יום השנה לחיסולו של בהא אבו אל-עטא: הג'יהאד האיסלאמי יציין מחר (יום חמישי) שנה לחיסולו של מפקד החטיבה הצפונית, ובישראל מעלים כוננות. העלאת הכוננות הזו מורגשת מאוד בנמל התעופה בן גוריון, שם הוסטה תנועת המטוסים באזור - דבר שקורה רק בימים של כוננות ביטחונית חריגה או בימים של עימותים בדרום. צה"ל עיבה את סוללות מערכת כיפת ברזל בדרום הארץ.

2 צפייה בגלריה
חיסול בהא אבו על עטא הג'יהאד האיסלאמי
חיסול בהא אבו על עטא הג'יהאד האיסלאמי
חוסל בתקיפה שפתחה את מבצע "חגורה שחורה". אל-עטא
(צילום: AFP)
2 צפייה בגלריה
מסלולי טיסות מעל נתב"ג
מסלולי טיסות מעל נתב"ג
מסלולי הטיסות מעל נתב"ג, היום
משמעות שינוי מסלולי הטיסות בתבנית התפעולית בנתב"ג היא שהמטוסים ממריאים היום מכיוון צפון מעל יישובי השומרון, השרון ונתניה. המטוסים נוחתים גם הם צפונית לתל אביב, וחולפים מעל היישובים געש, מנשה, כפר קאסם ופתח תקווה.
הכוננות מורגשת גם בגזרת הדרום וגם בגזרת הצפון, ורק אתמול הפיל צה"ל רחפן חיזבאללה שחדר לשטח ישראל. מצה"ל נמסר כי "הרחפן היה במעקב הכוחות לאורך האירוע. לא נשקפה סכנה לכוחות צה"ל וליישובים הסמוכים". האירוע התרחש ברקע ההתרעה מסוף יולי לפיגוע נקמה של חיזבאללה, שההיערכות אליו נמשכת גם כעת.

באוגדת איו"ש סימנו את נובמבר כחודש נפיץ, וחידדו את נהלי הלוחמים בשטח. רק לפני שלושה ימים פלסטיני ניסה לדקור חיילים בצומת אל-פוואר שבהר חברון. הוא נורה על ידי חיילים במקום, ונפצע ברגליו מהירי. לא היו עוד נפגעים באירוע. בשבוע שעבר ירה צעיר פלסטיני באקדח לעבר לוחמי צה"ל בכיכר חטיבת שומרון, סמוך לשכם. החיילים לא נפגעו, המחבל נורה ונהרג.
בהא אבו אל-עטא, נזכיר, חוסל ב-12 בנובמבר בשנה שעברה בתקיפה לילית שפתחה את מבצע "חגורה שחורה". אל-עטא, שהיה מפקד החטיבה הצפונית של הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, נחשב למי שהתנהלותו הייתה אלימה ובלתי מרוסנת אפילו ביחס לארגון הקיצוני שבו הוא פעל. גם בימים האחרונים שלפני החיסול הוא פעל לבצע פיגועים נגד ישראל, ובהם ירי צלפים, שיגור רחפנים וירי מאות רקטות.
לאחר החיסול הגדיר צה"ל את אל-עטא כ"פצצה מתקתקת". צה"ל מסר אז כי הוא חוסל בפעולה "כירורגית מאוד", במטרה לא לפגוע באזרחים. "השפעתו הצבאית הייתה על כל הרצועה ולא רק על צפונה", אמרו בצבא.