36 רקטות שוגרו בלילה שבין שישי לשבת לעבר ישראל מרצועת עזה. לפי הודעת צה"ל, לוחמי כיפת ברזל יירטו שש רקטות שכוונו לאזורים מאוכלסים והשאר התפוצצו בשטחים פתוחים. לא היו נפגעים בנפש, אך התושבים ביישובי עוטף עזה מתארים תחושות של בלבול וחרדה אחרי לילה של כ-20 אזעקות שנשמעו באזורים שונים.
בצבא מעריכים כי חמאס לכל הפחות אפשר את הירי אם לא ביצע אותו בעצמו באמצעות פעיליו. לפי הערכות מדובר בתגובה למהומות בירושלים. בין האזורים שאותרו בהם שרידי רקטות שהתפוצצו: כביש הגישה לקיבוץ כיסופים, מחסן במועצה האזורית אשכול, ואזור פינת החי של קיבוץ נחל עוז. צה"ל הנחה בתחילה את תושבי האזור להישאר ליד מרחבים מוגנים, ואסר על קיום אירועים בשטח פתוח והגבלות נוספות אך לאחר מכן הוחלט לחזור לשגרה מלאה בעקבות הערכת מצב שנעשתה.
4 צפייה בגלריה
יירוט של כיפת ברזל
יירוט של כיפת ברזל
יירוט של כיפת ברזל
(צילום: אבי רוקח)
4 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו, אביב כוכבי ונוספים בהערכת מצב ביטחונית בעקבות הירי לעבר עוטף עזה
בנימין נתניהו, אביב כוכבי ונוספים בהערכת מצב ביטחונית בעקבות הירי לעבר עוטף עזה
בנימין נתניהו, אביב כוכבי ונוספים בהערכת מצב ביטחונית בעקבות הירי לעבר עוטף עזה

דיון הערכת מצב בקריה

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס בצהריים הערכת מצב ביטחונית בקריה. "הנחיתי להיערך לכל תרחיש", אמר בסיומו. בדיון השתתפו שר הביטחון בני גנץ, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש שב"כ נדב ארגמן, ראש המל"ל מאיר בן שבת, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ובכירים נוספים. כוכבי ביטל את נסיעתו לארצות הברית בעקבות האירועים. פרשננו רון בן ישי מציין כי ההחלטה מעידה שבצה"ל סבורים שהמתיחות תימשך ואולי אף תהיה הסלמה.
בצהריים, שעות לאחר הירי, דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים המזוהים עם חמאס כי "ההתנגדות הפלסטינית", שעליה נמנים הארגונים החמושים בעזה, שיגרה ארבע רקטות לעבר הים במסגרת ניסוי ושיפור יכולות.

אש פרצה במכלית נפט מול חופי סוריה

אש פרצה אחר הצהריים במכלית נפט מול נמל בניאס בסוריה. סוריה מעריכה שכלי טיס לא-מאויש או רחפן שהגיעו משטח המים הטריטוריאליים של לבנון הם שתקפו את מכלית הנפט ליד נמל בניאס. רשת "אל מיאדין" המזוהה עם חיזבאללה ציטטה "גורמים יודעי דבר" שמסרו כי כלי הטיס שתקף הוא ישראלי. בהודעה הסורית נטען כי כוחות הכיבוי השתלטו על האש. בחודשים האחרונים הותקפו ספינות ישראליות ואיראניות בים התיכון, בים האדום ובמפרץ הפרסי.

האלימות בירושלים הגיעה גם לקלנדיה ולקבר רחל

בירושלים נמשכו מאמש הפרות הסדר בשער שכם וגם במעבר קלנדיה ובקבר רחל נרשמו אירועים אלימים. שוטרי משמר הגבול ספגו אבנים, בקבוקי תבערה וירי זיקוקים מצד ערבים, והגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. מאות המתפרעים במעבר קלנדיה ובקבר רחל פוזרו על ידי הכוחות. דובר מג"ב אמר ל-ynet כי המהומות במוקדים אלה הן "זליגה של האירועים האלימים מירושלים" לשטחי יהודה ושומרון. באום אל-פחם חסמו מאות מפגינים לזמן קצר את כביש 65 ליד במחאת הזדהות עם תושבי מזרח ירושלים ומסגד אל-אקצא.
ראש הממשלה נתניהו התייחס הצהריים לאירועים בירושלים ואמר: "אנחנו שומרים על חופש הפולחן כמו כל שנה, לכל התושבים וגם לכל המבקרים בירושלים. אנחנו דורשים כרגע את מילוי החוק ואני קורא להרגעת הרוחות מכל הצדדים".
השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, פרסם אתמול פוסט בפייסבוק שבו התייחס לשבוע האלים בירושלים והתעלם מהאלימות מצד יהודים. הוא הודיע כי כוחות משטרה נוספים יגיעו לירושלים כדי לתגבר את השוטרים בעיר. גם מפקד מחוז ירושלים התעלם בהודעתו מהאלימות מצד יהודים.

בנט נגד נתניהו

יו"ר ימינה נפתלי בנט הודיע אתמול כי החל במגעים להקמת ממשלת אחדות ללא ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהמנדט שלו יסתיים בעוד עשרה ימים. הוא תקף את נתניהו על שהפסיק ללחוץ על יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' לתמוך בממשלת מיעוט, ועל שלא הסכים לשמש כראש ממשלה חליפי למשך שנה כדי שגדעון סער ייכנס לממשלה. לדבריו, כדי שממשלת אחדות אכן תקום ותצליח, "כל השותפים יצטרכו לגלות איפוק". הליכוד תקף בתגובה: "בנט רוצה להיות ראש הממשלה בכל מחיר".

המחאה נגד נתניהו

בירושלים הדפה בצהריים המשטרה עשרות מפגינים שהגיעו לכניסה האחורית למעון ראש הממשלה בירושלים. מפגין עוכב לחקירה במקום ושניים נוספים עוכבו לחקירה באוטובוס בכניסה לבירה. הערב מתוכננות הפגנות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו - ליד מעונו בירושלים, ליד ביתו בקיסריה ובמוקדים נוספים.
4 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ונפתלי בנט
בנימין נתניהו ונפתלי בנט
בנט. תקף את נתניהו על כך שלא הצליח לשכנע את סמוטריץ' להצטרף לממשלה
(צילום: קונטקט, ערוץ כנסת)

ביידן הכיר ברצח העם הארמני

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נקט היום צעד היסטורי כשהצהיר שארה"ב מכירה בהרג הארמנים על ידי האימפריה העותמנית במלחמת העולם הראשונה כרצח עם. לקראת ההצהרה טורקיה הזהירה את ארה"ב, ואמרה שתגיב בחריפות. לאחר פרסום ההצהרה אנקרה מסרה שהיא מתנגדת לחלוטין להחלטה האמריקנית.
4 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ונשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן
(צילום: AP, EPA)

הצוללת האינדונזית נמצאה במעמקי הים

חיל הים האינדונזי מסר היום שאיתר את הצוללת שנעלמה ביום רביעי האחרון באזור האי באלי, כשבתוכה 53 אנשי צוות. היא טבעה עד לעומק של כ-850 מטר, וקלוש הסיכוי שמישהו מאנשי צוותה שרד. העומק שבו אותרה הצוללת גדול בהרבה מזה שבו מאפשר לה כושר הצלילה שלה לשהות בבטחה, 500 מטרים.

רצח בצרפת

בצרפת דקר אתמול למוות אדם ממוצא תוניסאי עובדת מינהלה בכניסה לתחנת משטרה שבה עבדה סמוך לפריז. שוטרים ירו לעברו והרגו אותו במקום. הרשויות אמרו תחילה כי לא ניתן לקבוע בוודאות שמדובר באירוע טרור, אך בהמשך הודיעה לשכת התובע למלחמה בטרור כי פתחה בחקירת הדקירה. לדברי גורם שמעורב בפרטי החקירה, התוקף קרא "אללהו אכבר" לפני הדקירה. גורם אחר הוסיף כי לא היה לו רקע בעייתי כלשהו, והוא לא היה במעקב של כוחות הביטחון.