ח"כ מירב בן ארי (יש עתיד) אמרה הבוקר (יום ג') בריאיון לאולפן ynet כי "בנט עושה כל מה שאפשר - בשביל הבייס שלו", והעריכה: "עכשיו כשהתיק נופל על סמוטריץ', אחד האידיאולוגים החזקים בכנסת, הוא יודע בפירוש שלא תהיה ממשלה".
2 צפייה בגלריה
מירב בן ארי
מירב בן ארי
ח"כ מירב בן ארי, הבוקר באולפן ynet
(צילום: קובי קואנקס)
- אנחנו במצב שבו בקרוב בנט יהיה ראש ממשלה? "מניסיון עם נתניהו, הוא יבקש הארכה. אפילו אתמול בכנסת לא השיגו רוב לוועדה המסדרת - יש לליכוד בעיה. הם לא השיגו את תמיכת ימינה ומנסור עבאס מרע"מ לא היה שם. אני מקווה ששלטון נתניהו מתחיל את דרכו החוצה".
- את רומזת שבנט עושה את זה למען ההצגה? "ממש לא. בנט האידיאולוג אומר 'אני הולך עם נתניהו, יש לו את האצבעות שלי'. הוא עושה את זה גם כי אם יום אחד הוא יילך איתנו, הוא יוכל להגיד שעשה את הכול".
• כל מה שצריך לדעת על בחירות 2021 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet
2 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ' בנימין נתניהו נפתלי בנט
בצלאל סמוטריץ' בנימין נתניהו נפתלי בנט
בצלאל סמוטריץ' בנימין נתניהו נפתלי בנט
(צילום: אבי מועלם, הדר יואביאן, קובי קואנקס)
- הוא ראוי להיות ראש ממשלה? "בוודאי. אני חושבת שכרגע אנחנו צריכים לעשות הכול כדי להחליף את הממשלה הגרועה הזאת, ששנתיים לא מתפקדת. אני הייתי ארבע שנים בכנסת שעבדה, ואני כבר שבוע מגיעה לכנסת – חברים, שום דבר לא קורה במדינת ישראל. אין ועדה מסדרת, אין ועדת כספים. כלום, ממשלה משותקת".
בעניין זה הוסיפה בן ארי: "אני מגיעה בתור פרלמנטרית כשהכנסת משותקת ולא עובדת, ולכן אני מודאגת. כל אזרחי ישראל צריכים להיות מודאגים. הכנסת לא מפקחת על עבודת הממשלה, כלום לא קורה, והממשלה לא מתפקדת".
על התחזיות לפרימת הפלונטר הפוליטי היא העריכה: "לא יהיה סמוטריץ' בהימנעות רע"מ, זה לא יקרה. אני מכירה אותו. בנט עושה, ובצדק, את הצעד המתבקש. הוא צריך להצטרף לנתניהו. אני מזכירה שהוא לא פסל אותו בקמפיין לכן אין סיבה שיום לאחר הקמפיין הוא לא יילך איתו".


בנוגע לגוש השינוי אמרה בן ארי: "לא רק נתניהו יכול לסדר דברים. אם הוא חושב על ממשלה עם סמוטריץ' בהימנעות רע"מ, גם בגוש השינוי אפשר ליצור קואליציה שמתכנסת לנושאי חינוך, רווחה חברה וכלכלה. לשיח של בחירות חמישיות אני לא מוכנה שנידרדר. המדינה הזו חשובה לי מדי, נמאס לי מזה שאין תקציב - העברתי פעמיים תקציב מדינה, היינו שם בלילות, אנחנו יודעים שהמדינה יכולה להתנהל אחרת.
"זה שמדינת ישראל הסכימה להתנהלות הכושלת הזאת...", היא המשיכה, "אתמול הגעתי לכנסת ואמרו לי 'אין כלום, יש נאומים בני דקה'. תגידו, בשביל מה? הכנסת היא עצמאית, ריבונית. ומה שהליכוד עשו אתמול ולצורך העניין הממשלה הכושלת הזאת, שלקחו לנו את כל הסמכויות, את זה צריך לתקן", טענה.

ח"כ בן ארי הוסיפה כי לתחושתה פוסלים אותה, כלשונה. "איזו שאלה? זה או יאיר או ביבי", אמרה, "כל הקמפיין הם הלכו לנו על הראש. אני הולכת ברחוב, עולה על גשר, ומישהו צועק לי 'את שמאלנית קיצונית, תומכת BDS'. כל הדה-לגיטימציה שנתניהו עשה, הייתה מכוונת ליש עתיד וליאיר לפיד. אני שמאלנית, אבל התנועה האיסלאמית היא בסדר גמור. תמיד עבדנו עם חברי הכנסת הערבים, פשוט עכשיו הליכוד נזכר לראות אותם. במשך שנים הוא התעלם מהם, פתאום עכשיו, הוא צריך אותם. לאורך כל הקמפיין רק לפיד דיבר על שותפות איתם. אני מאוד מקווה שבשנה הבאה, ביום העצמאות, מדינת ישראל תחגוג עצמאות מנתניהו ותהיה לה ממשלה טובה ויציבה שמייצגת את כל האזרחים".

ח"כ אלחרומי מרע"מ: "אתגרנו את המערכת הפוליטית"

בריאיון לאולפן ynet טען ח"כ סעיד אלחרומי כי מפלגתו "תיתן את המנדטים למי שיענה על הדרישות", ופירט אותן: "האלימות והפשיעה הגואה בחברה הערבית, הזוגות הצעירים בנגב שלא יכולים לבנות קורת גג, הכפרים הלא מוכרים, העוני שמשתולל בחברה הערבית".
הוא קרא לגורמים הפוליטיים: "בואו נטפל בנושאים האזרחיים למשך כשנה, באזרחים הערבים והיהודים. שימו בצד את המחלוקות וחילוקי הדעות, שימו את האגו בצד, בואו נלך לפתרון הסוגיות הבוערות באמת של החברה הישראלית. בואו נשים הכול בצד ונעבוד למען האזרחים שנה-שנה וחצי, ואחר כך נראה איך העניינים יתקדמו".