחרי האבחון הראשוני אין אפשרות לדעת בוודאות כי אדם אינו מידבק.
"עברתי את המבחן הגבוה ביותר, בסטנדרטים הגבוהים ביותר, ומצבי מצוין", אמר הערב טראמפ בריאיון ל"פוקס". "נראה שאני מחוסן. אני יכול לצאת מהמרתף". כמה שעות אחר כך טען גם בציוץ בטוויטר שהוא חסין כעת, ובעקבות זאת סימנה הנהלת הרשת החברתית את הציוץ שלו כציוץ המפיץ מידע כוזב בעניין הקורונה.
טראמפ הופיע אתמול בעצרת בחירות בבית הלבן – לראשונה מאז שנדבק בנגיף – וטען כי הוא "מרגיש מצוין". העובדה שטראמפ החליט לקיים אתמול אירוע בחירות אף שטרם נקבע כי החלים – ועוד החליט לקיימו במעון הנשיא, שבו לא נהוג בדרך כלל לקיים אירועים מפלגתיים – עוררה ביקורת עליו. הביקורת הזו הצטרפה לביקורת שהוטחה בו על צעדים נוספים שנקט מאז אשפוזו, כגון היציאה למפגש עם תומכיו מחוץ לבית החולים והסרת המסכה במופגן מיד עם שובו לבית הלבן.
האירוע אתמול בבית הלבן נועד לסמן את חידוש קמפיין הבחירות של טראמפ, ומחר הוא מתכוון לקיים כבר עצרת בפלורידה. בהמשך השבוע יגיע לאירועים בפנסילבניה ובאייווה. עד ליום הבחירות לנשיאות נותרו עוד שלושה וחצי שבועות בלבד, ומכיוון שטראמפ מפגר בפער משמעותי בסקרים אחרי יריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן, כל יום שבו הוא אינו יכול לקיים עצרות בחירות שיקרבו אליו בוחרים הוא יום המרחיק אותו מכהונה נוספת.

היום המשיך טראמפ לקבל בשורות רעות מכיוון הסקרים. לא רק שבמדינות המפתח שצפויות להכריע את הבחירות הוא אינו מצליח לצמצם באופן משמעותי את הפער מביידן, סקר שפרסמו היום ABC ו"וושינגטון פוסט" העלה כי יתרונו הארצי של ביידן בקרב הבוחרים שצפויים לצאת להצביע תפח ל-12%. תוצאה זו עולה בקנה אחד עם תוצאותיהם של כמה וכמה סקרים איכותיים אחרים שנערכו מאז העימות הטלוויזיוני השערורייתי בין ביידן לטראמפ לפני שבועיים והצביעו על הגדלת הפער.
לפי הסקר של ABC ו"וושינגטון פוסט", בשאלה מי מהשניים יטפל טוב יותר במשבר הקורונה מוביל ביידן על טראמפ ב-17%, ו-62% אינם בוטחים במה שהנשיא אומר על הנגיף. 58% הביעו אי-שביעות רצון מהאופן שבו טיפל טראמפ בקורונה, ו-73% – שיא חדש בסקר זה – העידו כי הם חוששים שמישהו ממשפחתם הקרובה יידבק בנגיף.
עד כה כל ניסיונותיו של טראמפ להסיט את הדיון הציבורי ממגפת הקורונה לעניינים אחרים העומדים על הפרק בקמפיין לא נחלו הצלחה גדולה. כעת הוא מקווה שהשימוע בסנאט למועמדת מטעמו לשופטת בבית המשפט העליון, איימי קוני בארט, שיחל מחר, יצליח להסיט מעט תשומת לב מהמגפה. הערב נחשפו חלק מהדברים שתאמר בארט בשימוע השבוע, ובראשם הבטחתה שכשופטת העליון היא תפסוק על סמך החוק ולא על בסיס השקפותיה האישיות.
3 צפייה בגלריה
אירוע שופטת איימי קוני בארט הבית הלבן דונלד טראמפ קורונה מסכות
אירוע שופטת איימי קוני בארט הבית הלבן דונלד טראמפ קורונה מסכות
טראמפ מכריז על המועמדות של בארט לעליון
(צילום: רויטרס)
בארט היא קתולית אדוקה שהתבטאה נגד הפלות, ואם יאושר כצפוי מינויה היא תגדיל את יתרונם של השמרנים בבית המשפט העליון ל-6 שופטים מול 3 ליברלים בלבד. על רקע זה מזהירים דמוקרטים מהאפשרות שהעליון יבטל את הפסיקה ההיסטורית שב-1973 התירה הפלות בכל רחבי ארה"ב. הרפובליקנים מנגד מנסים להציג את התנגדות הדמוקרטים למינויה כהתנגדות הנובעת מאמונתה הקתולית. במפלגתו של טראמפ מקווים להרחיק כך מביידן – שהוא בעצמו קתולי – בוחרים קתולים במדינות המתנדנדות, ובראשן בפנסילבניה.