סוף שבוע קטלני בכבישים: אוליבר קלרק, בן השנה וחצי ורותם זיסק בן ה-35 נהרגו אמש (שישי) בתאונת דרכים בכביש 722 באזור עמק יזרעאל. בתאונה, שהתרחשה בין צומת התשבי לצומת השומרים, התנגש חזיתית הרכב של זיסק עם ג'יפ משפחתי שבו היה התינוק עם אביו וינסנט, אמו לי ואחותו אביגיל בת הארבע, שנפצעו באורח בינוני.
בני המשפחה נותחו הלילה בבית החולים רמב"ם בחיפה. בשלב זה האב מאושפז בשלב זה במחלקה לטיפול נמרץ, האם במחלקה אורתופדית, ואביגיל הקטנה במחלקת טיפול נמרץ גם כן, בבית החולים לילדים רות. לפי החשד, התאונה התרחשה אחרי שזיסק סטה מנתיבו. ברכבו נמצאו בקבוקי אלכוהול, ובעבר הוא נשפט ל-21 חודשי מאסר בגין עבירות סמים. היו לו 15 הרשעות קודמות, בין היתר על נהיגה בשכרות בשנת 2018. ראובן, הסבא-רבא של אוליבר, האשים את זיסק ואמר כי "הוא הרס משפחה שלמה".
11 צפייה בגלריה
משפחת קלרק
משפחת קלרק
משפחת קלרק. התינוק אוליבר נהרג
(באדיבות המשפחה)
11 צפייה בגלריה
תאונת הדרכים בעמק יזרעאל
תאונת הדרכים בעמק יזרעאל
זירת התאונה באזור עמק יזרעאל
(צילום: דוברות איחוד הצלה)
התאונה הקשה אירעה אמש לפני כניסת השבת, קצת לפני השעה 18:00, אך גם לאחר כניסתה נמשך הקטל בכבישים. הבוקר נהרג תושב בוקעתא ברמת הגולן, בן 61, בשטח חקלאי סמוך ליישוב. הטרקטור שבו נהג התהפך בשטח, והוא נלכד מתחתיו ונפצע באורח אנוש. צוות רפואה שהגיע לזירה קבע את מותו בשטח. הלילה והבוקר אירעו תאונות נוספות שבהן נפצעו חמישה בני אדם באורח קשה. ביום שישי בבוקר נהרג רוכב אופנוע בן 34 בהתנגשות עם רכב בראשון לציון, ובנו בן ה-7 נפצע באורח בינוני.

ספינת מטען בבעלות ישראלית הותקפה בדרך לאמירויות

ספינת מטען בבעלות ישראלית-חלקית הותקפה בצהריים בצפון האוקיינוס ההודי בדרכה לאיחוד האמירויות. לא היו נפגעים. לא ברור אם על הספינה היו גם אנשי צוות ישראלים. אחר הצהריים דיווח הערוץ "אל-מיאדין" הלבנוני, שמזוהה עם איראן וחיזבאללה, שכתוצאה מהתקיפה פרצה אש בספינה. הערוץ, שציטט "מקורות מהימנים", ציין כי הספינה הותקפה על-ידי "אמצעי לחימה לא ידועים". שום גורם לא לקח אחריות על הפגיעה עד כה, אך בישראל מעריכים שאיראן אחראית לה.
11 צפייה בגלריה
הספינה CSAV TYNDALL
הספינה CSAV TYNDALL
הספינה CSAV TYNDALL
(צילום: Etienne Verberckmoes מתוך marinetraffic.com)
לפי "אל-מיאדין", הספינה שהותקפה היא CSAV TYNDALL, שבבעלות ישראלית-חלקית. היא המשיכה בהפלגה לאחר התקיפה, ועגנה באזור ג'אבל עלי בדובאי. מדובר בספינה ששטה תחת דגל ליבריה. בדיווח של אל-מיאדין מסגרו את תקיפת הספינה שהייתה כחלק מהסיפור של מאבק ישראל-איראן. כרקע לתקרית הם מציינים את הידיעות על תקיפות המשויכות לישראל באיראן לאחרונה. תקיפה כזו, למשל, אירעה לפי גורמים איראניים לפני שבועיים - אז רחפן שהמריא מאדמת איראן תקף את מפעל הצנטריפוגות המרכזי של הרפובליקה האיסלאמית ליד העיר כראג'.

בן 19 נרצח ביריות בנצרת

חאלד נחאש, בן 19 מנצרת, נרצח הלילה ביריות בעירו. במשטרה מסרו כי הצעיר נורה בשכונת אבו אל-אמיר, ופונה במצב אנוש לבית החולים האנגלי בעיר - שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. החוקרים איתרו את זירת הירי, ובתום הערכת מצב שערך סגן מפקד מחוז צפון תת-ניצב שוקי תחכו, הוחלט להטיל את החקירה על היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז צפון. מתחילת השנה נרצחו כבר 57 בני אדם במגזר הערבי.
11 צפייה בגלריה
 ח'אלד נח'אש
 ח'אלד נח'אש
נרצח ביריות. חאלד נחאש בן ה-19
(צילום: יאיר שגיא)

אסון בגלבוע: אישה נפלה מהר, נפגעה מסלע - ונהרגה

אישה בת 37, עובדת זרה בעלת אזרחות פיליפינית, נהרגה הבוקר בטיול במצפה בהר שאול בגלבוע. לפי המשטרה, סלע שעליו ישבה האישה במצפור, המכונה כתף שאול, התנתק - והיא נפלה במורד ההר ומגובה של כשלושה מטרים. הסלע התגלגל אחריה, פגע בראשה והיא נפצעה אנושות. צוות מד"א שהוזעק לאתר נאלץ לקבוע את מותה במקום.
11 צפייה בגלריה
תצפית כתף שאול
תצפית כתף שאול
אזור הנפילה, תצפית כתף שאול
(צילום: דוברות המשטרה)

שריפה באזור הסחנה: שבעה נפגעו קל, מכוניות עלו באש

בשעות הצהריים פרצה שריפת חורש בעמק המעיינות, סמוך לסחנה (גן השלושה). שבעה בני אדם נפגעו קל משאיפת עשן ופונו לבית החולים העמק בעפולה. שוטרים ולוחמי האש פינו את המבקרים הרבים שפקדו את המקום. כעבור זמן לא רב השתלטו לוחמי האש על הלהבות, לאחר שגם 10 כלי רכב נשרפו.

11 צפייה בגלריה
שריפת חורש בגן השלושה
שריפת חורש בגן השלושה
השריפה באזור הסחנה. מבקרים פונו, מכוניות בערו
(צילום: אביעד אלמליח, רשות הטבע והגנים)
11 צפייה בגלריה
שריפת חורש בגן השלושה
שריפת חורש בגן השלושה
"הכוחות הצליחו להציל כמה מכוניות"
(צילום: אביעד אלמליח, רשות הטבע והגנים)
מפקד תחנת עפולה בשירותי הכיבוי, סגן טפסר עופר אדרי, אמר כי "מדובר באירוע מאוד מורכב. שישה צוותי כיבוי עבדו פה במשך שעות". הוא ציין כי ערימת גזם ענקית עלתה באש סמוך מאוד לפארק גן השלווה ליד הסחנה.
"לצערי, כמה כלי רכב שהיו בסמוך לערימת הגזם נשרפו כליל", מסר אדרי, "כוחות הכיבוי הגיעו במהירות המרבית, הצליחו להציל מכוניות שהיו פה, ומנעו פגיעה באזרחים ששהו בסחנה".

צוערת בקורס קצינים התמוטטה בבה"ד 1 ונפטרה

יום לאחר שאל"מ שרון אסמן, שמונה ביום שני האחרון לפקד על חטיבת הנח"ל, התמוטט באימון כושר בבסיס ונפטר כעבור זמן קצר, נקבע מותה של סגן משנה שי לי ווסטלנד בת ה-21. היא פונתה לבית החולים במצב אנוש ביום שלישי האחרון. בצה"ל מסרו כי נסיבות מותה נבדקות על-ידי צוות מומחים של חיל הרפואה - אך לא פירטו את הרקע לכך. עם מותה הועלתה לדרגת סגן משנה. הלווייתה של הקצינה, ששירתה בחיל האוויר, תתקיים ביום ראשון בשעה 18:00 בקיבוץ ניר עוז שבו התגוררה.
11 צפייה בגלריה
שילי ווסטלנד ז"ל
שילי ווסטלנד ז"ל
התמוטטה ונפטרה. שי לי ווסטלנד
11 צפייה בגלריה
אל"מ שרון אסמן
אל"מ שרון אסמן
אל"מ שרון אסמן
(צילום: דובר צה"ל )

בעולם: "טבעת אש" במקסיקו, הרוגים ונעדרים במפולת בוץ ביפן

שריפה השתוללה סמוך לשדה קידוח ימי של נפט וגז במפרץ מקסיקו, ועוררה פליאה ובהלה רבה בקרב גולשים ברשתות החברתיות - לאור צורתן הטבעתית של הלהבות הכתומות-בהירות שבערו ממש על קו המים. הסרטונים שתיעדו את הלהבות ואת ניסיונות הכיבוי הימיים הפכו במהרה לוויראליים, והגולשים העניקו לשריפה את הכינוי "טבעת האש".
11 צפייה בגלריה
"טבעת אש" במי מפרץ מקסיקו
"טבעת אש" במי מפרץ מקסיקו
"טבעת אש" במי מפרץ מקסיקו

ביפן, לפחות שני בני אדם נהרגו ועוד 20 נעדרים בעקבות מפולות בוץ פתאומיות שפגעו בעיירת נופש במרכזה של מדינת האיים, בעיצומם של גשמים כבדים. בטלוויזיה המקומית שודרו תמונות דרמטיות של רגעי אחת המפולות בעיירה אטאמי, שקברה בתים ומכוניות וסחפה את חלקם – בעוד התושבים נמלטים על נפשם ומחפשים מחסה.
באסון קריסת הבניין בסרפסייד שליד מיאמי עלה מניין ההרוגים ל-24, והצוותים ממשיכים בסריקות אחר ניצולים - אף שנראה כי אפסו הסיכויים למצוא אנשים חיים בהריסות. מספר הנעדרים שנותרו עומד על 124 בני אדם. עבודות החילוץ הופסקו שלשום בערב למשך 15 שעות מחשש לקריסה נוספת במבנה.
הווריאנט ההודי (זן הדלתא) ממשיך להתפשט בעולם, וברוסיה נשבר שיא נדבקים של חצי שנה. איראן חוששת מגל חמישי של המגפה, וטהרן ועשרות ערים הוגדרו "אזורים אדומים". בטוקיו נרשם שיא של חמישה שבועות בתחלואה, 20 ימים לפני תחילת האולימפיאדה.