בתקופה סוערת למדי בארה"ב, עם מערכת בחירות שנמצאת ממש לעבר לפינה והידבקות של הנשיא עצמו בנגיף הקורונה, אמריקנים רבים מוצאים נחמה מסוימת דווקא בחשבון הטיקטוק של נערה בת 15.
הסרטונים שמעלה קלאודיה קונוויי, בתה של קליאן קונוויי – היועצת לשעבר של הנשיא דונלד טראמפ – זוכים למיליוני צפיות ומסעירים גם גולשים ברשתות חברתיות אחרות, כאשר בטוויטר שמה של קונוויי המתבגרת הגיע היום (ג') לצמרת רשימת הנושאים המובילים. זאת לאחר שטענה, בלי שום ביסוס, שמצבו של טראמפ גרוע משמוצג לציבור.
7 צפייה בגלריה
קלאודיה קונוויי בתה של קליאן קונוויי היועצת לשעבר של טראמפ
קלאודיה קונוויי בתה של קליאן קונוויי היועצת לשעבר של טראמפ
קלאודיה ואמה קליאן. מיליונים צופים בסרטוני הטיקטוק
משפחת קונוויי היא עוף חריג בפוליטיקה האמריקנית. קליאן קונוויי הייתה מנהלת הקמפיין של טראמפ במערכת הבחירות של 2016, ולאחר שנבחר המשיכה במשך כמעט ארבע שנים לשמש כיועצת הבכירה שלו ולעמוד לצדו באש ובמים. לעתים ניסיונותיה להגן על התנהלותם של הנשיא ואנשיו עוררו בעצמם סערות. זכורה במיוחד אמירתה שדובר הבית הלבן לא שיקר, אלא סיפק "עובדות אלטרנטיביות".
מנגד בעלה של קליאן ואביה של קלאודיה הוא עורך הדין ג'ורג' קונוויי, אחד ממבקריו החריפים ביותר של טראמפ. קונוויי האב אף היה מבין מייסדי הארגון "פרויקט לינקולן", הפועל כעת נגד טראמפ במערכת הבחירות וחותר להחזיר למפלגה הרפובליקנית את דמותה ואת ערכיה מהימים שקדמו לו.
טראמפ הרבה בשנים האחרונות לתקוף את ג'ורג' קונוויי בדברי בוז, כשכל העת רעייתו של קונוויי מגינה דווקא על הנשיא. בשנה שעברה כתב טראמפ בטוויטר: "ג'ורג' קונווי הוא לוזר ובעל מהגיהינום". קונוויי השיב לו: "אתה משוגע". כשטראמפ הדף את טענותיו של קונוויי שהוא סובל מבעיות נפשיות והשיב כי הוא בעצמו משוגע, התייצבה היועצת קליאן לימינו של הנשיא: "אתם חושבים שהוא לא צריך להגיב כשמישהו, שאינו רופא, מאשים אותו בהפרעה נפשית?", שאלה. "אתם חושבים שהוא פשוט צריך לשבת בשקט?".
7 צפייה בגלריה
קונוויי האם על הספה בחדר הסגלגל. עוררה לא מעט סערות בעצמה
קונוויי האם על הספה בחדר הסגלגל. עוררה לא מעט סערות בעצמה
קונוויי האם על הספה בחדר הסגלגל. עוררה לא מעט סערות בעצמה
(צילום: רויטרס)
7 צפייה בגלריה
פרשה כדי לתת לבתה "פחות דרמה, יותר אמא". הצליחה?
פרשה כדי לתת לבתה "פחות דרמה, יותר אמא". הצליחה?
פרשה כדי לתת לבתה "פחות דרמה, יותר אמא". הצליחה?
(צילום: רויטרס)
באוגוסט הודיעה קליאן כי היא פורשת מתפקידה כיועצת של טראמפ – כדי לבלות זמן רב יותר עם ארבעת ילדיה. זמן קצר אחר כך הודיע גם בעלה כי הוא פורש מ"פרויקט לינקולן". החלטתם באה מעט אחרי שבתם קלאודיה צייצה בטוויטר שהיא רוצה להשתחרר מהשליטה של הוריה, והסבירה: "העבודה של אמא שלי הרסה לי את החיים".
כשהודיעה על פרישתה אמרה קליאן כי היא רוצה לתת לילדיה "פחות דרמה ויותר אמא", אך נראה שהיעד הזה טרם הושג – לפחות בנוגע לבתה בת ה-15, שבסרטונים האחרונים שלה אמה עודה מככבת.
קלאודיה הייתה זו שחשפה לראשונה, ביום שישי, כי אמה קליאן נדבקה בנגיף הקורונה. "עדכון, לאמא שלי יש קורונה", היא הודיעה בטיקטוק, בסרטון שבו נראתה עם מסכה גדולה. "ביי, אני גמרתי. נתראה בעוד שבועיים".
קונוויי האם היא אחת מכמה וכמה מקורבים לטראמפ שנדבקו בנגיף – לפי הערכות בטקס בבית הלבן ב-26 בספטמבר שבו הכריז הנשיא על המינוי שלו לעליון, השופטת איימי קוני בארט, טקס שבו לא עטו הנוכחים מסכות ולא שמרו על ריחוק אחד מהשני.
7 צפייה בגלריה
אירוע מינוי שופטת איימי קוני בארט הבית הלבן
אירוע מינוי שופטת איימי קוני בארט הבית הלבן
אירוע ההדבקה בבית הלבן: המסומנים בצבע הם אלה שאובחנו. קונוויי, בלי מסכה, גם שם
(צילום: gettyimages)
7 צפייה בגלריה
קלאודיה קונוויי בתה של קליאן קונוויי היועצת לשעבר של טראמפ
קלאודיה קונוויי בתה של קליאן קונוויי היועצת לשעבר של טראמפ
הגולשים כתבו לבת ה-15: "קלאודיה לנשיאות"
בפוסט נוסף שהעלתה קלאודיה היא טענה שאמה "משתעלת בכל הבית". בהמשך הודיעה שהיא עצמה נדבקה בנגיף, וכתבה: "היי חבר'ה, כרגע גוססת מקורונה!".
היום זכו הפוסטים שלה בטיקטוק לתשומת לב רבה בארה"ב, אחרי שהאשימה את אמה בכך ש"שיקרה" לה שהבדיקה שנעשתה לה הייתה שלילית. בהמשך פרסמה הבת סרטון שבו תיקנה את עצמה, והבהירה שמדובר היה באי-הבנה, ולדבריה אמה עברה שלוש בדיקות, שרק אחת מהן הייתה שלילית לנגיף.
באחד הסרטונים שהעלתה הבת היא נראית שוכבת על מיטה לצד אמה קליאן – כשהאחרונה זועמת עליה בגלל ההאשמה שהטיחה בה. "שיקרת על הקורונה של האמא המזדיינת שלך?!". קלאודיה השיבה בטון מתנצל: "ככה פירשתי את זה". בהמשך העלתה סרטון נוסף שבו נשמעת האם מכתיבה לה מה לומר: "תעשי את זה עכשיו. תגידי, 'תיקון, לאמא שלי היו שלוש בדיקות'". בסרטון היא הוסיפה כיתוב שבו נאמר: "לא הייתה לנו תקשורת, פירשתי את זה לא נכון".
כאמור, קלאודיה טענה שטראמפ ששוחרר הלילה מבית החולים מסתיר את מצבו האמיתי מהציבור האמריקני. לטענה הזו לא סיפקה הוכחות כלשהן, וגם לא ניסתה לומר שהיא יודעת זאת ממקור הקשור לאמה – אלא הסבירה אותה על בסיס המאבק האישי שלה בקורונה. "חבר'ה, המצב שלו לא משתפר", כתבה. "יש לי ממש עכשיו קורונה ואני בקושי יכולה לנשום".

7 צפייה בגלריה
טראמפ ללא מסכה  על המרפסת בבית הלבן
טראמפ ללא מסכה  על המרפסת בבית הלבן
טראמפ מוריד את המסכה בבית הלבן. שאלות לא פתורות על מצבו
(צילום: AFP)
לטענותיה כמובן אין שום ביסוס, אך הן לא מתפרצות אל תוך חלל ריק – ולגבי מצבו של הנשיא ישנן כמה וכמה שאלות לא פתורות. טראמפ אמנם הצהיר כי מצבו מצוין, וכי הוא "מרגיש טוב יותר מלפני 20 שנה", אך רופאו, ד"ר שון קונלי, מסרב עדיין לחשוף חלק מהפרטים הרפואיים שלו.
אתמול, למשל, המשיך קונלי בסירובו לפרט מה מצבן של הריאות של טראמפ, ומה תוצאות הבדיקות שנערכו להן. חולי קורונה רבים, כידוע, סובלים מנזק ארוך טווח לריאות שלהם. אמנם אין בכך סימן שמעיד על נזק מיוחד לתפקודו של הנשיא, אך בכלי התקשורת האמריקניים העירו כי לאחר שהנשיא עלה הלילה על מדרגות הבית הלבן כדי להצדיע אל מול המצלמות, הוא נראה מתנשם בכבדות.
באחד הסרטונים שהעלתה לאחרונה לטיקטוק תקפה קלאודיה את הנשיא על הימנעותו מעטיית מסכות. התנהגות זו עוררה כלפיו ביקורת לא מעטה, שהגיעה בלילה האחרון לשיא: הנשיא הסיר את המסכה שלו ליד אנשיו בבית הלבן, לשם חזר אחרי שלושה ימי אשפוז בבית החולים, כאשר הוא עדיין עלול להיות מידבק. "אני זועמת. תעטו את המסכות שלכם. אל תקשיבו לנשיא האידיוט המזדיין וחתיכת החרא שלנו. תגנו על עצמכם ועל אלו שסביבכם", אמרה.