2 צפייה בגלריה
רז קינסטליך במשרדי ההתאחדות
רז קינסטליך במשרדי ההתאחדות
ראש העיר ראשון לציון רז קינסטליך
(צילום: אורן אהרוני)
תומך נוסף למפלגת "תקווה חדשה": ראש העיר ראשון לציון רז קינסטליך הודיע הבוקר (רביעי) על תמיכה במועמדותו לראשות הממשלה של גדעון סער, יו"ר מפלגת תקווה חדשה. "גדעון הוא בעיני האדם המתאים ביותר כיום להנהיג את ישראל", כתב קינסטליך בפייסבוק. "גדעון הוא אדם עם כישורי מנהיגות, ניסיון, תבונה ושיקול דעת".
ראשון לציון היא העיר הרביעית בגודלה בישראל, ותמיכתו של קינסטליך בסער מעניינת בין היתר על רקע הכרזתו אתמול של ראש עיר גדולה אחרת, רון חולדאי מתל אביב, על התמודדותו בבחירות הקרובות. "בשלוש מערכות הבחירות הקודמות שהתקיימו לכנסת לא הבעתי עמדה פומבית, והפעם בחרתי לעשות זאת כי אני רואה סיכוי ממשי לשינוי שהוא הכרחי למדינה", הוסיף קינסטליך. "השינוי והיציבות השלטונית חשובים גם לעירנו ראשון לציון. אני מאחל שנזכה במהרה לממשלה ולשלטון יציב על מנת שיאפשר לנו לממש את התוכניות הגדולות לעירנו".
2 צפייה בגלריה
גדעון סער על מצב הקורונה בישראל
גדעון סער על מצב הקורונה בישראל
"אדם עם כישורי מנהיגות וניסיון". סער
(צילום: עמית שאבי)

קינסטליך הבהיר כי לו עצמו אין כוונה להתמודד לכנסת. "די לחרושת השמועות. אין ולא הייתה לי כוונה לעזוב את עירנו האהובה ואת תפקיד ראש העירייה אליו בחרתם אותי. אני נשאר כאן, אתכם, לנהל את העיר לעוד הרבה שנים".
מאז הכריז סער על הקמת מפלגת "תקווה חדשה" בתחילת החודש הודיעו כמה וכמה פוליטיקאים על הצטרפותם אליו. שלשום הודיע ראש העיר אילת מאיר יצחק הלוי כי הוא מצטרף למפלגה, והוא צפוי להשתלב בעשירייה הראשונה ברשימתה. גם ראש העיר רמת גן, כרמל שאמה הכהן, הודיע על תמיכה בסער.

בשבוע שעבר הודיע השר זאב אלקין על התפטרותו מהממשלה וחבירתו לסער. בנאום שבו הכריז על כך פנה אלקין לראש הממשלה בנימין נתניהו והטיח בו ביקורת קשה: "לקחת שוב את ישראל לבחירות מיותרות והזויות. הרסת את הליכוד והבאת למפלגה אווירה של פולחן אישיות, חנופה, פחד וחצר ביזנטית. אני לא יכול לקרוא לאזרחי מדינת ישראל להצביע לך כדי שתפעל למענם".
לפני שבועיים הצטרפה לסער ח"כ יפעת שאשא ביטון, שמונתה לסגנית יו"ר המפלגה ותוצב במקום השני ברשימת המפלגה לכנסת. קדמו לה חברי סיעת "דרך ארץ" שר התקשורת יועז הנדל וח"כ צבי האוזר שהצטרפו לסער אחרי שבשלוש מערכות הבחירות הקודמות התמודדו במסגרת כחול לבן.